Polacy nie szanują zawodu influencera. Większym uznaniem cieszy się polityk
Złe wieści dla Ekipy, Teamu X i innych znanych osób w internecie. Polacy wybrali influencera jako najmniej poważany zawód - wynika z raportu agencji SW Research. Sprawdźcie, kto znajduje się na podium rankingu.
Agencja SW Research drugi rok z rzędu opracowała ogólnopolskie badanie dotyczące prestiżu zawodów z perspektywy Polaków. Miejsca na podium raczej nie powinny zaskakiwać. Największym uznaniem cieszą się profesje związane z ochroną życia i zdrowia. Listę otwiera zawód strażaka, którego szanuje 81% respondentów. Następni są ratownik medyczny (80%), lekarz (72%) i pielęgniarka (70%).
Podobne
- Influencerzy reklamują alkohol. Zajmie się nimi prokuratura?
- Monika Kociołek: "Robienie brwi trudniejsze od pracy na budowie"
- Ekipa Friza WYCOFUJE swoje produkty z Auchan. To słuszna reakcja na wojnę w Ukrainie
- Tatuaż obraża uczucia religijne? Jaś Kapela chce być skazany
- Marzycie o karierze influencera? Friz otwiera nabór do nowego projektu
W porównaniu z ubiegłoroczną edycją rankingu imponujący awans zaliczyły zawody: górnika (awans o 2 miejsca), informatyka (awans o 5 miejsc) oraz nauczyciela (awans o 4 miejsca). Eksperci z SW Research podkreślają, że wpływ na tę ocenę miał kontekst i czas realizacji badania. Widać to na przykładzie zawodu górnika, który jest obecny w mediach ze względu na katastrofy w kopalniach Pniówek i Zofiówka. Wzrost poważania może być efektem silnych emocji, współczucia i solidarności z ofiarami.
Tych zawodów Polacy nie szanują
Najmniej prestiżowymi zawodami są profesje związane z działalnością publiczną. Polacy ocenili, że influencer jest najmniej szanowanym zawodem (tylko 16% badanych darzy tę profesję poważaniem). Większym uznaniem cieszy się działacz partii politycznej (17%), youtuber (18%) oraz poseł na Sejm (19%). W ubiegłorocznej edycji badania to działacz partyjny zamykał ranking społecznie poważanych zawodów.
- Influencer to jedna z najmłodszych kategorii zawodowych i od momentu powstania tego terminu eksperci spierają się, czy jest to profesja sensu stricto - wyniki badania komentuje wiceprezes agencji SW Research, Piotr Zimolzak.
Zawód influencera to wstyd?
W kontekście powyższych wyników badań polecam dyskusję, jaka wywiązała się pod tweetem Wojtka Kardysa. W jego ocenie influencerzy zdają sobie sprawę, że są negatywnie odbierani przez społeczeństwo, w związku z czym każą siebie tytułować jako np. twórca internetowy, ekspert z tematyki..., przedsiębiorca, ambasador, itp.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 27-28.04.2022 r. przez agencję badawczą SW Research na reprezentatywnej próbie n=1014 dorosłych Polaków w ramach badania omnibusowego OmniWatch48. Metoda: wywiady online, CAWI. Źródło próby: panel badawczy SW PANEL.
Źródło: swresearch.pl
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj