Chiny. Mężczyźni reklamują kobiecą bieliznę

Mężczyźni w Chinach reklamują kobiecą bieliznę. Kuriozalny powód

Źródło zdjęć: © Douiyn / Douyin
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,07.03.2023 07:30

Chiny zakazały kobietom występować w reklamach bielizny podczas pokazów na żywo w internecie. Damską garderobę zaczęli więc prezentować mężczyźni. Modele przymierzają staniki, gorsety, koszule nocne.

Livestream shopping to jeden z najnowszych trendów w branży handlu elektronicznego, który trafił na podatny grunt w Chinach. To nic innego jak transmisja na żywo w serwisie internetowym, podczas której gospodarz sprzedaje produkty. Według szacunków portalu Statista, ta gałąź biznesu może osiągnąć wartość 700 mld dolarów w tym roku.

Chińskie władze walczą z "rozpowszechnianiem nieprzyzwoitych materiałów w internecie". W związku z tym prawodawcy nałożyli ograniczenia na livestream shopping. Modelki reklamujące bieliznę nie mogą występować podczas transmisji na żywo. Złamanie zakazu grozi zablokowaniem kanału organizującego pokaz.

Chiny. Modele reklamują kobiecą bieliznę

Niektóre firmy prowadzące livestream shopping znalazły sposób na obejście ograniczeń. W pokazach damskiej bielizny zaczęli występować mężczyźni. Jedna z pierwszych transmisji z udziałem modela miała miejsce w grudniu ubiegłego roku.

trwa ładowanie posta...

Społeczność portalu Douyin, chińskiej wersji TikToka, ma mieszane odczucia wobec zjawiska. Podczas gdy niektórzy są rozbawieni kreatywną próbą obejścia przepisów, inni zwracają uwagę, że trend pozbawia pracy modelki. Część komentujących jest zdania, że lepszą alternatywą byłoby wykorzystanie manekinów.

- Tak naprawdę nie mamy wyboru. Nasze koleżanki z branży modelingu nie mogą pokazywać projektów, więc wykorzystujemy naszych kolegów - powiedział w rozmowie z Jiupai News mężczyzna o pseudonimie Pan Xu, który jest właścicielem firmy organizującej transmisje.

Biznesmen odpiera oskarżenia, że mężczyźni pozbawiają pracy kobiet: - Reżyserami wielu z tych transmisji na żywo są kobiety, czyżby one kradły pracę mężczyznom? - powiedział Xu w wywiadzie dla Jiupai News.

Zakupy na żywo nie przyjęły się na Zachodzie

Livestream shopping nie zdobył w krajach Zachodu tak dużej popularności jak w Chinach. - Ludzie w Chinach uczestniczą w zakupowych transmisjach na żywo ze względu na duże zniżki. Tymczasem większość serwisów w USA nie robi niczego, by zachęcić do zakupów na żywo na swoich stronach, brakuje dobrych prezenterów - powiedział South China Morning Post Alessandro Bogliari, dyrektor generalny agencji The Influencer Marketing Factory.

Trudno przewidzieć, jak długo trend utrzyma się w mediach społecznościowych. Od 2021 r. chińskie władze walczą ze "zniewieściałym wizerunkiem mężczyzny". Panowie, którzy noszą makijaż i promują wysoką modę, są krytykowani przez chińską propagandę za to, że nie kultywują "tradycyjnych męskich wartości".

Źródło: Insider

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 2