Tankowiec przyszłości wypłynął w rejs. Technologia ma rzutować na świat
Tankowiec wyposażony w dwa ogromne żagle wypłynął w pierwszy rejs z Chin do Brazylii. Szacuje się, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom emisja CO2 wydzielanego przez statek znacznie się zmniejszy.
Dotychczasowy transport wodny być może właśnie ulega zmianie. Na wody oceanów wypłynął Pyxis Ocean, który w pierwszym rejsie przepłynie z Chin do Brazylii. Statek Pyxis Ocean został wyposażony w dwa ogromne żagle, których zadaniem jest zredukowanie zużycia CO2 podczas żeglugi.
Podobne
Żagle na tankowcach są przyszłością transportu morskiego
Żagle umieszczone na Pyxis Ocean zostały zaprojektowane przez BAR Technologies we współpracy z osobami związanymi z morzem i transportem wodnym. Żagle zostały zbudowane z polimeru wzmocnionego włóknami węglowymi, mierzą 37,5 m. W chwili przebywania w porcie pozostają złożone, rozkładają się na pełnym morzu. Zastosowanie żagli ma ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 30 proc.
Pierwszy rejs Pyxis Ocean skomentował John Cooper, Dyrektor Generalny BAR Technologies: "Dzisiaj jest kulminacją wieloletnich pionierskich badań, podczas których zainwestowaliśmy w naszą unikalną technologię żagla wiatrowego oraz znaleźliśmy wykwalifikowanego partnera do industrializacji w firmie Yara Marine Technologies, aby dostarczyć właścicielom i operatorom statków możliwość osiągnięcia tych efektywności".
Żagle na tankowcach to nie tylko ekologia, ale też finanse
Statek Pyxis Ocean został wyczarterowany przez amerykański koncern Cargill Ocean Transport. W komunikacie firma zwraca uwagę na istotę nowych rozwiązań w przemyśle morskim. "Przemysł morski podąża w kierunku dekarbonizacji - to nie jest łatwa podróż, ale jest ekscytująca" - powiedział Jan Dieleman, Prezes działu transportu morskiego w firmie Cargill.
"W Cargill mamy obowiązek prezentowania pionierskich rozwiązań dekarbonizacyjnych we wszystkich naszych łańcuchach dostaw, aby sprostać potrzebom naszych klientów i potrzebom planety. Technologia jak WindWings nie pojawia się bez ryzyka, a jako lider branżowy - we współpracy z wizjonerskim armatorem Mitsubishi Corporation - nie boimy się inwestować, podejmować ryzyko i być przejrzystymi w naszych naukach, aby pomóc naszym partnerom w branży morskiej w przejściu do bardziej zrównoważonej przyszłości" - wyjaśnił Dieleman.
Istotnym elementem wprowadzenia żagli na tankowce jest także redukcja kosztów paliwa. Dyrektor Generalny BAR Technologies zauważył, że wiatr jest najlepszym rozwiązaniem problemu kosztów transportu. "Jeśli międzynarodowa żegluga ma osiągnąć swój cel redukcji emisji CO2, to innowacje muszą stać się kluczowe. Wiatr to paliwo prawie wolne od kosztów, a szansa na redukcję emisji, wraz z istotnymi zyskami wydajności w kosztach eksploatacji statków, jest znaczna".
Popularne
- Wojek pokłócił się z Książulem? "Niedługo dowiecie się, kim tak naprawdę jest ten gość"
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- Świetna wiadomość dla fanów Muminków. Pierwsza muminkowa kawiarnia otwiera się w Polsce
- Ikea wypuściła własne blind boxy. W środku m.in. ikoniczne rekiny-blåhaje
- Influencer podzieli się empatią. Pod warunkiem, że zapłacisz
- Zamknęli influencerów w więzieniu? Premiera "Eksperyment: Odsiadka" już za kilka dni
- Jarmark all inclusive? Płacisz raz - jesz i pijesz, ile chcesz
- Książulo zrobił to pierwszy raz. Dla reakcji kucharek było warto





