Mówią dość hejterom. Tymi sposobami walczą o lepszy internet
Hejt dotyka wielu internautów. Jak radzić sobie z tym zjawiskiem? Kampania #HejtOutLoveIn ma na celu promowanie pozytywnych postaw i zachowań w sieci. Realizują ją Fundacja SEXEDPL, T-Mobile Polska oraz TikTok i jego twórcy.
Internet jest źródłem wiedzy i rozrywki, ale i przestrzenią dla wielu zagrożeń. Zjawiskiem, z którym spotkał się chyba każdy użytkownik nowych mediów, jest hejt - czy to w komentarzach pod postami, czy w wiadomościach prywatnych. Poczucie anonimowości sprawia, że niektórzy ludzie pozwalają sobie na więcej niż w kontaktach na żywo.
Podobne
- Modelka wrzuciła zdjęcie z wakacji. Lawina oburzenia ruszyła
- Trudna praca influencerki? Ekipa DRE$$CODE w ogniu krytyki
- Policjantka walczy z hejterami. Nagrała im zaskakujący film
- Książka "Nie zostawaj influencerem", czyli apel do młodych [RECENZJA]
- Cały internet chce do chóru Julii Żugaj. Najlepszy trend roku?
Problemem jest nie tylko skala zjawiska, ale i to, jak bardzo przyzwyczailiśmy się do hejtu. Według badań NASK niemal 40 proc. młodych ludzi deklaruje, że nie reaguje na przemoc w internecie i nikomu o niej nie mówi. Aż połowa z nich uważa, że hejterzy pozostają bezkarni. Jak zmienić tę niekorzystną tendencję?
Kampania #HejtOutLoveIn w walce z przemocą w sieci
Rusza druga odsłona projektu HEJTOUT, którą Fundacja SEXEDPL realizuje od 2023 r. Jej celem jest wyposażenie nastolatków w wiedzę i narzędzia, które pomogą zmniejszyć moc hejtu i nauczyć sposobów reagowania na przemoc w sieci.
"Doświadczenia ze świata online mogą mieć bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie, psychikę czy poczucie własnej wartości. Od lat jestem aktywna na platformach społecznościowych i również doświadczałam hejtu. Przemoc w sieci może spotkać każdego z nas, dlatego tak ważna jest otwarta dyskusja, edukacja młodych osób i wzajemne wsparcie" - przekazuje Anja Rubik, założycielka i prezeska zarządu Fundacji SEXEDPL.
Pierwszy etap kampanii HEJTOUT mamy już za sobą. W tym czasie Fundacja SEXEDPL i T-Mobile Polska wraz z ekspertami stworzyli bazę wiedzy na temat przemocy w internecie. Powstała seria filmów edukacyjnych wspólnie z ambasadorami akcji oraz warsztaty dla osób pracujących z młodzieżą. Niedługo scenariusze zajęć dotyczących hejtu trafią do publicznego dostępu.
W pierwszej części akcji udział wzięli m.in. Aleksandra Cedro, Synmojegotaty, Stewunia czy Karlisstas oraz współkoordynatorka projektu edukatorka Aga Szuścik.
Sposoby na hejt w internecie
Do drugiej odsłony kampanii dołączył TikTok. Platforma w ramach projektu #HejtOutLoveIn i obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu przygotowała serwis dotyczący kwestii związanych z bezpieczeństwem w aplikacji. Jak zwiększyć ochronę przed niechcianymi użytkownikami? Co radzą eksperci? Gdzie uzyskać pomoc? Zajrzyjcie na stronę, aby uzyskać odpowiedzi na te pytania i wiele innych.
To nie wszystko. W kampanii wezmą udział użytkownicy sieci, którzy podzielą się swoimi historiami. Dodatkowym elementem kampanii będą również akcje kreatywne na TikToku.
Jesteś ofiarą przemocy? Zadzwoń na anonimową linię pomocową SEXEDPL pod numerem 720 720 020. Otrzymasz bezpłatne wsparcie psychologiczne.
Źródło: Informacja prasowa
Popularne
- Wódka w saszetkach już w polskich sklepach. Zdjęcie obiegło sieć
- Jak działają policyjne "suszarki"? Influencer sprawdził ich potencjał
- Beyoncé i Jay-Z tracą obserwatorów. Ludzie wierzą w teorie spiskowe
- Ohydne nagranie z backstage'u. Skolim broni Luxona
- Nastoletnia Julia popełniła samobójstwo. Jej oprawczyni nagrała "przeprosiny"
- Budda ma ochronę? Influencer spowiada się u Żurnalisty
- Takefun zdradza, ile Budda miał zarobić na loterii. Kwota wbija w fotel
- Tiktoker utknął w korku. Wszystko przez Marsz Furasów
- Oddany fandom Julii Żugaj. Na czym polega fenomen dziewczyny?