Cosinus Young, klasa vlogerska w liceum w Łodzi

Liceum w Łodzi otwiera klasę vlogerską dla przyszłych influenceów

Źródło zdjęć: © Canva, Cosinus, Facebook, Kolaż: Vibez
Oliwier NytkoOliwier Nytko,22.10.2022 09:00

Marzy się wam liceum z kierunkiem dla vlogerów i influencerów? Cosinus Young przedstawił ofertę profilu klasy, która zaskoczyła nawet nas. To druga w Polsce placówka z ofertą klasy, która ma przygotowywać do zawodu influencera.

Pierwsza oferta klasy o profilu influencerskim pojawiła się rok temu w I Prywatnym Liceum w Słupsku, gdzie zastąpiła klasę dziennikarską. – Starałem się by profile pokrywały się z realnym zapotrzebowaniem na rynku pracy – tłumaczył wtedy portalowi "Wirtualne Media" Łukasz Jankowski, dyrektor kreatywny szkoły.

Klasy dla influencerów. Połowa nastolatków chce być influencerem

Według raportu pt. "Aspiracje dziewczynek w Polsce" z badania zrealizowanego przez IQS dla organizacji Inspiring Girls Polska, influencer to profesja, która jest marzeniem wielu dorastających dziewczynek. Badanie sprawdzało deklarowane inspiracje dziewczyn w wieku od 10 do 15 lat. Okazało się, że niemal połowa z respondentek (48 proc.) uznała prowadzenie kanału w mediach społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram czy Tiktok, za atrakcyjne zajęcie zawodowe, w których widzą siebie w przyszłości.

Z kolei serwis bankier.pl cytuje badania, z których wynika, że około połowa polskich nastolatków myśli o zastaniu influencerem. - Zawód influencer, który jest nowy i z którego nie można zdobyć formalnego wykształcenia, cieszy się ogromnym powodzeniem, szczególnie wśród nastolatków. Niedawne badania wykazały, że 50 proc. z nich chce w życiu zostać influencerem. Nic dziwnego, dlatego że nowe pokolenia szukają innego rodzaju atrybutów niż kwestie związane z zawodem pracującego od lat na uczelni profesora, który nie zarabia tyle, ile może zarobić ktoś, kto reklamuje przysłowiową torebkę. Pieniądze i sława są czymś, co pociąga w tym zawodzie i dlatego tak wiele młodych osób chce w to wejść - mówi dr Mateusz Grzesiak z agencji Newseria Biznes cytowany przez bankier.pl.

Wygląda na to, że agencjom marketingowym ciężko byłoby sobie dzisiaj bez influencerów poradzić. Raport z badania platformy Reach a Blogger pt. "Rynek influencerów w Polsce w roku 2021" pokazuje, że tylko 27 proc. reklamodawców nie współpracowało z influencerami w ostatnich sześciu miesiącach od wykonania daty badania (w lutym 2021 roku). Nic więc dziwnego, że po liceum w Słupsku kolejne szkoły przygotowują podobne oferty klas dla przyszłych influencerów.

Cosinus Young i "Klasa vlogerska"

Na początku roku szkolnego 2022/2023 zaczęły się pojawiać informacje o tym, że Cosinus Young, czyli grupa niepublicznych liceów od Cosinusa, zamierza za rok uruchomić w Łodzi tzw. klasę vlogerską.

trwa ładowanie posta...

Taki profil klasy jest na razie dostępny jedynie w Łodzi. Co oferuje Cosinus Young z kierunkiem vlogerskim?

Oferta klasy vlogerskiej w liceum w Łodzi

W ofercie znajdziemy obietnicę realizacji ciekawych zagadnień:

  • Podstaw dziennikarstwa;
  • Podstaw grafiki komputerowej;
  • Podstaw fotografii i multimediów;
  • Coachingu;
  • Szeroko pojętych social mediów. 

W ofercie czytamy, że "zdecydowana większość zajęć to zajęcia praktyczne realizowane w doskonale wyposażonych pracowniach: komputerowych, fotograficznych, multimediów". Szkoła obiecuje spotkania z udziałem dziennikarzy, psychologów, coachów, influencerów, vlogerów, wycieczki i wizyty studyjne na kolegiach redakcyjnych redakcji prasowych i telewizyjnych. "W trakcie nauki każdy uczeń uzyska możliwość otrzymania certyfikatu z nabytych przez siebie umiejętności".

Wszystko fajnie, ale co to znaczy, że licealiści uczą się podstaw coachingu? Ach, bo brakuje nam jeszcze kolejnych Kołczów Majków na TikToku. Odstawiając żarty na bok, trzeba powiedzieć, że perspektywa rozwoju po takim kierunku ma być interesująca. Ma dawać możliwość aplikowania na studia z m.in. dziennikarstwa, zarządzania mediami, nauk społecznych, kierunków humanistycznych i pedagogicznych. Klasa ma wystartować w przyszłym roku szkolnym.

Ale to są suche dane z oferty reklamowej. Postanowiłem i dopytać pomysłodawców o to, skąd pomysł na taką klasę. Najbardziej interesowało mnie jednak, który z influencerów pojawi się na zajęciach i na jakiej podstawie twórcy programu zamierzają dobierać internetowych celebrytów do spotkań z młodzieżą. Niestety, nie na wszystkie z tych pytań udało mi się uzyskać odpowiedź.

