Meta opłaciła Targeted Victory

Facebook boi się konkurencji, dlatego zapłacił za fabrykę kłamstw o TikToku

Źródło zdjęć: © Canva, YouTube
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,31.03.2022 17:00

Dziennikarze "The Washington Post" opublikowali raport o szokującej treści. Meta, czyli firma założycielska Facebooka, miała zasponsorować powielanie fałszywych informacji na temat TikToka. Jest to przykład hipokryzji ze strony koncernu, której prezesem jest Mark Zuckerberg.

Meta opłaciła działania, które polegały na produkowaniu czarnego PR-u na temat TikToka. Przekaz miał wywołać wrażenie, że chińska aplikacja jest szkodliwa dla zdrowia młodych internautów. Tym samym koncern, któremu szefuje Mark Zuckerberg, dał pokaz wyjątkowej hipokryzji. W ostatnich latach powstało wiele badań, z których wynika, że to Facebook i Instagram wywierają zły wpływ na ludzką psychikę.

The Washington Post ujawnia, że Meta zapłaciła firmie lobbystycznej Targeted Victory, aby ta podważyła zaufanie do flagowej aplikacji chińskiego koncernu ByteDance. W ramach działań PR-owych media opisywały niebezpieczne trendy z TikToka, które w rzeczywistości nie istniały na TikToku. Targeted Victory jest firmą działającą na usługach konserwatywnej Partii Republikańskiej.

trwa ładowanie posta...

TikTok szkodliwy dla nastolatków?

W zeszłym roku amerykańskie media alarmowały o challenge'u, który zachęcał młodych użytkowników TikToka do bicia nauczycieli w szkole ("strzel nauczycielowi z liścia"). Tymczasem nic takiego nie miało miejsca na TikToku, wyzwanie zostało wymyślone. Źródłem dezinformacji były posty na Facebooku, na podstawie których media wykreowały zagrożenie związane z TikTokiem.

Targeted Victory odpowiada również za wymyślenie "Devious Lick" challenge. Było to wyzwanie, które zachęcało użytkowników TikToka do dewastowania wyposażenia szkolnych łazienek. Zjawisko opisały lokalne media w USA, tymczasem według raportu The Washington Post challenge narodził się na Facebooku.

Działania PR-owie miały wywołać w amerykańskim społeczeństwie przeświadczenie, że TikTok jest obcym zagrożeniem z zewnątrz. Zmanipulowane komunikaty sugerowały, że chińska aplikacja w rzeczywistości zbiera dane osobowe młodych Amerykanów.

trwa ładowanie posta...

TikTok i Meta skomentowały wyniki raportu

- Jesteśmy głęboko zaniepokojeni o inspirowaniu lokalnych mediów do powielania kłamstw o rzekomych trendach w naszej aplikacji, które mogą powodować krzywdę w rzeczywistym świecie - powiedział rzecznik TikToka.

Meta oficjalnie potwierdziła, że opłaciła usługi Targeted History, ale wykorzystała tę okazję, aby ponownie uderzyć w swojego konkurenta.Uważamy, że wszystkie platformy, w tym TikTok, powinny podlegać kontroli wraz z ich rosnącym sukcesem - oświadczył rzecznik Meta, Andy Stone.

Źródło: The Washington Post

Odkryj magię nie tylko otrzymywania, ale również dawania
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 1
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 2
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 2
  • emoji kupka - liczba głosów: 1