pop-qultura
12-latka zarobiła MILIONY na pikselach. A nieistniejący statek został sprzedany za 2,000,000 PLN
Julia Wieniawa

Wieniawa żali się na sponsorowane posty: "Instagram ściął mi zasięgi o 70%"

Źródło zdjęć: © TikTok, Instagram @juliawieniawa
Anna RusakAnna Rusak,26.11.2021 12:42

Lepiej łamać prawo czy tracić zasięgi? Oto jest pytanie…

bEUAgwrT

Niedawno na cięcie zasięgów spowodowane prawidłowym oznaczaniem sponsorowanych postów skarżyła się Maja Bohosiewicz. Teraz w swoim stories pożaliła się Julia Wieniawa. Czy tak jak Bohosiewicz, w imię zasięgów, będzie chciała łamać prawo?

Przypomnijmy może jeszcze, że teraz osoby działające w internecie muszą jasno i klarownie oznaczać swoje reklamy i posty jako sponsorowane. Jeśli nie będą tego robiły, będą musiały liczyć się z poważnymi konsekwencjami.

bEUAgwrV

O co chodzi z postami sponsorowanym?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił rozliczyć się z influencerami_kami, zgrabnie ukrywającymi przed swoimi obserwatorami_kami informacje o tym, że za ten konkretny post czy reklamę dostali gratyfikację. Więcej o tych działaniach możecie przeczytać tutaj.


"Jest taka opcja, by post oznaczyć jako sponsorowany po prostu u góry i zaczęłam tak oznaczać takie współprace i Instagram z tego powodu ściął mi zasięgi o 70%, jak nie więcej. Co jest dziwnie zaskakujące, bo powinno się chyba takie postawy wspierać i doceniać, a nie podcinać skrzydła".

I co w związku z tym zrobiła Wieniawa? Po prostu przestała używać tej opcji i zamiast tego na końcu każdego posta dodaje napis: "[sponsorowane]". Przypomnijmy może jeszcze, że UOKiK żąda, by wszystkie posty w jasny sposób informowały o sponsorowaniu i np. "#ad" się w tę przejrzystość komunikatu nie łapie. Ciekawe więc, co powie na ten sposób oznaczania postów przez influencerkę.

bEUAgwrX

Tak, Julia rzeczywiście ma rację – takie postawy powinno się wspierać, ale przecież Instagram nie jest od tego, żeby sobie na nim za darmo reklamować rzeczy i czerpać z tego zyski.

W końcu nikt nikogo nie zmusza do wrzucania tylko sponsorowanych treści i tracenia przez to zasięgów. Gorzej, gdy posty sponsorowane stanowią główną część czyjegoś feedu i poza tym nie ma się swoim odbiorcom_czyniom niczego do zaproponowania. Wtedy rzeczywiście może się pojawić drobny problem.

bEUAgwsd

Umówmy się jednak, że to nie jest wina Instagrama, że przez bardzo długi czas influencerzy po prostu ukrywali informacje o sponsorowanych postach. Gdyby osoby działające w Internecie od początku rzetelnie i szczerze informowali swoich odbiorców o tym, że post jest sponsorowany i dawali to fanom jasno do zrozumienia, to nie zauważyliby żadnej zmiany w ilości odbiorców.

Także sorry not sorry, sami sobie zgotowaliście ten los. Możecie albo zacząć wszystko dobrze oznaczać, albo zacząć myśleć nad innym, niesponsorowanym contentem.

Co o tym myślisz?
  • serduszko
  • ogień
  • uśmiech
  • smutek
  • złość
  • kupka
Tnięcie?! Chyba cięcie zaskegów 🤦🏻‍♀️
Odpowiedz
1
like
1
dislike
zobacz odpowiedzi (1)
Komentarze (2)
arrow
Lexy Chaplin i Dubiel robią daily NA SIŁĘ? Fani oburzeni