x

Koniec z "bileciki do kontroli"? PKP Intercity ogłasza zmiany

Źródło zdjęć: © PKP Inetcity
Oliwia Ruta,
24.03.2024 10:15

Wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz zapowiedział zmiany. Nowości mają dotyczyć głównie ulepszania aplikacji. Na ten moment automatyzacja niektórych procesów jest w fazie testów. Czy Polskie Koleje Państwowe zdecydują się wprowadzić samodzielną odprawę i inne udogodnienia na szerszą skalę?

PKP Intercity to polska spółka, która specjalizuje się w świadczeniu usług kolejowych dalekobieżnych. Przewoźnik oferuje różne rodzaje połączeń, w tym Express InterCity Premium (pendolino), InterCity, TLK (Twoje Linie Kolejowe) oraz połączenia międzynarodowe. Swoją działalność prowadzi głównie w Polsce, ale obsługuje również niektóre zagraniczne trasy, szczególnie do sąsiednich krajów.

PKP Intercity ogłasza zmiany

Wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz na portalu X oznajmił: "Cztery mln! Tyle biletów PKP Intercity sprzedaliśmy już przez naszą aplikację mobilną. Zajęło to rok i kwartał. Już dziś aplikacja mobilna odpowiada za 11 proc. naszej sprzedaży - tyle samo ile kasy własne PKP IC".

trwa ładowanie posta...

W związku z osiągnięciem mężczyzna zapowiedział pewne zmiany. PKP Intercity będzie automatyzować proces "odprawy" i zgłaszania problemów drużynie konduktorskiej. Dodatkowo wprowadzi "śledzenie" pociągów z poziomu aplikacji: "A w bliskiej przyszłości wzbogacimy ją o kolejne funkcje jak: możliwość komunikacji i zgłaszania problemów drużynie konduktorskiej, podgląd pociągów PKP IC na mapie w aplikacji czy self-checking na naszych pokładach (pilotaż odbędzie się najpierw w Pendolino)".

Czy internauci popierają automatyzację podróży?

W komentarzach pod wpisem pojawiło się wiele nieprzychylnych wypowiedzi. Niektórzy internauci nie są zbyt entuzjastycznie nastawieni do nowego projektu: "A może zamiast marzyć i opowiadać niestworzone historie, to najpierw poprawicie to, co jest, czyli dostępność dla osób z dysfunkcją wzroku. Niestety na tę chwilę bardzo ciężko korzysta się takim osobom z aplikacji", "Może 4 mln sprzedanych biletów, to jest jakiś sukces, ale ocena użytkowników 2.2 to cieniutko. Warto popracować, żeby było lepiej, bo taka ocena nie 'przyciąga', "Szkoda tylko, że bilet trzeba kupić albo wymienić z wyprzedzeniem, nawet te 5 minut. Według mnie to absurd, że podjeżdża pociąg, w którym są wolne miejsca, ale nie można już kupić biletu, chyba że za dodatkową opłatą u obsługi".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Michu M4K: Zaczynam batalie sądową. "Utopiłem miliony, grożono mi"

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0