Coca-Cola wprowadza opakowania z recyklingu
Coca-Cola robi pierwszy poważny krok i bierze się za swoje plastikowe butelki. Na rynku pojawiły się właśnie takie, które w 100% wykonane są z recyklingu. To jednak nie koniec dobrych ruchów firmy
Wielkie koncerny w końcu biorą się za siebie. Coca-Cola właśnie ogłosiła, że wprowadza butelki wykonane w 100% z przetworzonego plastiku. Oczywiście nie jest to idealne rozwiązanie – w końcu to wciąż plastik – ale lepszy taki ruch, niż żaden.
- Kule Neptuna pomagają oczyścić wodę z plastiku. Tak morze sprząta się samo
- Plastik odkłada się w naszym ciele. Po raz pierwszy są na to dowody
- Biodegradowalny plastik wcale nie taki bio. Są wyniki badań
- Oto 5 rzeczy, w których nie spodziewasz się plastiku. A to błąd!
- "Śmieciowi" liderzy wybrani. Te firmy produkują najwięcej odpadów
Te trochę bardziej ekologiczne butelki na razie pojawią się tylko w Stanach Zjednoczonych, ale miejmy nadzieję, że niedługo zawitają też na nasz rynek. Dodatkowo, już w tym miesiącu, w niektórych miejscach w takich samych, wykonanych w 100 procentach z materiałów rPET butelkach, zobaczymy napój Sprite. Poza tym do końca 2022 roku, by ułatwić recykling, opakowania tej marki przestaną być zielone a staną się przezroczyste.
Zmieni się nie tylko tworzywo. Butelki będą miały też nową pojemność – 13,2 uncji, czyli mniej więcej 375 ml. Menadżer marki podkreśla, że zmiana ta wynika z próśb klientów, którzy uważają, że to najwygodniejszy i najbardziej optymalny dla nich rozmiar.
Co zmieni się w związku z innowacjami wprowadzonymi przez firmę? W porównaniu do 2018 roku o 20% zredukuje się zużycie nowych tworzyw sztucznych, co łącznie zmniejszy emisję gazów cieplarnianych w Stanach o 10 000 t. To tak, jakby z miasta usunąć 2120 samochodów na drogach.
Dodatkowo, wszystkie etykiety będą zawierały komunikat „Recycle Me Again”, który będzie miał zachęcać ludzi do wielokrotnego użytku przedmiotów i wspierać system recyklingu. To część kampanii “Endlessly Refreshing”, a jej komunikaty, promujące ekologiczne podejście do śmieci, pojawiają się w radiu, sklepach i sieciach społecznościowych.
Czemu Coca-Cola postanowiła wykonać taki ruch? Tłumaczy to Alpa Sutaria, wiceprezes i dyrektor generalny ds. Zrównoważonego rozwoju w Ameryce Północnej:
„Wyzwania związane z recyklingiem i odpadami po opakowaniach z tworzyw sztucznych wciąż są priorytetem dla naszych konsumentów, klientów i systemu. […] Wprowadzenie butelek PET w 100% poddanych recyklingowi to duży dowód na to, jak recykling może pomóc w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym”.
New bottles made from 100% recycled plastic (rPET) *launching in the U.S.
Biorąc pod uwagę, że firma jest w czołówce śmieciowych liderów, takie kroki są szczególnie ważne i istotne. Przypomnę, że Coca-Cola produkuje trzy miliony ton plastikowych opakowań rocznie. Sporo, prawda? Ale spokojnie, w McDonaldzie wciąż dostaniecie ją do zestawu!
- Licealistka nagrodzona za kosmetyki, które nie istnieją
- Kto powinien zrobić burgera dla McDonald’s w Polsce?
- Najlepsze momenty Roberta Makłowicza
- Co irytuje w życiu z rodzicami pod jednym dachem? [LISTA]
- Tiara Przydziału – sprawdź, do którego domu w Hogwarcie należysz!
- Zalando Pre-owned - sprawdziliśmy, czy opłaca się tu sprzedać ubrania. Hint: kokosów nie zarobisz
- Która postać z "The Crown" jest do Ciebie najbardziej podobna?
- Pandemia a e-sport. Pytamy x-kom AGO o stan świata prosów w czasach COVID-19 [WYWIAD]
- Zjada je każdy z nas. 5 produktów, które szkodzą planecie