Wieniawa żali się na sponsorowane posty: "Instagram ściął mi zasięgi o 70%"
Lepiej łamać prawo czy tracić zasięgi? Oto jest pytanie…
Niedawno na cięcie zasięgów spowodowane prawidłowym oznaczaniem sponsorowanych postów skarżyła się Maja Bohosiewicz. Teraz w swoim stories pożaliła się Julia Wieniawa. Czy tak jak Bohosiewicz, w imię zasięgów, będzie chciała łamać prawo?
Podobne
- Piątkowe polecajki na weekend 05-07.03
- Miłość w słuchawkach – recenzja słuchowiska „Random”
- Maja Bohosiewicz będzie łamać prawo, bo "spadły jej zasięgi". UOKiK dowali jej OGROMNĄ karę?
- Finał "Twoje 5 Minut!". Nieoczekiwani ZWYCIĘZCY i początek domu Genzie
- Wszyscy Moi Przyjaciele Nie Żyją 2: dostaniemy sequel filmu z Julią Wieniawą 👻
Przypomnijmy może jeszcze, że teraz osoby działające w internecie muszą jasno i klarownie oznaczać swoje reklamy i posty jako sponsorowane. Jeśli nie będą tego robiły, będą musiały liczyć się z poważnymi konsekwencjami.
O co chodzi z postami sponsorowanym?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił rozliczyć się z influencerami_kami, zgrabnie ukrywającymi przed swoimi obserwatorami_kami informacje o tym, że za ten konkretny post czy reklamę dostali gratyfikację. Więcej o tych działaniach możecie przeczytać tutaj.
I co w związku z tym zrobiła Wieniawa? Po prostu przestała używać tej opcji i zamiast tego na końcu każdego posta dodaje napis: "[sponsorowane]". Przypomnijmy może jeszcze, że UOKiK żąda, by wszystkie posty w jasny sposób informowały o sponsorowaniu i np. "#ad" się w tę przejrzystość komunikatu nie łapie. Ciekawe więc, co powie na ten sposób oznaczania postów przez influencerkę.
Tak, Julia rzeczywiście ma rację – takie postawy powinno się wspierać, ale przecież Instagram nie jest od tego, żeby sobie na nim za darmo reklamować rzeczy i czerpać z tego zyski.
W końcu nikt nikogo nie zmusza do wrzucania tylko sponsorowanych treści i tracenia przez to zasięgów. Gorzej, gdy posty sponsorowane stanowią główną część czyjegoś feedu i poza tym nie ma się swoim odbiorcom_czyniom niczego do zaproponowania. Wtedy rzeczywiście może się pojawić drobny problem.
Umówmy się jednak, że to nie jest wina Instagrama, że przez bardzo długi czas influencerzy po prostu ukrywali informacje o sponsorowanych postach. Gdyby osoby działające w Internecie od początku rzetelnie i szczerze informowali swoich odbiorców o tym, że post jest sponsorowany i dawali to fanom jasno do zrozumienia, to nie zauważyliby żadnej zmiany w ilości odbiorców.
Także sorry not sorry, sami sobie zgotowaliście ten los. Możecie albo zacząć wszystko dobrze oznaczać, albo zacząć myśleć nad innym, niesponsorowanym contentem.
Popularne
- Problemy Oskara Szafarowicza. Pokazał wezwanie od uczelni
- Miliony wyświetleń. 23-letnia modelka nową królową internetu
- Flipper został oszukany. Stracił kilkanaście tysięcy złotych
- Nowy trend na TikToku. Czym jest "bananowy botoks"?
- Barbara Nowak zaczepia Katarzynę Kotulę. "Małopolska nie deprawuje"
- Marcin Dubiel podpadł Roxie Węgiel. Chodzi o związek z Kevinem
- Kononowicz kończy z YouTube? Pojawił się ważny komunikat
- Fagata na radarze księdza. Duchowny rzucił jej wyzwanie
- Pikantne wyznania Billie Eilish. "Powinnam mieć doktorat z masturbacji"