Reklama mBanku zakpiła z mężczyzn? Afera wokół nagrania
Reklama mBanku zaadresowana do kobiet znalazła się w ogniu krytyki. Stowarzyszenie na rzecz Mężczyzn i Chłopców zarzuca korporacji szydzenie z mężczyzn. Oburzenie wyraziło także wielu internautów. Serwis Vibez.pl uzyskał komentarz firmy na temat sprawy.
mBank wystartował z kampanią zachęcającą kobiety do odkładania dodatkowych pieniędzy na emeryturę. Akcji towarzyszy spot, który pojawił się na YouTubie. Film zatytułowany "Kobiety żyją dłużej… również na emeryturze" poniósł się szerokim echem w internecie.
Podobne
- Żartują z przemocy domowej. Niesmaczna reklama Kebaba u Szybkiego
- Oskar Szafarowicz chciał zakpić z Tuska. Pomylił brutto z netto
- Przyniósł łóżko na protest w centrum miasta. Powód wywołuje smutek
- Dane wrażliwe Kuby Wojewódzkiego w internecie. Wpadka dziennikarza
- Reklama dżemu czy kolonoskopii? Producent królem marketingu
Historia ukazana w reklamie przedstawia grupę mężczyzn biesiadujących na basenie. Panowie wykazują się lekkomyślnym zachowaniem, bo używają grilla elektrycznego tuż nad taflą wody. Do spotu dołączony jest komunikat: "Dlatego kobiety żyją dłużej. Również na emeryturze. A tylko 14 proc. z nich odkłada na ten cel".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kobiety żyją dłużej… również na emeryturze.
Burza wokół reklamy mBanku
Reklama spotkała się z krytyką internautów. Wielu widzów zarzuca twórcom seksizm oraz uproszczenie tematu, jakim jest niska średnia długość życia mężczyzn. W serwisie Wykop emocjonalna dyskusja na temat materiału rozciągnęła się na 18 stron forum. Głos w sprawie zabrało Stowarzyszenie na rzecz Mężczyzn i Chłopców, organizacja pozarządowa, której celem jest poprawa dobrostanu mężczyzn.
- Seria reklam wypuszczonych przez mBank daje nam obraz mężczyzny, który umiera szybciej z własnej niefrasobliwości, nieporadności, by nie powiedzieć: głupoty - komentuje Michał Gulczyński ze Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn. - Tymczasem przyczyny są dużo mniej zabawne. Mężczyźni w Polsce cierpią z powodu niskiego bezpieczeństwa pracy, szybciej i częściej umierają na choroby cywilizacyjne, to również oni popełniają w naszym kraju większość samobójstw.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
HEJT W INTERNECIE: VIBEZ x SEXEDPL
Mężczyźni umierają szybciej. Z czego to wynika?
Aktywiści przywołują statystyki, z których wynika, że 85 proc. samobójstw w Polsce popełniają mężczyźni. W grupie wiekowej do 45. roku życia jest to główna przyczyna śmierci. Na ok. 67 tys. wypadków w pracy rocznie, niemal 41 tys. jest z udziałem mężczyzn. Ponadto mężczyźni stanowią większość wypadków śmiertelnych w pracy (ponad 80 proc.).
Jakub Chabik, prezes Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn, nie szczędzi gorzkich słów:
- Nie są nam znane żadne instytucjonalne programy na temat bezpieczeństwa pracy, które prowadziłoby na ten temat Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Nie słychać o programach zdrowia psychicznego kierowanych do mężczyzn. Potrzebujemy też chociażby szeroko zakrojonych kampanii społecznych: mężczyźni o połowę rzadziej korzystają z badań pakietu profilaktycznego dla 40 i 50-latków - alarmuje Chabik.
Stowarzyszenie na rzecz Chłopców i Mężczyzn twierdzi, że kampania mBanku szkodzi w podwyższeniu świadomości społecznej na temat krótkiej długości życia mężczyzn. Zdaniem aktywistów spot utwierdza w przekonaniu, że z wysoką umieralnością mężczyzn nie trzeba nic robić, bo winni są sami mężczyźni.
mBank reaguje na kontrowersyjną reklamę
Redakcja Vibez.pl wysłała prośbę o komentarz do afery wokół reklamy. W odpowiedzi uzyskała od mBanku następujące oświadczenie:
"mBank już do kilku lat zwraca uwagę na wyzwania związane z emeryturą i w licznych kampaniach zachęca Polaków, niezależnie od płci, do samodzielnego zadbania o swoją przyszłość. Ta konkretna kampania nawiązuje do serii popularnych memów, tworzonych i podawanych również przez samych mężczyzn. W sposób przerysowany i humorystyczny pokazuje niebezpieczne zachowania nie po to, żeby kogokolwiek obrazić, ale żeby zwrócić uwagę na hasło "kobiety żyją dłużej". Fakt ten, podobnie jak bardzo duża różnica w wysokości emerytury między płciami, nie podlega dyskusji i wynika z obiektywnych danych."
"Spoty są jedynie częścią naszych działań. W założeniu miały pobudzić do publicznej dyskusji na ten społecznie ważny temat i zachęcić do wejścia na specjalnie przygotowaną stronę, wysłuchania podcastów i zapoznania się z informacjami o możliwościach zabezpieczenia dodatkowych środków na przyszłość. Kreacja budzi zainteresowanie, również kontrowersje, co sprawia, że dociera do szerokiego grona odbiorców i wzmacnia świadomość wyzwań emerytalnych. To właśnie, a nie obrażanie kogokolwiek było naszym celem."
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku