greenwashing
IKEA edukuje czy greenwashinguje? Sami oceńcie ich nową kampanię
greewashing

Kim Kardashian i Coca-Cola oskarżeni o greenwashing. Wszystko przez plastik

Źródło zdjęć: © YouTube, canva, twitter
Anna RusakAnna Rusak,01.07.2022 15:00

Greenawshing nasz powszedni, czyli jak dajemy się złapać wielkim markom na eko hasła. Coca-Cola i Kim Kardashian zostali oskarżeni o greenwashing. Wszystko przez ich podejście do plastiku.

bFZWLMmr

O greenwashingu trzeba mówić jak najwięcej, bo nie tylko negatywnie wpływa na planetę, ale obniża też zaufanie klientów do eko inicjatyw. Nawe w Polsce zaczęliśmy z nim walczyć - Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej na początku czerwca powiedziało, że ma "dość kłamstw".

Za granicą też nie próżnują i wyłapują greenwashingowe akcje wielkich marek. Fundacja Change Markets twierdzi, że m.in. Coca-Cola, firma odzieżowa Kim KardashianIkea wprowadzają klientów w błąd w związku z niektórymi "ekologicznymi" działaniami.

Greenwashing gigantów

Change Markets to fundacja, która współpracuje z pozarządowymi organizacjami i zajmuje się ujawnianem nieodpowiedzialnych praktyk korporacyjnych. Dąży przy tym do bardziej zrównoważonej gospodarki.

bFZWLMmt

Organizacja twierdzi, że marki takie jak m.in. Ikea, Coca-Cola czy firma Kim Kardashian dopuszczają się greenwashingu. Ich niedawne dochodzenie miałoby pokazywać, że ci wielcy giganci zaciemniają rzeczywisty wpływ plastiku na życie konsumentów.


To tylko wierzchołek góry lodowej i bardzo ważne jest, by osoby regulujące poważnie potraktowały tę kwestię. Branża z jednej strony cieszy się, że może pochwalić się ekologicznymi działaniami, a z drugiej strony kontynuuje umacnianie kryzysu związanego z tworzywami sztucznymi.

Coca-cola i plastikowe butelki

Jak podaje "Independent", fundacja zwraca uwagę na to, że Coca-Cola stworzyła reklamę, w której promuje butelki wykonane w 25 procentach z plastiku znad morza. Zaznacza jednak, że w tym przekazie nie pojawia się informacja o tym, że firma jest jednym z największych producentów plastiku.

bFZWLMmv

Coca-Cola już odniosła się do tych zarzutów. Rzecznik marki powiedział, że firma intensywnie pracuje nad rozwiązaniem plastikowego problemu i dodaje, że wszystkie butelki z Wielkiej Brytanii w stu procentach nadają się do recyklingu.


Nie chcemy, aby jakiekolwiek nasze opakowanie trafiło tam, gdzie nie powinno i ciężko pracujemy, aby stać się częścią rozwiązania tego problemu. Obecnie wszystkie nasze butelki w Wielkiej Brytanii w 100% nadają się do recyklingu, a naszym celem jest zbiórka i recykling butelek oraz puszek z każdej sprzedawanej przez nas rzeczy do 2030 roku na całym świecie.

- Independent

Kim Kardashian i jej plastikowe torebki "bez plastiku"

Choć problem Coca-Coli nie wydaje się aż tak poważny, to zarzuty postawione Kim Kardashian są już poważniejsze. Celebrytka została oskarżona o greenwashing przez torebki, w jakie pakuje produkty ze swojej marki Skims.

bFZWLMmB

Na nadrukach torebek widać napis "Nie jestem plastikowy". Jak podaje fundacja, drobny druk, czyli symbol 4 wzięty w kółeczko, miałby mówić o czym innym. Ten znak oznacza, że materiał został wykonany z plastiku typu 4. O oznaczeniach konkretnych rodzajów plastików pisaliśmy, więc odsyłam was do tego tekstu, jeśli chcecie wiedzieć więcej.

Greenwashing, czyli jak nie dać się złapać

Kolejnym przykładem miałoby być Head and Shoulders. Ich szampon miałby znajdować się w butelce zrobionej z plastiku znalezionego na plażach. Problem polega na tym, że butelka jest pomalowana na niebiesko, więc nie można jej poddać ponownemu recyklingowi.

bFZWLMmC

Cóż, trzeba przyznać, że są to naprawdę okropne zagrania. Klienci przecież, kupując takie produkty, powinni wiedzieć, w jakim stopniu działania marki są naprawdę ekologiczne. Przecież coraz więcej z nas patrzy właśnie na ten aspekt przy zakupie produktu. To naprawdę okropne ze strony marek, że w taki sposób wprowadzają nas w błąd.

Źródło: Independent, Change Markets

Co o tym myślisz?
  • serduszko
  • ogień
  • uśmiech
  • smutek
  • złość
  • kupka
Komentarze (0)
arrow
SAR walczy z greenwashingiem. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej ma dość kłamstw