Pandora Gate. Agencja Spotlight wydała oświadczenie
Polski internet wciąż nie otrząsnął się po aferze Pandora Gate. Okazało się, że wielu influencerów i ulubieńców publiczności ma za uszami nikczemne czyny. Agencja Spotlight, której współwłaścicielem był Stuart Burton, wydała oświadczenie.
Agencja Spotlight, którą współtworzył oskarżony o pedofilię Stuart Burton, wydała oświadczenie. Warto podkreślić, iż korporacja odpowiedzialna była za stworzenie trzech edycji Teamu X. Oznacza to, że pomogła ona rozpocząć kariery największym polskim influencerom m.in. Lexy Chaplin, Kacprowi Błońskiemu, Julii Żugaj, Natalii Karczmarek "Natsu" czy Monice Kociołek.
Podobne
- Oświadczenie Natsu o Pandora Gate. "Nie jestem w stanie normalnie funkcjonować"
- Patrycja Mołczanow o Pandora Gate. "Straciłam współprace"
- Boxdel o Pandora Gate. "Czy naprawdę stoję ramię w ramię z Trynkiewiczem?"
- Nowy kawałek Maty. Rapuje o Pandora Gate, Mentzenie i Kościele
- Ile obserwujących stracili zamieszani w Pandora Gate? Dane są niepokojące
W środę 11 października Agencja Spotlight wydała obszerne oświadczenie. Udostępniła je w mediach społecznościowych, odniosła się do Pandora Gate i poinformowała o planach na przyszłość.
Agencja Spotlight wydała oświadczenie
"W związku z publikowanymi materiałami, chcielibyśmy zaznaczyć, że stanowczo potępiamy nadużycia seksualne wobec osób małoletnich. Cieszy nas fakt, że sprawą zajmuje się Prokuratura Okręgowa w Warszawie, gdyż daje to gwarancję dogłębnego zbadania i wyjaśnienia formułowanych zarzutów" - czytamy w oświadczeniu agencji.
MROCZNA PRZESZŁOŚĆ POLSKIEGO YOUTUBA
Przedstawiciele Agencji Spotlight następnie wytłumaczyli, że nie mieli pojęcia o zachowaniach oskarżonego o pedofilię Stuarta Burtona. Podkreślili, że przestał być członkiem zarządu firmy w 2021 r., a opisywane w materiale Mikołaja Tylko "Konopskyy" uczynki miały miejsce długo przed powstaniem agencji. Dodatkowo oskarżyli młodego youtubera o wprowadzanie widzów w błąd, gdyż w filmie nie sprostował informacji, że Stuart Burton nie jest właścicielem firmy.
Postanowienia Agencji Spotlight
"Tak jak wielu z was, my również jesteśmy zszokowani tym, co zobaczyliśmy w ostatnich dniach. Mając świadomość czasu wymaganego do wyjaśnienia wszystkich opisanych wydarzeń, ale też mając na względzie konieczność zapewnienia przejrzystości naszych działań, zdecydowaliśmy się na usunięcie elementów powiązanych ze Stuartem Burtonem, czyli:
- Całkowitą likwidację Teamu X, usunięcie z YouTube wszystkich związanych z tym projektem filmów i stworzenie w to miejsce nowego kanału,
- Odejście od użytkowania znaku towarowego Team X,
- Zaprzestanie sprzedaży produktów z logo Team X i likwidację sklepu Team X,
- Z troski o odbiorcę, będziemy zabiegać o natychmiastowe usunięcie kanału Stuarta Burtona z sieci" - czytamy w oświadczeniu.
Właściciele Agencji Spotlight odnieśli się również do oskarżeń Mikołaja Tylko. Youtuber w swoim materiale powiedział, że korporacja wraz z zatrudnionymi influencerami są odpowiedzialni za seksualizację treści dla dzieci. Młody twórca bardzo skrytykował takie podejście.
W oświadczeniu możemy przeczytać, że agencja odpowiedzialna jest jedynie za tworzenie treści grupowych. Podkreślono, iż influencerzy nie są pracownikami Spotlight i posiadają autonomię dotyczącą tego, co umieszczą w sieci. Właściciele korporacji odcięli się od filmów oraz piosenek publikowanych przez Agatę Fąk "Fagatę". Poinformowali również, że treści umieszczane przez nich w mediach społecznościowych oglądają dzieci, nastolatki i osoby dorosłe.
Właściciele agencji w oświadczeniu podziękowali związanym z nią influencerom za lojalność. Podkreślili, że działają charytatywnie i angażują się w sprawy społeczne. Co jednak najważniejsze, Spotlight zobowiązała się do zwrócenie większej uwagi na ochronę widzów, którzy często są bardzo młodzi.
W Agencji Spotlight powstanie rzecznik ds. kontaktów twórców z widzami, którego zadaniem będzie ochrona osób małoletnich w sieci. Dodatkowo influencerzy zatrudnieni w firmie regularnie będą brać udział w warsztatach prowadzonych przez psychologa, dzięki którym zrozumieją, jak materiały w internecie wpływają na psychikę dzieci.
Przyszłość Team X
Agencja Spotlight zapowiedziała, iż usunie kanał Team X. Gdy sprawdzimy, jak wygląda ww. kanał, zauważymy, iż została już zmieniona nazwa. Teraz naszym oczom ukazuje się "DAZZshow".
Dodatkowo z kanału zniknęła większość materiałów. Na YouTube zostało jedynie 26 piosenek, które Team X wydało w ciągu trzech lat działalności. Można przypuszczać, że muzyka nadal jest dostępna, gdyż robiła najlepsze wyniki oglądalności.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos