Jordan B. Pterson wezwał do bojkotu Maybelline

Dylan Mulvaney znów atakowana. Dr Jordan B. Peterson bojkotuje Maybelline

Źródło zdjęć: © @dylanmulvaney Instagram, @jordanbpeterson Twitter, Canva
Marta Grzeszczuk,
27.04.2023 15:45

Współpraca marketingowa Dylan Mulvaney z producentem kosmetyków do makijażu Maybelline budzi emocje. Znany z regresywnych i antynaukowych wypowiedzi psycholog dr Jordan B. Peterson wezwał na Twitterze do bojkotu marki.

Znany z używania mądrych słów do promowania nie zawsze mądrych pomysłów dr Jordan B. Peterson atakuje markę kosmetyków do makijażu. W swoim tweecie nawołuje do bojkotu Maybelline. Poszło o transpłciową Dylan Mulvaney, która została twarzą marki.

trwa ładowanie posta...

W komunikacie dr. Petersona panuje lekki bałagan. Jego tweet nawołuje do bojkotu Maybelline. Na filmiku, który jest do niego załączony, Mulvaney opowiada o zaangażowaniu społecznym marki MAC, z którą współpracowała w grudniu 2022 r. przy okazji Światowego Dnia HIV i AIDS. Ale rzeczywiście, Dylan ma na swoim koncie również promocję Maybelline.

Wisienką na torcie jest fakt, że wpis Petersona jest repostem z konta Oliego Londona, kontrowersyjnego angielskiego celebryty. London znany jest ze swoich antygenderowych poglądów oraz z próby upodobnienia się do Jimina z BTS za pomocą licznych operacji plastycznych.

Do kogo skierowane są współprace z Dylan Mulvaney?

Marketing MACA ani Maybelline nie jest skierowany do przeciwników postępu społecznego. Grupą docelową progresywnego kontentu tych marek są przede wszystkim kobiety, ale też coraz częściej sięgający po produkty do makijażu mężczyźni czy osoby niebinarne.

Portal CNN Business pisał o zamieszeniu wokół Mulvaney w połowie kwietnia, gdy ta promowała markę piwa Bud Light. Portal cytował m.in. wiceprezeskę marketingu Bud Light Alissę Heinerscheid: "jeśli nie przyciągniemy do marki młodszych konsumentów, dla Bud Light nie będzie przyszłości". Pisaliśmy o emocjonalnej reakcji Kid Rocka na tę akcję.

Czy progresywny marketing jest opłacalny?

CNN Business zasięgnął też opinii na temat antyprogresywnych bojkotów u Pedra Howarda, kierownika do spraw najlepszej praktyki kreatywnej w zajmującej się badaniami rynku firmie Ipsos. Ekspert podkreślał, że "ludzie powiedzą, że nigdy nie kupią już danej marki z powodu tego rodzaju reklamy. Ale w rzeczywistości będą nadal kierować się ceną, dostępnością itp."

O tym, że progresywna reklama jest opłacalna świadczy fakt, że Maybelline zdecydowało się na współpracę z Dylan trzy miesiące po tym, jak reklamowała MACA. Influencerka ma już prawie 11 mln wspierających obserwatorów na TikToku i prawie 2 mln followersów na Instagramie. To oni są istotni dla marek, które chcą dotrzeć do młodych konsumentów, nie dr Peterson czy Kid Rock.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 5
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 4
Pepo,zgłoś
Ktoś kto pisał ten artykuł albo jest transem albo jest fanem transów. Akurat to co mówi Peterson to prawda - marki tego typu powinny nie korzystać z czarnego Paru jaki gwarantuje im właśnie "to coś" co myśli że jest kobi3ta która nigdy nie będzie...
Odpowiedz
5Zgadzam się2Nie zgadzam się
TenKtoś,zgłoś
Autorka tego "czegoś" niestety nie dała żadnych argumentów na swoją opinię na temat dr. Petersona. Miałem nadzieję ( wiem, głupio z mej strony) na jakąś konstruktywną krytykę. Jedyne co zastałem to parę niepopartych niczym twierdzeń o człowieku który skorzystał ze swojego prawa do wolności wypowiedzi
Odpowiedz
11Zgadzam się2Nie zgadzam się
Onka,zgłoś
Sprawdźcie akcje tego piwa ...
Odpowiedz
5Zgadzam się1Nie zgadzam się