Koniec z normalnością – firma wykreśli to słowo ze swoich produktów
Unilever wykreśli słowo normalny ze swoich produktów i zajmie się pomaganiem planecie. Czas na pozytywne zmiany w branży kosmetycznej
Co jest nie tak ze słowem „normalny”? Można powiedzieć, że jest dość neutralne i nikogo w żaden sposób nie powinno dotykać. Okazuje się jednak, że jest inaczej, w związku z czym już niedługo nie zobaczymy go na opakowaniach znanych produktów kosmetycznych.
Podobne
- Panowie, nie wstydźcie się. Instagram rusza z ciałopozytywną kampanią
- Hopecore - Zetki walczą ze strachem przed światem. Nowy trend im pomoże?
- Tiktokerka promuje ciałopozytywność. Śmieją się z jej "babcinych nóg"
- Jak poradzić sobie z brainrot? Oto sposoby na gnijący mózg
- Unia Europejska idzie na wojnę ze śmieciami. Koniec z reklamówkami?
Taką decyzję podjęła firma Unilever, która rozpoczyna akcję „Positive Beauty”. Jej marki kosmetyczne z pewnością kojarzycie z półek sklepowych, bo należy do niej m.in. Dove czy Rexona. Ostatnio firma przeprowadziła badania w dziewięciu krajach, w którym w sumie wzięło udział 10 tys. osób. Okazało się, że 7 na 10 z nich negatywnie odbiera słowo „neutralny”, które możemy znaleźć na opakowaniach kosmetyków.
Co w nim złego, zapytacie?
W końcu to nie jest ani „gruby”, ani „chudy”, po prostu „normalny”. No nie do końca. Istnieje wiele odgórnie przyjętych norm, które wiążą się z tym słowem i gdybyśmy mieli je przykładać do siebie, z pewnością okazałoby się, że w jakimś aspekcie nie możemy sprostać tej „normalności”.
Żeby ją osiągnąć, trzeba mieć piękną cerę, szczupłe ciało, określony kolor skóry i włosów. Mogę się założyć, że gdyby każdy z nas prześledził te wszystkie wymagania w swoim ciele, okazałoby się, że jest jakiś fragment, który nie pasuje.
Dove Self-Esteem Project x Steven Universe: We Deserve To Shine Music Video
Zmarszczka na czole, pryszcz na policzku, fałdka na brzuszku i rozstępy przy pośladkach - to wszystko, co sprawia, że odbiegamy od tego, co według branży kosmetycznej można by było określić właśnie tym świeżo wykreślonym z opakowań słowem.
Kanon był jeden i to on sprawił, że „normalny” wyleciał ze zbioru słów akceptowanych. Całe szczęście teraz mamy ruchy ciałopozytywności i ciałoneutralności, które w znacznie lepszy sposób opowiadają o ciele i o tym, czym ono powinno dla nas być. Jeśli chcecie przeczytać o tym więcej, to tutaj przybliżaliśmy Wam ten temat.
Co ważne, firma nie będzie też cyfrowo przerabiała koloru skóry, rozmiarów ciała, czy proporcji, a w jej kampaniach pojawi się więcej ludzi reprezentujących mniej zauważalne grupy. Niektóre z tych działań są widoczne już od dłuższego czasu.
Dobrym przykładem może być chociażby akcja Dove „Self-Esteem”, która pomaga nastolatkom budować pozytywną ocenę samych siebie. Jeśli chcielibyście się do niej zgłosić, to tutaj znajdziecie formularz.
Program Dove Self-Esteem | Lekcja 2 - Treści multimedialne - Selfie
Po co to wszystko?
Z badania Unilever wynika też, że ponad połowa osób (52%) twierdzi, że przed zakupem produktów zwraca uwagę na stanowisko firmy w kwestiach społecznych – stąd też pewnie wynika ta zmiana w ich podejściu do prezentowania swoich produktów.
Oczywiście wykreślenie jednego słowa z opakowania nie rozwiąże całego problemu, ale to zdecydowanie ważny krok naprzód. Oprócz tego firma w ramach akcji „Positive Beauty” chce robić też więcej dobrego dla planety.
Do 2030 roku zobowiązała się pomóc w ochronie i regeneracji1,5 miliona hektarów ziemi, lasów i oceanów. Istotne dla Unilever są także zwierzęta. 23 marki produktów kosmetycznych tej marki uzyskały aprobatę PETA, a reszta z nich wciąż pracuje nad certyfikacją.
Zmiany wprowadzone przez Unilever są nam z pewnością potrzebne i mamy nadzieję, że reszta producentów także pójdzie w tym kierunku. Jeśli chcielibyście przeczytać więcej o badaniach i całej akcji, zerknijcie tutaj.
Popularne
- Viral Kebab już otwarty. Co wiadomo o nowym biznesie Ekipy?
- Czy 100 ludzi pokona goryla? Absurdalne pytanie rozpala internet
- Ile lat więzienia czeka Brainroty z TikToka? Bombardiro Crocodilo pocierpi najdłużej
- Julia Żugaj wzruszona sukcesem swojego chłopaka? "Jestem dumna"
- Niezobowiązująca praca po maturze. Czym jest GIG economy i freelancing?
- Czym jest Labubu? Wszystko, co musisz wiedzieć o maskotkach
- Lokal sushi sparodiował zmarłego kilka dni temu rapera. "Joka zszedł z nieba"
- Fagata odpowiada na diss OG Kamki. "Mi jest jej trochę żal"
- Uczestnik "Twoje 5 minut 3" wydał oświadczenie. "Nie jestem psycholem"