Panowie, nie wstydźcie się. Instagram rusza z ciałopozytywną kampanią
Pandemia wpłynęła negatywnie na to, jak mężczyźni myślą o swoim wyglądzie. "CALM Body Talks" to nowa seria filmów na Instagramie, w ramach której faceci opowiadają facetom, dlaczego warto akceptować swoje ciało takim, jakim jest.
Instagram połączył siły z CALM (Campaign Against Living Miserably, organizacją charytatywną zajmującą się zapobieganiem samobójstwom), aby pomóc mężczyznom odzyskać pewność siebie po pandemii. Jak wynika bowiem z badań przeprowadzonych na należącym do Facebooka serwisie społecznościowym z powodu koronki panowie zaczęli mieć duży problem z akceptowaniem swojego ciała.
Podobne
- Twórcy Instagrama zdają sobie sprawę, że aplikacja jest toksyczna dla nastolatków
- Dania: Kobieta nie depiluje wąsów i monobrwi. Tak testuje zalotników
- Bella Hadid zamieściła poruszający wpis na Instagramie. "Płaczę każdego dnia"
- 14-latka popełniła samobójstwo. Pomogły jej algorytmy Instagrama i Pinteresta?
- Zoom dysmorfofobia – gdy wideokonferencje wywołują kompleksy
Instagram przeprowadził badanie wśród 2000 mężczyzn w wieku od 16 do 40 lat. Niemal połowa ankietowanych (48%) myśli w negatywny sposób o swoim ciele, a 58% deklaruje, że pandemia wpłynęła niekorzystnie na ich samopoczucie. Zaledwie 26% badanych twierdzi, że jest zadowolonych ze swojego wyglądu, a 21% nie czuje się komfortowo, kiedy w ogóle rozmawia na ten temat.
Znani mężczyźni promują ciałopozytywność
Instagram i CALM – mając na uwadze niepokojące wyniki przeprowadzonego badania – ogłosili powstanie "CALM Body Talks". Jest to seria wywiadów ze znanymi mężczyznami, którzy będą promować pozytywne myślenie o swoim ciele, czyli temat rzadko podejmowany w męskim gronie. W inicjatywę zaangażowani są m.in. Jamie Laing, Stevie Blaine, Leon McKenzie i Russell Kane.
Nie musisz wyglądać jak influencerzy i celebryci
Dlaczego pandemia wpłynęła negatywnie myślenie facetów o swoim ciele? Przez ostatni rok żyliśmy w świecie wirtualnym, gdzie byliśmy i jesteśmy bombardowani widokami wyrzeźbionych sylwetek influencerów, które – przyznajmy szczerze – są nierealistyczne. Niemożność osiągnięcia ideału wpędza tak mężczyzn, jak i kobiety w kompleksy.
Dlatego właśnie warto śledzić "CALM Body Talks", ponieważ celem kampanii jest rozprawienie się z niezdrowymi kanonami piękna.
Na Vibez dbamy o parytet dobrych wiadomości. Sprawdźcie, co wiadomo o Najpiękniejszym Festiwalu Świata (spoiler: odbędzie się w tym roku).
Popularne
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- Patec atakuje ostatni szczyt z Krony Ziemi. Dlaczego Elbrus jest tak problematyczny?
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Wojanek za udział w mszy. Ksiądz z nietypowym pomysłem
- Najgorszy (i najdroższy) świąteczny jarmark w Polsce? Sam wstęp kosztuje nawet 75 zł





