UOKiK z odsieczą na influencerów. MUSICIE sprawdzić ich nowe konto na Instagramie
UOKiK robi genialną robotę. Urząd wytacza ciężkie działa w walce z influencerami, którzy ukrywają swoje współprace. Dodatkowo założyli konto na Instagramie - musicie je sprawdzić. Oto poziom informowania, który chcielibyśmy widzieć od wszystkich państwowych instytucji.
Wreszcie można powiedzieć, że któryś z naszych rodzimych urzędów przeniósł się do naszych czasów. Jak wcześniej Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informował przeważnie na Twitterze i Facebooku, tak teraz otworzyli swoje konto na Instagramie.
Podobne
- UOKiK wydał rekomendacje dla influencerów. Koniec samowolki?
- Monika Kociołek ukrywa współprace? UOKiK nie będzie zadowolony
- Wersow będzie miała problemy? UOKiK przygląda się Dr Smile
- Wpadka czy ustawka? Lizie coś wypadło na relacji
- Nowe przepisy dla przechodniów = mniej śmierci 😲 Może pora zająć się CELEBRYTAMI przekraczającymi prędkość?
UOKiK na Instagramie
Oto nowe konto UOKiKu na Instagramie. Co można więcej powiedzieć - urząd wychodzi do kolejnego targetu. Im więcej osób będzie doinformowanych, tym lepiej dla każdego. Dlatego czapki z głów, że coś takiego powstało.
Na koncie znajdują się posty o… uwaga: influencerach. Tak, na start Instagrama został zaatakowany temat, który najbardziej grzeje internet. Urząd oficjalnie przestrzega przed nadmiernymi pokładami wiary w influencerów czy przed dropshippingiem.
I to nie jest kolejne "a, uważajcie - bo tak". Nah, sprawdźcie te posty:
Influencer, np. Twój ulubiony instagramer lub streamer, może mieć dużą siłę oddziaływania na Twoje opinie i decyzje. Dzięki pokazywaniu swojej codziennej rutyny i tworzeniu popularnych w sieci materiałów, np. poradników czy recenzji różnych gadżetów, uzyskuje spory autorytet i zainteresowanie, a jego wypowiedzi odbierane są jako wiarygodne i bezstronne. Przez to możesz bardziej ufać również jego wyborom produktów czy usług, niczym dobremu znajomemu…
Zwroty typu "najszybszy", "najlepszy", "najnowocześniejszy" powinny być poparte wiarygodnymi danymi.
Jeśli masz wątpliwości ➡️ zapytaj influencera o szczegóły, np. w komentarzu pod jego publikacją.
Wyobraź sobie taką sytuację klikasz w link opublikowany przez ulubionego influencera, by kupić polecany przez niego produkt. Niestety towar nigdy nie dociera, bo sklep okazał się fałszywy albo sprzedawca nierzetelny, a Ty nie możesz przypomnieć sobie nazwy strony… 😱
Influencer nie zawsze oznacza, w jakim kraju jest zarejestrowany promowany przez niego sklep. 🌎
Lepiej więc dobrze przemyśl, czy na pewno chcesz coś kupić w sklepie spoza UE. Może Cię to dużo kosztować, nie tylko finansowo. 😞
Brawo. Po prostu brawa za ten pomysł. Wpisy są ciekawe i idealnie przekazują najważniejsze informacje dot. kupowania przedmiotów reklamowanych przez influencerów. Koniecznie sprawdźcie ich wszystkie posty.
UOKiK walczy z nieuczciwymi influencerami
Może to już trwa chwilę, ale warto to nagłośnić jeszcze bardziej. Bo takie działania, które są podejmowane odgórnie przez państwowy urząd, zasługują na nagłośnienie. Jeżeli widzicie lub podejrzewacie, że influencer nie oznaczył materiału sponsorowanego, UOKiK prosi, abyście:
- Wysłali maila na adres scam@uokik.gov.pl;
- Opisali w nim nieprawidłowość;
- Załączyli zrzut ekranu lub nagrany film.
Najważniejsze: można to robić anonimowo.
Musimy kontrolować twórców. Jeżeli nie Wardęga czy Revo, to z ręki państwa powinni być sprawdzani i kontrolowani. I tak powinno być wszędzie.
Popularne
- Vibez Creators Awards na żywo. Transmisja z rozdania nagród
- "Choinko ma" podbija TikToka. Piosenka wchodzi w głowę
- Ralph Kaminski wyjaśnia hejterów miłością? "Serce moje zajęte"
- Friz zamroził influencerów? "Ratownicy musieli nas wyciągać z lodu"
- Drama o psy Friza i Wersow. Niepokojące zachowanie zwierząt
- Czy Frizowi grozi coś za mroźne wyzwanie? Prawnik odpowiada
- Fortnite jako zjawisko kulturowe. Jak jedna gra zmieniła oblicze popkultury?
- Zakupy "na zeszyt" w Żabce? Sieć rozważa nowe rozwiązanie
- Zapowiedzi LEGO Harry Potter na 2025 r. Potężny debiut unikatowej budowli