Posłanka Matysiak nie dostała biletu na pierwszą klasę. To część szerszego problemu
Posłanka Paulina Matysiak wywołała poruszenie w sieci, narzekając, że PKP nie miało dla niej miejsca w pociągu. Problem niedoboru miejsc w pociągach dotyka nie tylko parlamentarzystów.
7 sierpnia duże poruszenie na portalu X wywołał wpis posłanki partii Razem Pauliny Matysiak. W środowy wieczór napisała: "Jak to jest możliwe, że nie ma wolnego miejsca w pociągu na piątek? Czyżby PKP Intercity nie wywiązywało się ze swojej umowy z Kancelarią Sejmu?". Posłanka nie znalazła zrozumienia wśród komentujących, większość z nich, w mniej lub bardziej wybrednych słowach, utrzymywała, że narzekanie na brak darmowego biletu w pierwszej klasie jest nie na miejscu.
Podobne
- Polscy konduktorzy nie wiedzą o InterRail? Uznali Anglika za VIP-a
- Nie ma miejsc w pociągu? Aplikacja PlaceFinder pomaga je znaleźć
- Rusza Strefa Czystego Transportu w Warszawie. Kto nie wjedzie do stolicy?
- "Siedem segmentów" Szafarowicza. Co proponuje kandydat PiS?
- Ostatnie Pokolenie spotka się z Rafałem Trzaskowskim. Będą negocjować w Nowej Pogorzeli
Posłanka Paulina Matysiak nie dostała biletu na pociąg
Posłance sugerowano też, że powinna kupić bilet w drugiej klasie, jak inni pasażerowie. Parlamentarzystom przysługują bezpłatne bilety PKP zarówno w pierwszej, jak i w drugiej klasie. Jednak zgodnie z umową z Kancelariami Sejmu i Senatu przewoźnik ma obowiązek "trzymać" sześć miejsc poselskich w klasie pierwszej. Okazało się, że Matysiak nie do końca zna treść umowy z PKP. Miejsca są rezerwowane dla parlamentarzystów tylko w pociągach jadących przez Warszawę, a posłanka próbowała odebrać bilet na trasie Wrocław - Lublin.
Wpis Matysiak wywołał tyle emocji również dlatego, że dotknął szerszego problemu niedoboru miejsc w pociągach. Bilety do Warszawy, Wrocławia, Krakowa czy do Gdyni trzeba kupować z dużym wyprzedzeniem. Problem co roku pogłębia się w wakacje, a sfrustrowani pasażerowie przesiadają się w samochody czy autobusy, zwiększając korki na drogach i bardziej obciążając środowisko emisjami. Dlaczego PKP nie zwiększa liczby połączeń? Bo nie ma więcej pociągów.
Dlaczego w Polsce brakuje miejsc w pociągach?
Dla portalu oko.press tę sytuację wyjaśnił redaktor branżowego pisma "Rynek Kolejowy" Jakub Madrjas. Stwierdził: "Przewoźnicy kolejowi przestali kupować tabor, bo nie ma funduszy unijnych; niestety w Polsce jakoś utarło się, że drogi budujemy za swoje, a kolej - to jak Unia coś da". Piotr Rachwalski, ekspert ds. transportu zbiorowego i prezes górnośląskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Metropolitalnej, wypowiedział się dla portalu Gospodarka 300: "Wiele z wagonów jest przestarzałych i sukcesywnie idzie na złom. Sumarycznie więc liczba dostępnych dla pasażerów wagonów z roku na rok się zmniejsza".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
ZETKACPER: CHCĘ ZOSTAĆ POLITYKIEM!
Pasażerowie i pasażerki nie muszą ponosić konsekwencji niedofinansowania kolei w Polsce. Od kilku lat o wejście na polskie tory na dużą skalę zabiegają czeskie spółki RegioJet i Leo Express. Jednak ich wnioski o pozwolenie na uruchomienie połączeń w Polsce systematycznie odrzuca Urząd Transportu Kolejowego. W maju 2023 r. po wielu miesiącach oczekiwania, RegioJet dostało pozwolenia na cztery z wnioskowanych 16 połączeń.
Popularne
- Natalia Magical założyła niebieską platformę. Ile kosztuje miesięczny dostęp?
- Zbanowali ją z niebieskiej platformy. "Dwa tysiące obcych. Bez żadnych limitów"
- Cameraboy oburzony niebieską platformą Natalii? "Magical jest hipokrytą"
- Daniel Magical dostał bana na kicku. Już nie wróci na platformę?
- Edzio Rap drugi raz wbił na O'Block. Nawinął z lokalsami (i przeżył)
- Jak smakuje nowy zestaw w KFC "Squid Game"? "Cena jest mega wysoka"
- Young Leosia i Kacper Błoński mają "dziecko". Ich wspólne lody już w sklepach
- Julii Żugaj pichci ze swoim chłopakiem. Miał być sernik, wyszedł piernik
- Żenujący wpis Amadeusza Ferrariego o Natsu. Przekroczył granicę?