Rusza platforma edukacyjna Skills4Future i kolejna edycja programu Youth Empowered

Źródło zdjęć: © materiały partnera
24.10.2024 13:01
Materiał sponsorowany przez Fundację Mentors4Starters

Według badań aż 65% osób z generacji Z czuje się niezadowolonych z życia z powodu zagubienia i braku decyzji o przyszłej karierze*. Młodzi nie tylko szukają nowych zawodów, takich jak np. influencer marketing, ale także potrzebują wsparcia i inspiracji mentorów, by postawić pewny krok w przyszłość**. Właśnie z myślą o nich powstał program Youth Empowered, który od 2017 roku pomógł już niemal milionowi młodych ludzi na świecie, dając im narzędzia i wiedzę, które pomagają w pierwszych krokach na profesjonalnej ścieżce. Wspólna dla czterech krajów inauguracja programu każdego roku przyciąga kilka tysięcy młodych ludzi. W tegorocznym wydarzeniu wzięła udział rekordowa liczba – ponad 10 tysięcy osób z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Podczas wydarzenia Fundacja Mentors4Starters zaprezentowała dedykowaną Gen Z platformę edukacyjną stworzoną przy wsparciu The Coca-Cola Foundation.

Youth Empowered, czyli inicjatywa stworzona przez Coca-Cola HBC to nie tylko teoria – to przede wszystkim praktyczne narzędzia, które pomagają młodym ludziom skutecznie wejść na zawodową ścieżkę. W Polsce projekt realizowany jest w partnerstwie w Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, w ramach platformy Moje Finanse. Tam zarejestrowani nauczyciele mają dostęp do materiałów edukacyjnych, warsztatów i testów, które mogą wykorzystać na lekcjach lub podczas zajęć pozalekcyjnych na przedmiotach takich jak "biznes i zarządzanie" lub innych związanych z tematyką ekonomiczną i społeczną.

Z badań wynika, że aż 86% młodych Polaków w wieku 15-19 lat chciałoby spotkać się z ekspertem wykonującym ich wymarzony zawód*, aby zyskać pewność co do swoich wyborów. Youth Empowered odpowiada na tę potrzebę. W ramach programu uczniowie mają możliwość spotkania się z ekspertami z różnych branż i zweryfikowania swoich wyobrażeń na temat pracy w określonym zawodzie.

(materiały partnera)

Skills4Future. Zdobądź kompetencje przyszłości gdziekolwiek jesteś

Skills4Future to nowoczesna platforma edukacyjna skierowana do młodych ludzi, którzy stoją u progu wejścia na rynek pracy lub zdobyli już pewne doświadczenie zawodowe. Treści, które oferuje, stanowią wsparcie dla wszystkich, którzy chcą odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się świecie i korzystać z najnowszych technologii opartych na sztucznej inteligencji w życiu codziennym i pracy. Skills4Future to rozwiązanie, które może stanowić uzupełnienie programu Youth Empowered przeznaczonego do nauczania w szkołach, a także być źródłem praktycznej wiedzy na wyciągnięcie ręki. Platforma oferuje pięć głównych modułów w formie wideo "masterclass", prowadzonych przez uznanych ekspertów:

  • Twoja pierwsza praca – dr Maria Belka, przedsiębiorczyni i wykładowczyni, współzałożycielka Mentors4Starters,
  • Nowe technologie – Petros Psyllos, innowator i deweloper, specjalizujący się w sztucznej inteligencji i technologiach wspierających osoby z niepełnosprawnościami,
  • Praca ze sztuczną inteligencją – Antanas Bernatonis, przedsiębiorca i ekspert AI, założyciel agencji Why AI, specjalizującej się w szkoleniach z wdrażania narzędzi opartych na AI,
  • Przedsiębiorczość i kreatywność – Maja Bohosiewicz, przedsiębiorczyni i aktorka,;Równowaga emocjonalna – Joanna Chmura, psycholog i coach.

W trakcie roku akademickiego uczestnicy będą mieli możliwość korzystania z angażujących materiałów edukacyjnych i webinariów, które dostarczą podstawowej wiedzy w wielu praktycznych obszarach, takich jak zastosowania AI w życiu i pracy czy tworzenie atrakcyjnego CV. Ważnym elementem platformy jest certyfikacja, potwierdzająca ukończenie kursu oraz zdobyte umiejętności. Platforma oferuje treści w pięciu językach: polskim, angielskim, litewskim, łotewskim i estońskim. Wszystkie materiały i informacje o programie są dostępne po rejestracji na stronie www.skills4future.org.

Projekt Skills4Future został stworzony przez Fundację Mentors4Starters przy wsparciu finansowym The Coca-Cola Foundation i jest realizowany pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

Tegoroczna edycja Youth Empowered oficjalnie wystartowała!

