Zmiany w szkołach. Roboty-awatary zamiast uczniów
Japońskie szkoły oficjalnie wchodzą na inny poziom. Lokalne władze jednego z miast wprowadzają w szkołach roboty-awatary. Dzięki temu uczniowie będą mogli brać udział w lekcjach w trybie zdalnym.
Kumamoto, miasto w południowo-zachodniej Japonii wpadło na nowatorski pomysł. Rada oświatowa zgodnie stwierdziła, że należy poradzić sobie z problemem w szkołach. Placówki mają bowiem dość nietypowy kłopot. Coraz więcej uczniów nie przychodzi na zajęcia. Wszystko przez problemy, które pojawiły się u dzieci podczas pandemii. Wolą uczyć się w trybie zdalnym, więc nie przychodzą do szkoły.
Właśnie dlatego rada oświatowa Kumamoto wymyśliła, że zainwestują w roboty-awatary. Wszystko z myślą o uczniach mierzących się z problemami.
Roboty-awatary zamiast uczniów
Jak donosi serwis geekweek.interia.pl, to nietypowe podejście ma również ułatwić powrót tym uczniom, którzy takowy planują. Roboty mają nieco ponad metr wzrostu i są wyposażone w dołączony tablet z mikrofonem oraz kamerą. Są samobieżne, a uczniowie w trybie zdalnym je kontrolują i bez problemu poruszają się po szkole, rozmawiają ze znajomymi, uczestniczą w lekcjach.
Decyzja rady oświatowej miasta Kumamoto o wykorzystaniu robotów w szkołach zapadła, gdy w 2022 r. liczba uczniów nieobecnych w szkole wzrosła czwarty rok z rzędu. Jak czytamy na geekweek.interia.pl, organ oświatowy podał, że w roku akademickim 2022 na zajęcia nie uczęszczało w mieście 2760 dzieci w wieku szkolnym podstawowym i gimnazjalnym, podczas gdy w 2018 r. liczba ta wynosiła 1283.
Brak uczniów w japońskich szkołach to duży problem
Absencja uczniów w szkołach to nie jest problem, który występuje jedynie w mieście Kumamoto. Okazuje się, że cały kraj męczy się z tym kłopotem. Ministerstwo edukacji Japonii informuje, że 244 940 uczniów szkół podstawowych i gimnazjów odmówiło pójścia do szkoły przez 30 dni lub dłużej w ciągu 12 miesięcy do końca marca 2022 r.
Jako główną przyczynę opuszczania szkoły uczniowie podają problemy ze zdrowiem fizycznym i psychicznym. Podkreślają, że pandemia miała na nich ogromny wpływ. Dzieciaki nabawiły się różnego rodzaju nerwic, nie chcą brać udziału w zajęciach przeprowadzanych stacjonarnie. Dzięki dostępnym robotom mogą na nowo odkryć, że w szkole można spędzać ekscytujący, ciekawy i przyjemny czas.
Władze miasta Kumamoto liczą, że dzieciaki przypomną sobie, że w szkole może być interesująco i zaczną do niej przychodzić.
Źródło: geekweek.interia.pl
W temacie społeczeństwo
- Polska staje do walki z kryzysem demograficznym. Czy "Rządowy Tinder" rozwiąże problem?
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- We Wrocławiu pojawi się świąteczny tramwaj. Św. Mikołaj rozda grzecznym upominki
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
Popularne
- Taco Hemingway wyprzedał (prawie) całą trasę koncertową w przedsprzedaży. Są nowe daty!
- Mrozu rusza w "Odpowiedni moment Tour". Kiedy startuje sprzedaż biletów?
- Ralph Kaminski rozpoczyna nową erę. Po deszczu zawsze wychodzi tęcza [RELACJA]
- Największe sekrety Spotify Wrapped. Czy muzykę AI uwzględniono w podsumowaniu? [WYWIAD]
- Ralph Kaminski zagrał premierowy koncert z nową płytą. Fani stali w kolejce kilka godzin [VIBEZ IN LINE]
- "KOCHAM POLSKĘ" za koncerty Mery Spolsky. Oto prawdziwe dobro narodowe [RELACJA]





