Icon of the Seas wyruszył w dziewiczy rejs

Icon of the Seas wyruszył w dziewiczy rejs. Ikona mórz, ale nie ekologii?

Źródło zdjęć: © Getty Images
Konrad SiwikKonrad Siwik,29.01.2024 18:00

Z portu w Miami wyruszył na swoją pierwszą podróż "Icon of the Seas", największy statek wycieczkowy na świecie. Ekolodzy mają jednak pewne obawy w związku z morskim gigantem.

Pierwszy rejs "Icon of the Seas" to siedmiodniowa wyprawa po urokliwych wyspach Karaibów. Trasa, rozpoczęta 27 stycznia 2024 r., obejmie piękne miejsca, a jej zakończenie planowane jest na 3 lutego 2024 r. Osiągający imponującą długość ponad 300 metrów statek może zabrać na pokład aż 7600 pasażerów, oferując im 2805 kabin pasażerskich.

Podróżujący "Icon of the Seas" będą mieli do dyspozycji niezliczone atrakcje, obejmujące siedem basenów, strefy z hydromasażami, ściankę wspinaczkową, symulator surfingu z imitacją sztucznej fali, kluby nocne, lodowisko, park linowy oraz boiska do koszykówkisiatkówki. W dodatku goście będą mogli delektować się różnorodnymi kulinarnymi doznaniami, korzystając z rozbudowanej bazy gastronomicznej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

The NEW Biggest Cruise Ship in the World - Icon of the Seas Boarding Day

Nie brakuje również atrakcji dla fanów adrenaliny i kultury – na statku znajduje się park wodny z imponującymi zjeżdżalniami, malowniczy park porośnięty drzewami oraz kina i teatry, w których odbywać się będą różnorodne przedstawienia.

Ceny rejsu "Icon of the Seas" zaczynały się od 1737 dol. za osobę, co przekłada się na około 7016 zł na jednego pasażera. To unikalna okazja dla miłośników luksusu i podróży, by doświadczyć niezapomnianej przygody na pokładzie tego imponującego okrętu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Icon of the Seas Ship Tour - The Largest Cruise Ship in the World

Ikona mórz, ale nie ekologii

Bryan Comer, dyrektor Programu Morskiego w Międzynarodowej Radzie Czystego Transportu (ICCT), wskazał na potencjalne zagrożenia związane z napędzaniem statku skroplonym gazem ziemnym (LNG). Comer ostrzegł, że taki rodzaj napędu może generować niezwykle szkodliwy metan, zwiększając emisję gazów cieplarnianych o ponad 120 proc. w porównaniu z konwencjonalnym napędem.

Estymujemy, że wykorzystywanie LNG jako paliwa żeglugowego powoduje emisję gazów cieplarnianych w całym cyklu życia statku o ponad 120 proc. większą niż w przypadku użycia konwencjonalnego napędu

- powiedział Comer, cytowany przez Reutersa.

Niedawny raport ICCT wykazał, że dotychczasowe emisje metanu ze statków napędzanych LNG były wyższe, niż zakładały obowiązujące przepisy, co podkreśla konieczność ograniczenia emisji tego gazu cieplarnianego w walce ze zmianami klimatu.

Mimo tych obaw Royal Caribbean International twierdzi, że "Icon of the Seas" jest o 24 proc. bardziej energooszczędny, niż wymaga tego Międzynarodowa Organizacja Morska. Spór wokół wpływu tego kolosa na środowisko z pewnością będzie kontynuowany, gdy pasażerowie będą cieszyć się luksusem na pokładzie największego statku wycieczkowego na świecie.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 1