Fritt Polska

Producent gum robi tak cringe'owe reklamy, że mój żenadometr eksplodował

Źródło zdjęć: © Vibez / Materiały własne red. Vibez
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,30.07.2021 12:12

Cooooooo tu się stało? - pomyślałem, kiedy wszedłem na social media marki Fritt. Na odzobaczenie tego wszystkiego jest już za późno.

Do niedawna wydawało mi się, że Rajstopy Adrian wygrywają w kategorii najdziwniejsza-najgorsza reklama, jaką można wymyślić. Tymczasem okazuje się, że wyrosła im całkiem poważna konkurencja. Mowa o firmie Fritt, której profile w mediach społecznościowych przyprawiają odbiorcę o większe zagubienie niż fabuły klipów Lady Madlen i KrainaGrzybówTV razem wzięte.

Fritt istnieje na polskim rynku od ponad 50 lat. Jest to guma dostępna w różnych, owocowych smakach, którą możecie kojarzyć pod postacią łatwego do porcjowania paska. Jak marka pisze sama o sobie, jej główną grupą odbiorców są ludzie młodzi. Nie mam pojęcia, co miałoby przyciągnąć młodych do tej marki, bo na pewno nie sposób komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych.

Fritt, o co ci chodzi?

W internecie *młodzi ludzie* posługują się memami, a ponieważ dział marketingu Fritt chce być fajny wśród *młodzi ludzie*, no to stara się dostosowywać komunikację do odbiorcy. I tworzy własne memy. Tak, dobrze czytacie, producent gum robi memy, w których wykorzystuje swoje produkty, czyli gumy. To już w teorii brzmi źle, prawda? W praktyce jest to absolutna tragedia.

Fritt Polska
Fritt Polska (Fritt Polska , Facebook)
Fritt Polska
Fritt Polska (Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Facebook)
Fritt Polska
Fritt Polska (Fritt Polska , Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Fritt Polska , Facebook)
Fritt Polska
Fritt Polska (Facebook)
Fritt Polska
Fritt Polska (Fritt Polska , Instagram)
Fritt Polska
Fritt Polska (Instagram)

Co wartościowego dla *młodych ludzi* komunikuje marka? Nie mam pojęcia. Powiedzieć, że powyższe memy są dziwne, to jak nic nie powiedzieć. Jeśli chcecie wiedzieć, o co w nich chodzi, mnie się o to nie pytajcie.

Ale mam wrażenie pod tym płaszczem dziwności kryje się po prostu robienie beki z tematów, z których śmianie się jest w obecnych czasach słabe np. zaimków osób niebinarnych, feminizmu czy troski o środowisko. Niektóre posty mają podtekst seksualny, ale w pierwszej kolejności odbiorca zawsze czuje dziwność i nie zwraca uwagi na to, że mem może być szkodliwy.

Nie obraziłbym się, gdybym na profilach Fritt w social mediach raz na jakiś czas zobaczył post, który pełni rolę edukacyjną i ważne problemy traktuje na serio, a nie toczy z nich bekę. Inne marki, w przeciwieństwie do Fritt, jakoś potrafią trzymać poziom i uwrażliwiać odbiorców na tematy istotne we współczesnym świecie. Przykłady takich działań podaję poniżej.

- H&M, które promuje ruch bodypositivity, angażując modelkę Palomę Elsesser, i wypuszcza kostiumy z recyklingu

- Lorde, która nie wydaje albumu w tradycyjnej formie, bo troszczy się o środowisko

- Niemieckie linie lotnicze, które stawiają na inkluzywny język i rezygnują ze zwrotów "Pan i Pani"

-Piwo Corona, które zorganizowało najbardziej ekologiczny turniej świata i zamiast ryb łowiło plastik

- Świąteczna reklama Coca-Coli, która uświadamia, jak ważne jest poczucie wspólnoty z innymi ludźmi

- Piwo Budweiser przekształcające swoje seksistowskie reklamy z XX wieku w takie, które adaptują się do obecnych czasów

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 2
  • emoji ogień - liczba głosów: 2
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 40
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 1
  • emoji kupka - liczba głosów: 2
Zszokowany,zgłoś
Jakim cudem można być aż takim bezbekiem jak autor? Nie do wiary, niepojęte, brak słów
Odpowiedz
2Zgadzam się0Nie zgadzam się
Negro,zgłoś
Nie da sie odprzeczytac tak beznadziejnego artykułu…
Odpowiedz
4Zgadzam się0Nie zgadzam się
Wielki Znawca,zgłoś
Memy są przynajmniej ok a autor tego artykułu poleruje wielbłądzie wory w rytm muzyki Tarkana
Odpowiedz
5Zgadzam się0Nie zgadzam się
Zobacz komentarze: 5