Muzeum zmieniło logo. Defekujący gołąb nie wszystkim przypadł do gustu
Zmiany identyfikacji wizualnej są nieodłącznym elementem budowania marki. Nawet najbardziej sprawdzone logotypy prędzej czy później nudzą się odbiorcą. Z podobnym problemem mierzyło się Muzeum Londynu, które drastycznie zmieniło logo.
Turyści i mieszkańcy Londynu są w szoku. Wszystko przez drastyczne kroki muzeum przedstawiającego historię stolicy Wielkiej Brytanii. Placówka zaplanowała ogromny remont, a wraz z nim - rebranding marki. Jako pierwsze zmienione zostało logo. Kolorowe tło z nazwą placówki zastąpił wizerunek gołębia. Problemem nie jest jednak sam ptak, a brokatowa plama odchodów, która znajduje się za nim.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
CAROLINE DERPIEŃSKI odpowiada NA ZARZUTY o zmyśleniu KARIERY | Vibez Talk
Muzeum Londynu przechodzi ogromne zmiany
Muzeum Londynu przybliża historię stolicy Anglii i całej Wielkiej Brytanii. W lipcu 2024 r. placówka zapowiedziała ogromne zmiany. Muzeum w formie znanej zwiedzającym zostanie zastąpione placówką, której otwarcie zaplanowano na 2026 r. Na stronie internetowej muzeum napisano: "Odliczamy - nowy Muzeum Londyńskie zostanie otwarte w 2026 roku, tchnąc nowe życie w dwa zabytkowe budynki w City of London. Muzeum będzie otwierane wcześnie i zamykane późno, odzwierciedlając reputację Londynu jako 24-godzinnego globalnego miasta. To jedyna w swoim rodzaju okazja, aby na nowo przemyśleć, czym może być muzeum dla Londynu. Śledź naszą podróż i może nawet pomóż ją kształtować tutaj...".
Zmiana muzeum jest doskonałą okazją do zmiany loga placówki. Wcześniejsze zdaniem ankietowanych osób było przestarzale i nudne. Po dłuższym poszukiwaniu idealnego symbolu dla Muzeum Londynu dyrektorzy obiektu postawili na niestandardowe logo - gołębia wraz z brokatową plamą odchodów.
Londyńskie muzeum tłumaczy nowe logo
Andrew Marcus, były dyrektor ds. komunikacji i cyfryzacji w Muzeum Londynu tłumaczy w rozmowie z "BBC": - Aby przełożyć ramy marki London Museum na identyfikację wizualną, szukaliśmy najlepszych talentów Londynu. Ludzi, którzy podzielali naszą pasję do angażowania mieszkańców miasta w proces. Tak znaleźliśmy Uncommon Creative Studio.
Sharon Ament, dyrektor muzeum, dodał: - Gołąb i brokatowy kleks odwołują się do historycznej dwoistości miasta, w którym żwir i brokat istniały obok siebie przez tysiąclecia. Gołąb to cichy (i bezstronny) obserwator londyńskiego życia.
Pracownicy muzeum na stronie internetowej zamieścili obszerny opis tłumaczący rolę gołębi w życiu Londynu. Wpis przedstawia blaski i cienie współpracy ludzi z traktowanymi często po macoszemu ptakami. Nie wszyscy są jednak przekonani co do nowego logo.
Internauci krytykują podobiznę gołębia
Logo gołębia defekującego na brokatowo wywołało ogromną dyskusję w mediach społecznościowych. Jedna z użytkowniczek portalu X napisała: "Muzeum Londynu zmienia wizerunek i wybiera na swoje logo nie gołębia (no dobrze, czemu nie gołębia, wiele osób kojarzy Londyn z gołębiami), a gołębia, który właśnie nas*ał na ziemię, ponieważ jest to symbol dwoistości miasta, czy coś w tym stylu? To naprawdę wykracza poza parodię".
Wtóruje jej inny internauta: "Hmmm. Chciałbym usłyszeć, co miłośnicy tego wspaniałego muzeum sądzą o jego nowym wizerunku. Duża część kolekcji jest związana z archeologią i przedstawia Londyn od czasów prehistorycznych do XXI wieku. Jak myślicie, jaki związek mają z tym gołębie i odchody?".
Źródło: "BBC"
Popularne
- Chill Guy podbija internet. O co chodzi z wyluzowanym ziomkiem?
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Naruciak i Psycholoszka stracili pieska. "Nie wybaczę sobie nigdy"
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Podgrzej pizzę na PlayStation 5. Pizza Hut prezentuje nietypowy gadżet
- Genzie prezentuje: "100 DNI DO MATURY". Zapowiada się wielki hit?
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu