UOKiK bada Fancy Bears Metaverse. Czy influencerzy oszukali odbiorców?
Fancy Bears Metaverse promowane przez influencerów pod lupą UOKiK. Czy influencerzy świadomie nie oznaczyli współprac?
Fancy Bears Metaverse to kolekcja 8888 tokenów NFT, a każdy z nich przedstawia jakiegoś misia. Misie różnią się cechami i atrybutami wizualnymi, dzięki czemu każdy z nich ma swój indywidualny charakter. Nasi influencerzy i influencerki też pokusili się ostatnio o swoje wersje.
Podobne
- "Fancy Bears Metaverse", o co chodzi w NFT z misiowymi podobiznami CELEBRYTÓW?
- Wersow o dramie z Wardęgą i rozstaniu z Karolem – czy oszukiwała swoich fanów?
- Influencerzy (niektórzy) PRZEPRASZAJĄ za reklamowanie OSZUSTWA
- Straż Narodowa robi "konkurencję Owsikom" i... promuje artystkę pro-choice
- Marcin Dubiel ODCHODZI z internetu? Padła konkretna data :O
Swoje tokeny NFT ma już Magda Gessler, Mailk Montana czy Krzysztof Gonciarz. Temu ostatniemu ostatnio nawet oberwało się od fanów za promowanie tak szkodliwej dla środowiska produkcji. Okazuje się jednak, że nie on jeden może ucierpieć na swoim misiu NFT. Teraz sprawę bada UOKiK.
Fancy Bears Metaverse pod lupą UOKiK
Gdy Oliwier pisał o Fancy Bears Metaverse i tokenach NFT (swoją drogą, jeśli nie wiecie, czym to w ogóle jest, to bardzo polecam zerkniecie do artykułu), wyraził pewną wątpliwość w związku z reklamowaniem misiów na profilach twórców. Pod reklamowanymi postami nie było żadnych oznaczeń świadczących o tym, że "post jest sponsorowany" lub że jest "współpracą".
Jak już pewnie wiecie, twórcy mają obowiązek oznaczania takich reklam na swoich profilach, a UOKiK bada już kilka spraw influencerów, którzy ukrywali przed swoimi obserwatorami_kami współpracę. Jakiś czas temu na cięcie zasięgów w związku z powyższym narzekała Julia Wieniawa.
UOKiK kontra scamy z NFT
Małgorzata Cieloch, która jest rzeczniczką prasową UOKiK, powiedziała portalowi Cyberdefence24.pl, że organ zajął się teraz też badaniem akcji promocyjnej Fancy Bears Metaverse.
Jak widzicie, nic się przed UOKiK nie ukryje. Pamiętajcie też, że sami możecie zgłaszać twórców, którzy nie oznaczają danych współprac w odpowiedni sposób. Przypomnijmy, że takie treści muszą być jasno i klarownie oznaczane.
Źródło: cyberdefence24.pl
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj