Woda w zwrotnych butelkach? EKO zmiany w Carrefourze :O
Wreszcie idziemy w stronę ekologii w sklepach. Opakowania zwrotne powracają w wielkim stylu!
Pewnie nie pamiętacie starych czasów, gdy kupowano oranżadę za drobniaki w zwrotnym szkle? Wtedy to były czasy.
Podobne
- Butelkomaty w sklepach Carrefour. Skorzystają klienci i środowisko
- Uratuj jedzenie w Lidlu. Tanie eko-paczki wspierają ideę kupujesz - nie marnujesz
- Nowa "eko" opcja w SHEIN. Możesz sprzedać ciuchy, które i tak się rozpadają
- Wszystkich Świętych. Jak zrobić eko znicz? [INSTRUKCJA]
- Zara uruchamia możliwość naprawy i odsprzedaży ubrań. Czy to eko?
Ale trzeba przyznać, że motyw opakowań zwrotnych ma sens. Lepiej jest ponownie użyć lub przetworzyć pojemnik, aniżeli kupować co chwilę nowe opakowania plastikowe. Te będą się rozkładać latami, co na pewno nie wpłynie pozytywnie na nasze środowisko.
Stąd każdy krok w kierunku łatwiejszego przetwarzania opakowań to krok w dobrym kierunki. Inną trudnością jest także zachęcenie konsumentów do przerzucenia się z plastiku na opakowanie zwrotne. Jak bardzo byśmy chcieli, jeżeli typowy Kowalski będzie stał przed wyborem wody: po 2 złote w plastiku lub 2,20 zł w opakowaniu zwrotnym wartym 20 groszy, to sorki, ale wybierze plastik. Ale mniejsza już o dywagacje, ponieważ ktoś musi rozpocząć rewolucję z opakowaniami zwrotnymi.
Sieć Carrefour Polska od kilku lat podejmuje konsekwentne działania na rzecz środowiska, a ważnym ich ogniwem jest edukacja naszych klientów w kwestiach środowiskowych. Zachęcamy Polaków do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów szklanych oraz rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych, jednocześnie dostarczając im konkretne rozwiązania. Kolejnym naturalnym krokiem w kierunku zero waste jest rozszerzenie gamy opakowań szklanych, które będzie można wymienić - z korzyścią dla środowiska i domowego budżetu
Na półkach sklepów Carrefour pojawiły się już nowe produkty: woda gazowana Jurajska w dużym, szklanym opakowaniu. Zastosowany trick do zachęcenia klientów jest banalny, ale przemyślany! Przy pierwszym zakupie klient wnosi kaucję za butelki i skrzynkę, a przy kolejnych zakupach wymienia je na pełne opakowania już bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Źródło: materiały prasowe
To brzmi nieźle
Cenowo ta woda nie wypada źle. Ot, mniej niż dwa złote za ~litr, co oznacza brak przebicia przez barierę psychologiczną odbiorców. Ponadto, system wymian jest bezparagonowy, więc kolejna bariera została pokonana. Powiem tak: jeżeli cena za litr byłaby niższa od złotówki, to Carrefour miałby hit. Dla marketu jest to zarobek, ponieważ zyskuje powracających klientów, więc stały dopływ gotówki.
Popularne
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie
- Popek poleciał do Turcji zrobić zęby. Efekt jego metamorfozy jest niesamowity
- Ikea wypuściła własne blind boxy. W środku m.in. ikoniczne rekiny-blåhaje
- Influencer podzieli się empatią. Pod warunkiem, że zapłacisz
- Wersow testuje Burgera Drwala. Jak oceniła króla zimy z McDonald's?
- Mata wydał mocny kawałek. W "sorry, taki jestem ;)" zdradza, dlaczego podpisał Fagatę [OPINIA]
- Zamknęli influencerów w więzieniu? Premiera "Eksperyment: Odsiadka" już za kilka dni
- Bagi pożegna się z Kryształową Kulą? Tak odpowiedział na krytykę
- Olivia Dean vs Ticketmaster. Artystka żąda TAŃSZYCH biletów na własne koncerty