Podczas tegorocznego rozpoczęcia nowej edycji programu Youth Empowered, Ruža Tomić Fontana, Dyrektorka Generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, oraz Thomas Oth, Dyrektor Generalny Coca-Cola Services Polska i Kraje Bałtyckie, podzielili się swoimi doświadczeniami zawodowymi z młodzieżą z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Natomiast w części skierowanej do gości w Warszawie nie zabrakło również inspiracji od Pauliny Piechny-Więckiewicz, Wiceministry Edukacji Narodowej, która podczas swojego wystąpienia, zwracała uwagę na potrzebę ciągłego kształcenia młodych ludzi w nowoczesny i angażujący sposób.

(materiały partnera)

Uczestnicy wydarzenia mieli także okazję wysłuchać debaty AI, Kariera i Work-life Balance: jakie umiejętności kształtują przyszłość?, wziąć udział w interaktywnych sesjach oraz spotkaniu z Mają Bohosiewicz. Całość wydarzenia poprowadził Radomir Wit, polski dziennikarz telewizyjny i radiowy.

O The Coca-Cola Foundation

Misją The Coca-Cola Foundation jest zmienianie na lepsze społeczności na całym świecie, w których działa The Coca-Cola Company oraz w których żyją i pracują pracownicy firmy. Fundacja wspieramy transformacyjne pomysły i instytucje, które stawiają czoła złożonym globalnym wyzwaniom i wywierają na otoczenie wymierny i trwały wpływ. Jejdziałania koncentrują się na zrównoważonym dostępie do bezpiecznej wody, odporności na zmiany klimatu oraz gotowości i reagowaniu na klęski żywiołowe, gospodarce o obiegu zamkniętym, wzmacnianiu pozycji ekonomicznej i sprawach mających wpływ na naszą rodzinną społeczność. Od momentu powstania w 1984 r. Fundacja Coca-Cola przyznała dotacje w wysokości ponad 1,5 miliarda dolarów w ramach swojego mandatu do wzmacniania społeczności na całym świecie.

O PROGRAMIE #YOUTHEMPOWERED:

Program #YouthEmpowered powstał w 2017 r. z inicjatywy Coca-Cola HBC z myślą o młodych ludziach, którzy stoją przed wyborem ścieżki edukacyjnej czy zawodowej. Inicjatywa ma wesprzeć ich w podjęciu decyzji oraz umożliwić rozwinięcie umiejętności przydatnych w poszukiwaniu własnego miejsca na rynku pracy. Celem Grupy Coca-Cola HBC na wszystkich rynkach, na których działa, jest wsparcie 1 miliona młodych ludzi do 2025 r. W Polsce i krajach bałtyckich do tej pory z narzędzi oferowanych przez partnerstwa w programie skorzystało ponad 250 000 osób.

O FUNDACJI MŁODZIEŻOWEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI:

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego. Działa w ramach Junior Achievement Worldwide, najstarszej i najszybciej rozwijającej się na świecie organizacji zajmującej się edukacją ekonomiczną młodych ludzi w ponad 100 krajach. Programy realizowane przez Fundację przygotowują młodzież do wejścia na rynek pracy, uczą przedsiębiorczości i poruszania się w świecie finansów.

O COCA-COLA HBC Polska: 

Coca-Cola HBC Polska to drugi największy na świecie pod kątem sprzedaży rozlewca napojów The Coca-Cola Company, który dociera do ponad 700 milionów konsumentów. Wśród marek obecnie dostępnych w kraju figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Zero Cukru Zero Kofeiny, Fanta, Sprite (oraz ich bezcukrowe warianty), Kinley, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn i Monster oraz herbaty mrożone Fuzetea. W ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska znajdują się również portfolio Caffè Vergnano oraz Costa Coffee, a także wyroby alkoholowe: wódki Potocki oraz Finlandia, produkty Campari: gama win i wermutów Cinzano, gin Bulldog, gin Bickens oraz likiery Frangelico i Grand Manier Cord. W 2023 rok do oferty dołączyła także kategoria piw z markami: Corona, Bud, Franziskaner, Beck’s, Stella Artois, Hoegaarden oraz Leffe.   

*Badanie "Generacja Z – rzeczywistość młodych w kontrze do ustalonych stereotypów", zrealizowane w okresie czerwiec-sierpień 2022 r. przez Instytut Badań Pollster na grupie 1320 osób w wieku 16-24 lata 

**Badanie zrealizowane w dniach 14-22.09.2023 r. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Coca-Cola HBC Polska metodą CAWI na grupie 612 osób między 15 a 19 rokiem życia, zgodnie z reprezentatywnym rozkładem płci i wieku.

Materiał sponsorowany przez Fundację Mentors4Starters
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0