Wygeneruj zmarłą babcię w AI. Aplikacja znanego aktora szokuje
Scenariusz z "Black Mirror" dzieje się na naszych oczach? Szerokim echem wśród entuzjastów i krytyków nowych technologii poniosła się zapowiedź 2wai. Jest to aplikacja, która tworzy awatary zmarłych krewnych.
Calum Worthy, znany z roli Deza w serialu Disney Channel "Austin & Ally", a także producent filmowy Russell Geyse założyli startup 2wai w 2024 r. W listopadzie 2025 r. firma opublikowała zapowiedź swojego produktu i wywołała burzę w internecie. Chodzi bowiem o aplikację pozwalającą użytkownikom tworzyć interaktywne awatary ich zmarłych bliskich.
Podobne
Worthy opublikował reklamę aplikacji 2wai w serwisie X. Klip stał się viralem, zdobywając dziesiątki milionów wyświetleń i tysiące komentarzy. Spot przedstawia przyszłą matkę, która rozmawia z wygenerowanym przez AI awatarem swojej zmarłej matki poprzez aplikację 2wai. Wideo pokazuje, że awatar towarzyszy rodzinie nieustannie - od narodzin syna, przez jego dorastanie, aż po moment, gdy sam zostaje rodzicem.
"Co jeśli bliscy, których straciliśmy, mogliby być częścią naszej przyszłości? Z 2wai trzy minuty mogą trwać wiecznie. W 2wai budujemy żywe archiwum ludzkości, jedną historię na raz" - przekonuje startup.
Aplikacja do "ożywiania" zmarłych jak z serialu
Wśród krytycznych komentarzy pojawiło się wiele głosów porównujących aplikację do serialu "Black Mirror". Konkretnie do odcinka "Be Right Back", w którym główna bohaterka odtwarza cyfrową wersję swojego zmarłego chłopaka. Byt ewoluuje z chatbota tekstowego do cyfrowego avatara głosowego, a ostatecznie do fizycznego androida. Ta fikcyjna historia miała ostrzegać przed niebezpieczeństwami takiej technologii, ale twórcy 2wai chyba potraktowali ją jako inspirację.
2wai wprowadziło wersję beta aplikacji na iOS latem. Na starcie aplikacja oferowała predefiniowane awatary, m.in. Williama Szekspira. 2wai twierdzi, że użytkownicy mogą tworzyć własne "cyfrowe sobowtóry" lub generować awatary przypominające ich znajomych i rodzinę. Platforma chce wprowadzić wielopoziomowy model subskrypcyjny o nieujawnionych jeszcze cenach.
Źródło: Forbes/Newsweek
Popularne
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Vibez Creators Awards na żywo. Transmisja z finałowej gali
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Influencerskie podsumowanie 2025 r. O czym huczał internet?
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Wojek pokłócił się z Książulem? "Niedługo dowiecie się, kim tak naprawdę jest ten gość"
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie





