Woda w zwrotnych butelkach? EKO zmiany w Carrefourze :O
Wreszcie idziemy w stronę ekologii w sklepach. Opakowania zwrotne powracają w wielkim stylu!
Pewnie nie pamiętacie starych czasów, gdy kupowano oranżadę za drobniaki w zwrotnym szkle? Wtedy to były czasy.
Podobne
- Butelkomaty w sklepach Carrefour. Skorzystają klienci i środowisko
- Uratuj jedzenie w Lidlu. Tanie eko-paczki wspierają ideę kupujesz - nie marnujesz
- Nowa "eko" opcja w SHEIN. Możesz sprzedać ciuchy, które i tak się rozpadają
- Wszystkich Świętych. Jak zrobić eko znicz? [INSTRUKCJA]
- Woda z Żabki za 15 gr? Jest jeden haczyk
Ale trzeba przyznać, że motyw opakowań zwrotnych ma sens. Lepiej jest ponownie użyć lub przetworzyć pojemnik, aniżeli kupować co chwilę nowe opakowania plastikowe. Te będą się rozkładać latami, co na pewno nie wpłynie pozytywnie na nasze środowisko.
Stąd każdy krok w kierunku łatwiejszego przetwarzania opakowań to krok w dobrym kierunki. Inną trudnością jest także zachęcenie konsumentów do przerzucenia się z plastiku na opakowanie zwrotne. Jak bardzo byśmy chcieli, jeżeli typowy Kowalski będzie stał przed wyborem wody: po 2 złote w plastiku lub 2,20 zł w opakowaniu zwrotnym wartym 20 groszy, to sorki, ale wybierze plastik. Ale mniejsza już o dywagacje, ponieważ ktoś musi rozpocząć rewolucję z opakowaniami zwrotnymi.
Sieć Carrefour Polska od kilku lat podejmuje konsekwentne działania na rzecz środowiska, a ważnym ich ogniwem jest edukacja naszych klientów w kwestiach środowiskowych. Zachęcamy Polaków do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów szklanych oraz rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych, jednocześnie dostarczając im konkretne rozwiązania. Kolejnym naturalnym krokiem w kierunku zero waste jest rozszerzenie gamy opakowań szklanych, które będzie można wymienić - z korzyścią dla środowiska i domowego budżetu
Na półkach sklepów Carrefour pojawiły się już nowe produkty: woda gazowana Jurajska w dużym, szklanym opakowaniu. Zastosowany trick do zachęcenia klientów jest banalny, ale przemyślany! Przy pierwszym zakupie klient wnosi kaucję za butelki i skrzynkę, a przy kolejnych zakupach wymienia je na pełne opakowania już bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Źródło: materiały prasowe
To brzmi nieźle
Cenowo ta woda nie wypada źle. Ot, mniej niż dwa złote za ~litr, co oznacza brak przebicia przez barierę psychologiczną odbiorców. Ponadto, system wymian jest bezparagonowy, więc kolejna bariera została pokonana. Powiem tak: jeżeli cena za litr byłaby niższa od złotówki, to Carrefour miałby hit. Dla marketu jest to zarobek, ponieważ zyskuje powracających klientów, więc stały dopływ gotówki.
Popularne
- Koniec klasycznego języka? Liczba 67 została słowem roku
- "I do pieca" zostanie zdaniem roku? Trend opanował internet
- Wersow poleciała samolotem do fryzjera. Teraz tłumaczy się widzom
- Katy Perry spełniła swój teenage dream? Nie uwierzysz, co stało się podczas show w Krakowie [RELACJA]
- Julia Żugaj nie przeszła do finału "Twoja twarz brzmi znajomo". Które miejsce zajęła?
- Cameraboy płacze za Nikitą. "Prawdziwy mężczyzna"
- Książulo ma problemy. Nie wszystko poszło zgodnie z planem
- Edzio wyprowadził się z Polski. W nowym kraju zacznie od nowa
- Katy Perry oceniła polskie słodycze. Kamery nagrały reakcję





