"Siedem segmentów" Szafarowicza. Co proponuje kandydat PiS?
Oskar Szafarowicz, kandydat na radnego Warszawy z ramienia PiS, każdego dnia dzieli się w sieci postępami swojej kampanii. W swojej ulotce wyborczej student prawa przedstawił "siedem segmentów", z którymi "idzie do wyborów".
Najbardziej zaangażowany działacz młodzieżówki PiS Oskar Szafarowicz chce zostać radnym Warszawy. W zbliżających się wyborach samorządowych startuje z list partii Jarosława Kaczyńskiego. Kandydaturę jako pierwszy ogłosił burmistrz Pragi-Północ Paweł Lisiecki. Szafarowicz oficjalnie potwierdził te doniesienia oraz wyjaśnił swoją decyzję o udziale na X.
Podobne
- Posłanka Matysiak nie dostała biletu na pierwszą klasę. To część szerszego problemu
- Zawód Oskara Szafarowicza. Migranci w wyborach nie postawili na PiS
- Szafarowicz kontra Trzaskowski. W tle Strefa Czystego Transportu
- Złowrogi śmiech Bocheńskiego. Lawina komentarzy po nagraniu
- Rusza Strefa Czystego Transportu w Warszawie. Kto nie wjedzie do stolicy?
"Zdecydowałem się, by tym razem podjąć wyzwanie i zacząć udział w politycznych szrankach od wyborów samorządowych (inna kolejność, o której latem spekulowały media, byłaby niewłaściwa). 7 kwietnia będę ubiegał się o mandat radnego miasta stołecznego Warszawy. Kandyduję z ostatniego, czyli siódmego (szczęśliwa 7️⃣) miejsca na liście Prawa i Sprawiedliwości w okręgu nr 2, tzn. na Pradze-Południe" - wyjaśnił.
Oskar Szafrowicz prezentuje "siedem segmentów programowych"
Siódemka jest najwyraźniej szczęśliwą cyfrą dla Szafarowicza. Wybory odbędą się 7 kwietnia, Oskar startuje z siódmego miejsca, a w jego programie wyborczym znalazło się siedem następujących segmentów:
- Warszawa przyjazna dla wszystkich, w tym dla kierowców - zlikwidowanie Strefy Czystego Transportu, odejście od strefy Tempo 30, zwężania ulic i mnożenia stref płatnego parkowania.
- Troska o naturę i zieloną Warszawę - wymiana kopciuchów, rewitalizacja terenów zielonych (np. Parku Skaryszewskiego), nowe ścieżki rowerowe.
- Mądra polityka mieszkaniowa - nowe lokale komunalne, tanie mieszkania na wynajem (25 zł/m2). wykorzystanie ponad 500 pustostanów w naszej dzielnicy.
- Odważne inwestycje na miarę naszych aspiracji - szybka budowa 3 linii metra i obwodnicy śródmiejskiej od Ronda Wiatraczna do Ronda Żaba.
- Empatyczna polityka społeczna - Dom Samotnej Matki, Dom Seniora, infrastruktura publiczna dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Edukacja - zajęcia i warsztaty historyczne dla uczniów, szersze stypendia naukowe, opieka psychologiczna i psychiatryczna w każdej placówce edukacyjnej.
- Darmowy transport publiczny dla wszystkich mieszkańców, którzy płacą w naszym mieście podatki.
Segmenty Oskara kłócą się ze sobą
Ciekawe, że Oskar zamierza z jednej strony likwidować Strefy Czystego Transportu, a z drugiej walczyć o naturę i zieloną Warszawę. Najwyraźniej zdaniem kandydata oba działania się nie wykluczają. Dla jasności, jak czytamy na stronie urzędu miasta:
"Strefa czystego transportu (SCT) to wydzielony, odpowiednio oznakowany obszar, obejmujący drogi, po których mogą poruszać się wyłącznie pojazdy spełniające odpowiednie normy emisji spalin. To stosowany w Europie od lat sposób na poprawę jakości powietrza w miastach oraz dbania o zdrowie ich mieszkańców i mieszkanek".
Tak więc likwidacja Strefy Czystego Transportu zapowiadana przez Oskara ma się nijak do "troski o naturę i zieloną Warszawę".
Co do wymiany kopciuchów: "Mniej niż 3 tys. - tyle kopciuchów pozostało do wymiany w Warszawie na koniec ubiegłego roku. Dzięki działaniom miasta starych pieców ubyło zarówno w zasobie prywatnym, jak i komunalnym. W tym ostatnim liczba kopciuchów zmalała o ponad 90 proc. w porównaniu z 2018 r. Równocześnie z likwidacją przestarzałych pieców w stolicy widać też poprawę jakości powietrza" - informował na początku roku UM Warszawa.
- Jesteśmy coraz bliżej tego, by usunąć wszystkie kopciuchy w mieście. Zaczynaliśmy w momencie, kiedy w stolicy takich starych, nieekologicznych pieców było aż 15 tysięcy. Zmniejszenie tej liczby było jednym z głównych celów, jakie sobie postawiłem. Dziś mogę potwierdzić, że nasze działania przynoszą efekty. Pod koniec ubiegłego roku liczba kopciuchów w Warszawie zmalała do 2650 sztuk. To spadek o ponad 80 procent! - komentował Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
A jak jest z samochodami? Według oficjalnych danych w Warszawie na koniec zeszłego roku zarejestrowanych było ponad 2 mln samochodów. Z kolei mieszkańców jest ok. 1,8 mln. Tymczasem samochodów wciąż przybywa. Tylko w ubiegłym roku ich liczba zwiększyła się o 139 tys. Jasno więc widać, że liczba aut w Warszawie stanowi dużo większy problem niż wymiana kopciuchów.
Popularne
- Oddany fandom Julii Żugaj. Na czym polega fenomen dziewczyny?
- Bracia Menendez wyjdą na wolność? Córka Erika przerywa milczenie
- Nastoletnia Julia popełniła samobójstwo. Jej oprawczyni nagrała "przeprosiny"
- Wege knajpa w Gdańsku serwuje "stek" z drukarki 3D. W menu mają też inne "mięsa"
- Wódka w saszetkach już w polskich sklepach. Zdjęcie obiegło sieć
- Beyoncé i Jay-Z tracą obserwatorów. Ludzie wierzą w teorie spiskowe
- Upadek Człowieka Lodu? Wim Hof latami skrywał tajemnicę
- Zatrzymanie P. Diddy'ego. Co łączy rapera z Justinem Bieberem?
- Budda oburzony zachowaniem dziecka. "To przegięcie pały"