Coca-Cola wprowadza opakowania z recyklingu
Coca-Cola robi pierwszy poważny krok i bierze się za swoje plastikowe butelki. Na rynku pojawiły się właśnie takie, które w 100% wykonane są z recyklingu. To jednak nie koniec dobrych ruchów firmy
Wielkie koncerny w końcu biorą się za siebie. Coca-Cola właśnie ogłosiła, że wprowadza butelki wykonane w 100% z przetworzonego plastiku. Oczywiście nie jest to idealne rozwiązanie – w końcu to wciąż plastik – ale lepszy taki ruch, niż żaden.
Podobne
- Unia Europejska idzie na wojnę ze śmieciami. Koniec z reklamówkami?
- Polacy podzieleni wpisem Wersow. Burza o zdjęcie z McDonald's
- Co dalej z plastikowymi opakowaniami? Unia Europejska ma nowy pomysł
- Używasz plastiku? To będziesz musiał zapłacić więcej
- Dodatkowe opłaty w lodziarniach. Za co zapłacimy więcej?
Te trochę bardziej ekologiczne butelki na razie pojawią się tylko w Stanach Zjednoczonych, ale miejmy nadzieję, że niedługo zawitają też na nasz rynek. Dodatkowo, już w tym miesiącu, w niektórych miejscach w takich samych, wykonanych w 100 procentach z materiałów rPET butelkach, zobaczymy napój Sprite. Poza tym do końca 2022 roku, by ułatwić recykling, opakowania tej marki przestaną być zielone a staną się przezroczyste.
Zmieni się nie tylko tworzywo. Butelki będą miały też nową pojemność – 13,2 uncji, czyli mniej więcej 375 ml. Menadżer marki podkreśla, że zmiana ta wynika z próśb klientów, którzy uważają, że to najwygodniejszy i najbardziej optymalny dla nich rozmiar.
Co zmieni się w związku z innowacjami wprowadzonymi przez firmę? W porównaniu do 2018 roku o 20% zredukuje się zużycie nowych tworzyw sztucznych, co łącznie zmniejszy emisję gazów cieplarnianych w Stanach o 10 000 t. To tak, jakby z miasta usunąć 2120 samochodów na drogach.
Dodatkowo, wszystkie etykiety będą zawierały komunikat „Recycle Me Again”, który będzie miał zachęcać ludzi do wielokrotnego użytku przedmiotów i wspierać system recyklingu. To część kampanii “Endlessly Refreshing”, a jej komunikaty, promujące ekologiczne podejście do śmieci, pojawiają się w radiu, sklepach i sieciach społecznościowych.
Czemu Coca-Cola postanowiła wykonać taki ruch? Tłumaczy to Alpa Sutaria, wiceprezes i dyrektor generalny ds. Zrównoważonego rozwoju w Ameryce Północnej:
„Wyzwania związane z recyklingiem i odpadami po opakowaniach z tworzyw sztucznych wciąż są priorytetem dla naszych konsumentów, klientów i systemu. […] Wprowadzenie butelek PET w 100% poddanych recyklingowi to duży dowód na to, jak recykling może pomóc w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym”.
New bottles made from 100% recycled plastic (rPET) *launching in the U.S.
Biorąc pod uwagę, że firma jest w czołówce śmieciowych liderów, takie kroki są szczególnie ważne i istotne. Przypomnę, że Coca-Cola produkuje trzy miliony ton plastikowych opakowań rocznie. Sporo, prawda? Ale spokojnie, w McDonaldzie wciąż dostaniecie ją do zestawu!
Popularne
- Natalia Magical założyła niebieską platformę. Ile kosztuje miesięczny dostęp?
- Zbanowali ją z niebieskiej platformy. "Dwa tysiące obcych. Bez żadnych limitów"
- Cameraboy oburzony niebieską platformą Natalii? "Magical jest hipokrytą"
- Daniel Magical dostał bana na kicku. Już nie wróci na platformę?
- Edzio Rap drugi raz wbił na O'Block. Nawinął z lokalsami (i przeżył)
- Jak smakuje nowy zestaw w KFC "Squid Game"? "Cena jest mega wysoka"
- Young Leosia i Kacper Błoński mają "dziecko". Ich wspólne lody już w sklepach
- Naruciak chce konfrontacji z Gonciarzem. "Nie jestem w pozycji do stawiania warunków"
- Żenujący wpis Amadeusza Ferrariego o Natsu. Przekroczył granicę?