trendy
Prezenty w paczkomatach dla kurierów. Bożonarodzeniowy trend na TikToku
Fritt Polska

Producent gum robi tak cringe'owe reklamy, że mój żenadometr eksplodował

Źródło zdjęć: © Vibez / Materiały własne red. Vibez
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,30.07.2021 10:12

Cooooooo tu się stało? - pomyślałem, kiedy wszedłem na social media marki Fritt. Na odzobaczenie tego wszystkiego jest już za późno.

Do niedawna wydawało mi się, że Rajstopy Adrian wygrywają w kategorii najdziwniejsza-najgorsza reklama, jaką można wymyślić. Tymczasem okazuje się, że wyrosła im całkiem poważna konkurencja. Mowa o firmie Fritt, której profile w mediach społecznościowych przyprawiają odbiorcę o większe zagubienie niż fabuły klipów Lady Madlen i KrainaGrzybówTV razem wzięte.

Fritt istnieje na polskim rynku od ponad 50 lat. Jest to guma dostępna w różnych, owocowych smakach, którą możecie kojarzyć pod postacią łatwego do porcjowania paska. Jak marka pisze sama o sobie, jej główną grupą odbiorców są ludzie młodzi. Nie mam pojęcia, co miałoby przyciągnąć młodych do tej marki, bo na pewno nie sposób komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych.

Fritt, o co ci chodzi?

W internecie *młodzi ludzie* posługują się memami, a ponieważ dział marketingu Fritt chce być fajny wśród *młodzi ludzie*, no to stara się dostosowywać komunikację do odbiorcy. I tworzy własne memy. Tak, dobrze czytacie, producent gum robi memy, w których wykorzystuje swoje produkty, czyli gumy. To już w teorii brzmi źle, prawda? W praktyce jest to absolutna tragedia.

Fritt Polska
Fritt Polska (Fritt Polska , Facebook)
Fritt Polska
Fritt Polska (Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Facebook)
Fritt Polska
Fritt Polska (Fritt Polska , Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Fritt Polska , Facebook)
Fritt Polska
Fritt Polska (Facebook)
Fritt Polska
Fritt Polska (Fritt Polska , Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Instagram)

Co wartościowego dla *młodych ludzi* komunikuje marka? Nie mam pojęcia. Powiedzieć, że powyższe memy są dziwne, to jak nic nie powiedzieć. Jeśli chcecie wiedzieć, o co w nich chodzi, mnie się o to nie pytajcie.

Ale mam wrażenie pod tym płaszczem dziwności kryje się po prostu robienie beki z tematów, z których śmianie się jest w obecnych czasach słabe np. zaimków osób niebinarnych, feminizmu czy troski o środowisko. Niektóre posty mają podtekst seksualny, ale w pierwszej kolejności odbiorca zawsze czuje dziwność i nie zwraca uwagi na to, że mem może być szkodliwy.

Nie obraziłbym się, gdybym na profilach Fritt w social mediach raz na jakiś czas zobaczył post, który pełni rolę edukacyjną i ważne problemy traktuje na serio, a nie toczy z nich bekę. Inne marki, w przeciwieństwie do Fritt, jakoś potrafią trzymać poziom i uwrażliwiać odbiorców na tematy istotne we współczesnym świecie. Przykłady takich działań podaję poniżej.

- H&M, które promuje ruch bodypositivity, angażując modelkę Palomę Elsesser, i wypuszcza kostiumy z recyklingu

- Lorde, która nie wydaje albumu w tradycyjnej formie, bo troszczy się o środowisko

- Niemieckie linie lotnicze, które stawiają na inkluzywny język i rezygnują ze zwrotów "Pan i Pani"

-Piwo Corona, które zorganizowało najbardziej ekologiczny turniej świata i zamiast ryb łowiło plastik

- Świąteczna reklama Coca-Coli, która uświadamia, jak ważne jest poczucie wspólnoty z innymi ludźmi

- Piwo Budweiser przekształcające swoje seksistowskie reklamy z XX wieku w takie, które adaptują się do obecnych czasów

Co o tym myślisz?
  • serduszko
  • ogień
  • uśmiech
  • smutek
  • złość
  • kupka
Zszokowany,zgłoś
Jakim cudem można być aż takim bezbekiem jak autor? Nie do wiary, niepojęte, brak słów
Odpowiedz
0
like
0
dislike
Negro,zgłoś
Nie da sie odprzeczytac tak beznadziejnego artykułu…
Odpowiedz
2
like
0
dislike
Wielki Znawca,zgłoś
Memy są przynajmniej ok a autor tego artykułu poleruje wielbłądzie wory w rytm muzyki Tarkana
Odpowiedz
4
like
0
dislike
Zobacz komentarze: 5
Komentarze (5)
arrow
Słuchawki Dyson Zone. Redukują hałas i oczyszczają powietrze