Gen Z nie chce oglądać seksu i narkotyków. Zdumiewające wyniki
W sieci pojawił się coroczny raport z badań młodzieży o nazwie "Teens & Screens". Już wiemy, po jakie pozycje filmowe sięgają najczęściej nastolatki.
Na rynku jest wiele filmowych pozycji dedykowanych Gen Z. Regularnie pojawiają się nowe produkcje poruszające problemy obecnych nastolatków. Duża część łamie stereotypy dotyczące seksu, narkotyków, alkoholu czy LGBT+. The Center for Scholars & Storytellers na Uniwersytecie Kalifornijskim opublikowała badania dotyczące preferencji filmowych osób w wieku 13-24 lat. Analiza o nazwie "Teens & Screens" wykazała szokujące wyniki.
Podobne
- Chłopiec zachwycił internautów. Jest native speakerem w języku Gen Z?
- "Queer" - zdecydowanie nie cozy lovestory. Ktoś tu przesadził z yagé [RECENZJA]
- "Nie chcę tego podpisywać". Kostek zbuntował się na planie filmu Ekipy
- Maja od Friza i Wersow została aktorką. Ma własną zakładkę na Filmwebie
- Jakich związków chce Gen Z? Walentynki, gdy uderza lęk przed zobowiązaniami
Gen Z nie chce "trudnych" tematów
Amerykańscy naukowcy przeprowadzili badania na temat preferencji młodych osób dotyczących wątków miłosnych w filmach i serialach. Aż 47,5 proc. uczestników analizy stwierdziło, że w ekranizacjach przeznaczonych dla Gen Z jest zdecydowanie za dużo motywów seksu i romansów. Dodatkowo ponad połowa badanych (51,5 proc.) chciałaby oglądać więcej produkcji bazujących na przyjaźni i miłości platonicznej. Prawie 40 proc. młodych widzów oczekuje popularyzacje bohaterów aseksulanych.
Wiemy, że młodzi ludzie cierpią z powodu epidemii samotności. Podczas gdy niektórzy twórcy wykorzystują seks i romans jako drogę na skróty do budowania relacji między postaciami, Hollywood powinno zrozumieć, że nastolatki chcą historii odzwierciedlających pełne spektrum relacji.
Co oglądają Gen Z?
Aż 56 proc. badanych osób wyznaje, że brakuje im niebanalnych historii w produkcjach wideo. Prawie połowa (46 proc.) stawia na filmowe franczyzy, a 37,2 proc. na ekranizacje i adaptacje popularnych książek lub gier. Tylko 28,7 proc. badanych to entuzjaści remake'ów.
Analizy wskazują, że Gen Z najchętniej ogląda filmy i seriale o tematyce ludzi pełnych nadziei, którzy poradzili sobie z przeciwnościami losu. Równie często wybieraną pozycją są produkcje, gdzie młody widz może utożsamić się z bohaterem. Trzecie miejsce zajmują filmy i seriale akcji z bogato rozwiniętymi scenami walk. Co ciekawe z badań wynika, że generacja Z niechętnie sięga po filmy z wątkami tabu. W odstawkę idą tematy imprez, narkotyków, alkoholu, imigrantów, seksu, a nawet osób LGBT+.
Źródło: Filmweb
Popularne
- Dramatyczny gest Ostatniego Pokolenia. Aktywistka obnażyła piersi przed obrazem Rejtana
- Znamy ceny biletów na The Weeknd. Jest drogo, ale mogło być (?) drożej
- McDonald's przywraca kultowe produkty. Klasyki wracają już wkrótce!
- Wygrał konkurs na najbardziej performatywnego mężczyznę w Warszawie. Nawet nie lubi matchy [WYWIAD]
- Zaskakujące wyznania gwiazd "Wednesday". Memy, jedzenie i jedna aplikacja
- VIRAL Kebab On Tour - kultowy foodtruck zawita do Kielc oraz wróci do korzeni w Krakowie!
- Szokujące słowa księdza. W małżeństwie "pod groźbą grzechu nie można odmówić współżycia"
- Zestaw Wednesday w McDonald's. Nie kupicie go w Polsce
- UFO przeleciało nad Raciborzem? Niektórzy mieszkańcy myśleli, że to znak z kosmosu