social-media
Lidl prześladuje polskich "patriotów"? Żółto-niebieskie logo marki kojarzy się z Ukrainą
Influencerzy przepraszają za reklamowanie scamów

Influencerzy (niektórzy) PRZEPRASZAJĄ za reklamowanie OSZUSTWA

Źródło zdjęć: © YouTube, Instagram, Kolaż: Vibez
Oliwier NytkoOliwier Nytko,09.09.2021 12:55

Tego się nie spodziewaliście, prawda? Niektórzy influencerzy, którzy reklamowali scam w postaci HypePodsów, oficjalnie przeprosili. Otrzymaliśmy także wytłumaczenie, jak wyglądał cały deal. Spora część nadal wypiera się wszystkiego.

bFEYNmEj

Influencerzy są znaczącym ogniwem w naszym internetowym życiu. Wielu młodych ludzi patrzy na znane osoby i czerpie z nich przykład. No i ufa im. Jeżeli ktoś poleca dany produkt, to przecież robi to tylko po to, aby fanom było lepiej, prawda? No nie. Ostatnie miesiące pokazały nam, że wielu jest w stanie polecić kompletny "szit typu AliExpress" za godziwą zapłatę.

bFEYNmEl

Najjaśniejszym ostatnim przykładem było reklamowanie słuchawek HypePods. Miał być to cudowny produkt, który swoim wykonaniem i jakością dźwięku dorównuje słuchawkom od Apple - AirPodsom. I to wszystko za ułamek ceny, bo influencerzy dawali swoim widzom specjalny kod, obniżający cenę do 130 złotych. Więcej informacji znajdziecie we wcześniejszym artykule.

Influencerzy odpowiedzieli

Dokładniej to Revo, czyli youtuber, który nagłośnił tę sprawę, nagrał kontynuację swojego filmu. Tym razem ton był o wiele przyjemniejszy dla wszystkich. Wielu influencerów przeprosiło za reklamowanie oszustwa. Niektórzy nawet oddawali pieniądze fanom z własnych kieszeni. Szczerze? Takie zachowanie zasługuje na pochwałę. Jak zobaczycie za chwilę, niektórzy influencerzy nie dostali nawet zapłaty za promowanie HypePodsów.

INFLUENCERZY NIE MAJĄ HONORU? (BOXDEL, NITRO, MIXER, NATSU, WUJEK ŁUKI, ISAMU, EKIPA, TEAM X)

W filmie "INFLUENCERZY NIE MAJĄ HONORU?" Revo zawarł wypowiedzi wielu znanych gwiazd internetu. Mixer na cage'u z Boxdelem przeprosił za całą sytuację.

MIXER PRZEPRASZA ZA SCAM HYPEPODS! FAME MMA CAGE BOXDEL! 31.08

Inaczej do sprawy podszedł obecny członek Ekipy, Poczciwy Krzychu. Sam jakoś nie przejmuje się za bardzo całą sytuacją i… meh. Gdyby wiedział, że to scam, to by ich nie zareklamował. A skoro "ktoś tam zamówił i doszły normalnie", to nie powinno być z tego dramy.

bFEYNmEn

Jak wyglądała współpraca z HypePods?

Zacznijmy od tego, że współpracę z celebrytami najczęściej ogarniają agencje. To one są pośrednikiem pomiędzy firmą, a influencerami. Firma sprzedająca słuchawki mówi agencji, jaki ma budżet i że chce zareklamować swoje słuchawki. Agencja kontaktuje się ze swoimi gwiazdami oraz przedstawia im deal. To samo doszło do Ekipy. Jedyną osobą (według Łukiego), która ogarnęła, że coś jest nie tak, był Friz. Dla niego od początku HypePods były zwykłym dropshippingiem.

Agencja Ekipy prowadziła rozmowy z HypePods. Wszystko wyglądało legitnie, firma odpowiadała na wszystkie pytania. Wtedy też testowo została odpalona promocja na koncie Mini Majka. Ekipa potem sprawdziła, czy nie jest to scam: zamówili parę słuchawek na osobę niepowiązaną z ich biznesem i… wszystko było okej. Wtedy też włączona została promocja na innych kontach. Wyszło… jak wyszło. Co jest najważniejsze?

Przepraszamy za to, że wprowadziliśmy ludzi, którzy kupili takie słuchawki, w błąd

Inni też przeprosili

Nadia Długosz, znana z kanału Beksy, przeprosiła oraz skontaktowała się z poszkodowanymi widzami. A ona nawet nie dostała żadnej zapłaty za współpracę… I to jest przykład idealnej odpowiedzi.

Influencerzy komentują sprawę ze słuchawkami HypePods
Influencerzy komentują sprawę ze słuchawkami HypePods (Instagram)

Arkadiusz Tańcula to inny świetny case, jak radzić sobie z taką wtopą. Brawa dla niego! Opowiedział całą historię w krótkim filmie na swoim kanale YouTube.

Aferka z hypepods | Odpowiedź na film REVO

Szymon "IsAmU" Kasprzyk skomentował film Reva. Podał kwotę, za którą reklamował słuchawki (8 tys. zł) oraz liczbę osób, która zakupiła ten szajs: 270. Z tego, co mi wiadomo, Isamu przepraszał widzów za uczestniczenie w tym scamie na swoich transmisjach. Propsy!

Influencerzy komentują sprawę ze słuchawkami HypePods
Influencerzy komentują sprawę ze słuchawkami HypePods (YouTube)

Bracia Malczyńscy wyjawili, że nie dostali nawet pieniędzy za współpracę. Tak, narazili swój wizerunek i nawet nie dostali nic w zamian (xD). W tym przypadku klient (HypePods) nie zapłacili agencji LifeTube, więc w efekcie i influencerzy nic nie otrzymali.

Influencerzy komentują sprawę ze słuchawkami HypePods
Influencerzy komentują sprawę ze słuchawkami HypePods (YouTube)

Oto "perełka" na koniec

Revo otrzymał wiadomość od pewnej influencerki, której… nie spodobało się, że jej uczestniczenie w scamie zostało wypomniane xD

Influencerzy komentują sprawę ze słuchawkami HypePods
Influencerzy komentują sprawę ze słuchawkami HypePods (YouTube)

Czy trzeba coś więcej pisać o tym? Ta osoba jest modelową "paniusią", która jest nieomylna i ma wszystkich głęboko w… wiadomo gdzie. Takie osoby będą miały gdzieś oszukiwanie widzów. Liczy się tylko hajs. Własnie dlatego kanały commentary są tak potrzebne. Kiedyś było kilku szeryfów internetu: Brutal czy Gargamel - oni starali się wypominać błędy internautów. Teraz mamy Zebo, Wardęgę czy Revo. Dzięki nim możemy poznać tę gorszą stronę znanych ludzi. I dobrze, niech trzymają rękę na pulsie i patrzą influencerom na ręce.

Co o tym myślisz?
  • serduszko
  • ogień
  • uśmiech
  • smutek
  • złość
  • kupka
Komentarze (0)
arrow
10-latka powiesiła się przez challenge z TikToka. Zrozpaczona matka pozywa serwis