Cosinus Young: "To dość oryginalny kierunek, który może budzić obawy niektórych rodziców"

Oliwier Nytko: Skąd pomysł na taki profil klasy?

Paula Wnuk z Cosinus Łódź: - Cztery lata temu otworzyliśmy pierwsze szkoły młodzieżowe CosinusYoung 15+. W związku z ich rozwojem i rosnącą popularnością postanowiliśmy dowiedzieć się u samego źródła na jakie profile jest zapotrzebowanie. Młodzież podczas spotkań wykazywała duże zainteresowanie pomysłem na klasę vlogerską, więc postanowiliśmy przełamać pewne konwencje w zakresie standardowych profili.

Jak mają wyglądać zajęcia profilu?

- Uczniowie będą realizowali program nauczania z naciskiem na przedmioty humanistyczne i na zajęcia nadobowiązkowe z zakresu szeroko pojętego vlogowania, dziennikarstwa, teatru, charakteryzacji, mediów społecznościowych, influencer marketingu.

Czy znamy już gości, z którymi będą prowadzone zajęcia? Jacy influencerzy czy coachowie mają się pojawić w klasie? Jakie były kryteria dobierania influencerów do współpracy?

- Od kilku lat współpracujemy z coachem, który jest również komentatorem gamingowym w jednej z czołowych stacji telewizyjnych. Coach będzie przeprowadzał prelekcje w klasie vlogerskiej. Influencerzy, z którymi nawiązujemy współpracę, mogą pochwalić się wieloma sukcesami zasięgowymi na swoich kanałach. Dobieramy osoby, które nie znalazły się w branży z przypadku. Najczęściej są to osoby po studiach kierunkowych, np. Akademia Sztuk Teatralnych. Współpracujemy z firmą zajmują się produkcją i postprodukcją profesjonalnych materiałów video, w tym topowych teledysków. Przeprowadzane będą prelekcje, warsztaty, wykłady, a uczniowie będą zobaczą profesjonalne realizacje "od kuchni".

Ile godzin zajęć "vlogowych" znajduje się w programie nauczania?

- Nadobowiązkowe zajęcia są przewidziane w zakresie 300 godzin w całym cyklu nauczania.

Co ma wynieść uczeń po ukończeniu klasy o tym profilu?

- Przede wszystkim umiejętności pozwalające na profesjonalne podejście do prowadzenia wideo bloga. Nadrzędną wartością dla nas jest przekazanie uczniom, że materiały ukazujące się w sieci mogą być wartościowe, merytoryczne i twórcze. Chcielibyśmy, aby nasi absolwenci mieli poczucie, że do rozrywkowej części internetu mogą dorzucić własną, profesjonalną i przemyślaną cegiełkę. Naszym nadrzędnym celem jest wydobycie z naszych uczniów tego, co mogliby wnieść do świata vlogerów.

Jakie są przyszłościowe perspektywy ucznia, który zakończył naukę z takim kierunkiem?

- Nasi absolwenci będą mogli aplikować na studia wyższe, na wybrane przez siebie kierunki. W sposób szczególny jednak przygotujemy ich do kształcenia na kierunkach humanistycznych: z zakresu dziennikarstwa, marketingu czy sztuk teatralnych. Wierzymy, że dzięki bogatej ofercie zajęć, warsztatów, prelekcji z udziałem uznanych autorytetów dobrze przygotujemy naszych uczniów do dalszego rozwoju.

Dlaczego kierunek ma być dostępny jedynie w Łodzi?

- Wszystko, co nowe rozpoczyna się w Łodzi. Tu powstała pierwsza nasza szkoła. Większość nowych produktów powstaje przy zaangażowaniu całego teamu pracującego w naszej centralnej siedzibie szkoły przy współpracy osób z branży vlogerskiej. Niewykluczone, że klasa otworzy się również w innych miastach. Wszystko zależy od tego czy badania rynku w poszczególnych rejonach Polski wskażą na takie zapotrzebowanie.

Czy są już chętni?

- Widzimy, że zainteresowanie jest naprawdę duże i mamy już wiele zapytań o rok szkolny 2023/2024. To dość oryginalny kierunek, który może budzić obawy niektórych rodziców. Możemy jednak zapewnić, że do vlogowania czy influencer marketingu można podchodzić profesjonalnie. Taki jest nasz cel. My jako szkoła musimy nadążać nad potrzebami młodych ludzi, aby nie tylko ich uczyć, ale też inspirować.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 3
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 11
  • emoji smutek - liczba głosów: 3
  • emoji złość - liczba głosów: 7
  • emoji kupka - liczba głosów: 12
Nie radzę iść teraz nikomu na studia. Lepiej wiejcie z PL z GOPRO w rąsi
Odpowiedz
0Zgadzam się0Nie zgadzam się
Tia, Kiedy Ameryka kicha to Europa dostaje kataru. Teraz to chyba trzeba się przygotować do zawodu surwiwalowca, albo pogromcy zombie, żeby dobrze się odnaleźć na rynku w latach 2022-2050. Ewentualnie budowa wehikułów o napędzie antyG i dobra mapa do układu słonecznego Aldebarana. Jak najdalej stąd, a nie mżonki.
Odpowiedz
0Zgadzam się0Nie zgadzam się
hehehe,zgłoś
tempaków nie brakuje, tak sie zarabia kasę i sciaga vlogerow influcerow i wszelkiej masci przyszlych znafców i doi z nich kasec
Odpowiedz
0Zgadzam się0Nie zgadzam się
Zobacz komentarze: 18