Kraków: Strefa Czystego Transportu od 2024 roku. CAŁE miasto wykluczone dla…
Kraków ma stać się Strefą Czystego Transportu od 2024 roku. Jak to wpłynie na ludzi? Czy warto jechać samochodem do Krakowa?
Według uchwały, która została przedstawiona przez władze Krakowa, miasto królów ma się stać pierwszą tak ogromną Strefą Czystego Powietrza. Specjalna przestrzeń ma obejmować całe miasto. Co to oznacza w praktyce?
Podobne
- Kraków: Koniec z szybkim kupowaniem biletów przez aplikację. Miasto chce walczyć ze gapowiczami
- Rower zamiast samochodu jako "dobry przykład" od Trzaskowskiego i pracowników? Sorki, pomysł odrzucony
- Strefa Czystego Transportu w Warszawie. Które dzielnice obejmie?
- Pychowice: Skatepark za PÓŁ MILIONA złotych postał miesiąc - i już go zamykają, bo "za głośno".
- Reklamy samochodów MUSZĄ też zniechęcać do zakupu samochodu. CO? Nowe prawo we Francji
Kraków: Strefa Czystego Transportu od 2024 roku
Strefa Czystego Transportu, która ma wejść w życie 1 lipca 2024 roku, ma objąć cale miasto. Jakie zasady będą obowiązywały w strefie? Na obszar będzie obowiązywał obostrzenia, co do wieku auta, które może tam wjechać. Chodzi o rok produkcji samochodu.
Samochody rejestrowane przed 1 stycznia 2023 r.:
- Benzynowe lub LPG: norma Euro 1 lub rok produkcji - min. 1992;
- Diesle: norma Euro 2 lub rok produkcji - min. 1996.
Czyli realnie wjedzie większość samochód. Ba! Nawet ukochany w Polsce Passat B5 z 1,9 TDI wjedzie - gdyż jego produkcja rozpoczęła się w 1996 roku.
Samochody ostatnio rejestrowane po 1 stycznia 2023 r.:
- Benzynowe lub LPG: norma Euro 3 lub rok produkcji od 2000 r.
- Diesle: norma Euro 5 lub rok produkcji od 2010 r.
Czyli, gdy zarejestrujemy auto przed końcem 2022 roku, to będziemy mogli nawet wjechać starym dieslem przez… no właśnie, kiedy skończy się Eldorado dla Passata?
Te zasady zaostrzą się bardziej od 1 lipca 2026 r.:
- Benzynowe lub LPG: norma Euro 3 lub rok produkcji od 2000 roku;
- Diesle: norma Euro 5 lub rok produkcji 2010 roku.
Od połowy 2026 roku władze Krakowa chcą zakazać wjazdu m.in. samochodom benzynowym, które mają 26 lat (lub nie spełniają norm Euro 3). Właściciele Diesli też oberwą.
A jak władze ogarną to, kto może (a kto nie) wjechać do Krakowa? Potrzebna będzie specjalna i obowiązkowa naklejka na szybę.
Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Co to oznacza?
Wygląda więc na to, że większe zmiany wejdą dopiero w 2026 roku, jeśli wszystko pójdzie po myśli radnych z Krakowa. Część starszych samochód dostanie bana na wjazd. Warto zauważyć, wtedy "najstarsze" auta będą miały co najmniej 26 lat. Czyli taki standard, jak na nasze warunki.
Czy jest grupa osób, która oberwie tym zakazem? Pewnie tak. Problem w tym, że bardziej ekologiczne jest - z punktu widzenia użytkownika - "dojechanie" do końca życia samochodu i dopiero wtedy podjęcie decyzji o kupnie nowego. To chyba lepsze niż napędzanie niepotrzebnej produkcji. Z drugiej strony, większość starych aut w Polsce i tak znajdzie nowego nabywcę, który zechce się nim zająć.
Popularne
- Czy Kościół w Polsce upada? Wiele na to wskazuje [OPINIA]
- Kara śmierci za aborcję? Temat znów obiektem politycznej manipulacji
- Kontrola w kuratoriach oświaty. Wyniki mogą zaniepokoić uczniów
- Dlaczego Gen Z jest zmęczone polską polityką? [OPINIA]
- Oskar Szafarowicz pała nienawiścią do warszawskich zabytków: "wyburzyłbym je"
- Homoafera w Konfederacji. Winnicki odpowiada na rzekomy gejowski film
- Odkrył powiązania HIGH LEAGUE z Rosją. Malik groził jego matce
- Jann z singlem "Need A Break" podbija świat
- Tęczowa flaga obok godła w Sejmie. Furia w komentarzach