Zara wycofuje kontrowersyjną kampanię. Przeprasza za nieporozumienie
Klienci są oburzeni kampanią Zary. Marka wycofuje reklamę i przeprasza za nieporozumienie. Czy firma odbuduje zaufanie gości?
Zara to jedna z największych firm odzieżowych na świecie. Marka wycofała kampanię reklamującą serię "Atelier". Projekt wzbudził ogrom kontrowersji. Internauci doszukiwali się nawiązań do konfliktu palestyńsko-izraelskiego. Zara przeprasza za zaistniałą sytuację i wyjaśnia cel kampanii. Fakap tak dużej marki nie może skończyć się dobrze.
Podobne
- Kendrick Lamar wypuścił "Dumb Phone". To przeciwieństwo smartfona
- Poślubiła samą siebie. "Czuję się szczęśliwa i kochana"
- Spot ministerstwa jak reklama kebaba? Burza wokół nagrania
- Wypuścili szatańskie buty z ludzką krwią. Teraz pokazali kolejny projekt
- Zestaw Squid Game wjeżdża do McDonald's. Jest tylko jedno ale
Zara wzbudza kontrowersje
Akcja promocyjna Zary pod tytułem "Atelier" spotkała się z wielką krytyką internautów. Projekt przedstawiał amerykańską modelkę i aktorkę Kristen McMenamy, która pozowała w otoczeniu popękanych kamieni, zniszczonych posągów oraz połamanych płyt gipsowo-kartonowych.
Na zdjęciach Kristen McMenamy pozowała wśród gipsowych manekinów bez kończyn. Posągi dodatkowo poobwijano materiałem, co spotęgowało skojarzenia internautów. W mediach społecznościowych pojawiły się sugestie, że zdjęcia z kampanii Zary przypominają te związane z sytuacją w Gazie, gdzie trwa konflikt zbrojny. Wiele osób mocno skrytykowała markę za kontrowersyjne porównanie.
Zara odniosła się do przedstawionych zarzutów i wycofała kampanię. Firma tłumaczy, że seria zdjęć "została stworzona wyłącznie w celu zaprezentowania odzieży rzemieślniczej w kontekście artystycznym". Marka przeprasza za zaistniałą sytuację w oficjalnym oświadczeniu.
Kampania, wymyślona w lipcu i sfotografowana we wrześniu, przedstawia serię zdjęć niedokończonych rzeźb w pracowni rzeźbiarza i została stworzona wyłącznie w celu zaprezentowania odzieży rzemieślniczej w kontekście artystycznym. Niestety, niektórzy klienci poczuli się urażeni tymi obrazami, które zostały już usunięte, i zobaczyli w nich coś dalekiego od tego, co było zamierzone podczas ich tworzenia. Zara żałuje tego nieporozumienia i potwierdzamy nasz głęboki szacunek dla wszystkich
Źródło: Wirtualne Media
Popularne
- Amsterdam zaprasza na rave na autostradzie. 9 godzin mocnego techno
- Maskotki Minecraft do kupienia w Biedronce. Ile kosztują?
- Lalka Anabelle wyruszyła w upiorne tour. Warrenowie ostrzegali, żeby jej nie ruszać
- Podejrzany o zabójstwo tiktokerki wrócił na miejsce zbrodni. Zostawił przerażający list
- Łzy i drżący głos. PashaBiceps stracił czworonożnego przyjaciela
- Ile przetrwałbyś na platformie bez lajków? Daj się wciągnąć w fediwersum
- Fit Lovers strollowali swoich fanów. "Rozstanie" to akcja promocyjna?
- Mata przewiózł Marylę Rodowicz Mustangiem. Teledysk to totalny viral
- ChatGPT zamiast lekarza? Ekspert o nowym trendzie wśród Polaków [WYWIAD]