Kim Kardashian i Coca-Cola oskarżeni o greenwashing. Wszystko przez plastik
Greenawshing nasz powszedni, czyli jak dajemy się złapać wielkim markom na eko hasła. Coca-Cola i Kim Kardashian zostali oskarżeni o greenwashing. Wszystko przez ich podejście do plastiku.
O greenwashingu trzeba mówić jak najwięcej, bo nie tylko negatywnie wpływa na planetę, ale obniża też zaufanie klientów do eko inicjatyw. Nawe w Polsce zaczęliśmy z nim walczyć - Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej na początku czerwca powiedziało, że ma "dość kłamstw".
Podobne
- Szczyt klimatyczny ONZ sponsoruje Coca-Cola. COP27 to greenwashing roku?
- Wybrano największych śmieciarzy. Liderem Coca Cola, sponsor szczytu klimatycznego COP27
- SAR walczy z greenwashingiem. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej ma dość kłamstw
- Producenci wody w plastiku oskarżeni o greenwahing. Wprowadzają w błąd
- Coca-Cola Dreamworld z Żabki. Warto? [RECENZJA]
Za granicą też nie próżnują i wyłapują greenwashingowe akcje wielkich marek. Fundacja Change Markets twierdzi, że m.in. Coca-Cola, firma odzieżowa Kim Kardashian i Ikea wprowadzają klientów w błąd w związku z niektórymi "ekologicznymi" działaniami.
Greenwashing gigantów
Change Markets to fundacja, która współpracuje z pozarządowymi organizacjami i zajmuje się ujawnianem nieodpowiedzialnych praktyk korporacyjnych. Dąży przy tym do bardziej zrównoważonej gospodarki.
Organizacja twierdzi, że marki takie jak m.in. Ikea, Coca-Cola czy firma Kim Kardashian dopuszczają się greenwashingu. Ich niedawne dochodzenie miałoby pokazywać, że ci wielcy giganci zaciemniają rzeczywisty wpływ plastiku na życie konsumentów.
Coca-cola i plastikowe butelki
Jak podaje "Independent", fundacja zwraca uwagę na to, że Coca-Cola stworzyła reklamę, w której promuje butelki wykonane w 25 procentach z plastiku znad morza. Zaznacza jednak, że w tym przekazie nie pojawia się informacja o tym, że firma jest jednym z największych producentów plastiku.
Coca-Cola już odniosła się do tych zarzutów. Rzecznik marki powiedział, że firma intensywnie pracuje nad rozwiązaniem plastikowego problemu i dodaje, że wszystkie butelki z Wielkiej Brytanii w stu procentach nadają się do recyklingu.
Kim Kardashian i jej plastikowe torebki "bez plastiku"
Choć problem Coca-Coli nie wydaje się aż tak poważny, to zarzuty postawione Kim Kardashian są już poważniejsze. Celebrytka została oskarżona o greenwashing przez torebki, w jakie pakuje produkty ze swojej marki Skims.
Na nadrukach torebek widać napis "Nie jestem plastikowy". Jak podaje fundacja, drobny druk, czyli symbol 4 wzięty w kółeczko, miałby mówić o czym innym. Ten znak oznacza, że materiał został wykonany z plastiku typu 4. O oznaczeniach konkretnych rodzajów plastików pisaliśmy, więc odsyłam was do tego tekstu, jeśli chcecie wiedzieć więcej.
Greenwashing, czyli jak nie dać się złapać
Kolejnym przykładem miałoby być Head and Shoulders. Ich szampon miałby znajdować się w butelce zrobionej z plastiku znalezionego na plażach. Problem polega na tym, że butelka jest pomalowana na niebiesko, więc nie można jej poddać ponownemu recyklingowi.
Cóż, trzeba przyznać, że są to naprawdę okropne zagrania. Klienci przecież, kupując takie produkty, powinni wiedzieć, w jakim stopniu działania marki są naprawdę ekologiczne. Przecież coraz więcej z nas patrzy właśnie na ten aspekt przy zakupie produktu. To naprawdę okropne ze strony marek, że w taki sposób wprowadzają nas w błąd.
Źródło: Independent, Change Markets
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku