Logo Lidla

Lidl prześladuje polskich "patriotów"? Żółto-niebieskie logo marki kojarzy się z Ukrainą

Źródło zdjęć: © Canva, Facebook
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,09.05.2022 14:00

Logo Lidla istnieje od dziesięcioleci. Przy okazji wybuchu wojny w Ukrainie żółto-niebieskie kolory logo zaczęły przeszkadzać polskim patriotom. Zarzucają oni sieci supermarketów, że firma sympatyzuje z Ukrainą... a powinna z Polską. Śmiać się czy płakać?

W tym roku Lidl świętuje 20-lecie swojej działalności na polskim rynku. Z tej okazji trwa kampania marketingowa, która celebruje okrągłą rocznicę. W ramach działań wizerunkowych firma wykorzystuje różne kanały komunikacji, a jednym z nich jest profil Lidla na Facebooku. Na początku maja marka opublikowała post, który spowodował ból pewnej części ciała u wielu polskich patriotów.

Grafika, która rozpętała burzę, ukazuje różnicę, jaka zaszła przez ostatnie dwie dekady na sklepowych półkach. Podczas gdy dzisiaj mamy do wyboru różne rodzaje mleka, dwadzieścia lat temu nie było takiego wyboru. Na grafice dominują kolory żółty i niebieski - barwy charakterystyczne dla logo Lidla, które w niezmienionej formie istnieje od 1973 roku.

Logo Lidla
Logo Lidla (Facebook)

Afera o żółto-niebieskie logo Lidla

Współczuję osobom prowadzącym fanpejdż Lidla, kiedy odkryli, jakie reakcje wywołał okolicznościowy post. Okazało się bowiem, że wielu internautów zinterpretowało żółto-niebieskie logo jako wyraz solidarności z Ukrainą. Rodzimi internauci przypominają Lidlowi, że w Polsce obowiązują kolory biało-czerwone. Nawet gdyby marka tymczasowo zmodyfikowała logo, aby symbolicznie wesprzeć ofiary rosyjskiej agresji, nie byłoby w tym nic złego.

Afera o logo Lidla
Afera o logo Lidla (Facebook)
Afera o logo Lidla
Afera o logo Lidla (Facebook)
Afera o logo Lidla
Afera o logo Lidla (Facebook)
Afera o logo Lidla
Afera o logo Lidla (Facebook)
Afera o logo Lidla
Afera o logo Lidla (Facebook)
Afera o logo Lidla
Afera o logo Lidla (Facebook)
Afera o logo Lidla
Afera o logo Lidla (Facebook)
Afera o logo Lidla
Afera o logo Lidla (Facebook)

Niektóre z opinii pod postem Lidla bez wątpienia są autorstwa rosyjskich trolli, którym zależy na podsyceniu nastrojów antyukrańskich. Trudno nie mieć wrażenia, że część komentarzy napisali ludzie sprytni inaczej - bo jak ich trafniej nazwać?

Na co jeszcze powinni zwrócić uwagę polscy "patrioci"?

To nie pierwszy raz, kiedy strażnicy polskości ogłosili alarm. Warto przypomnieć dramę, jaką wywołał norweski oddział McDonald's. Firma wypuściła burgera o nazwie Bandera. Nazwa kanapki wywodzi się od meksykańskiego sosu salsa bandera, ale polscy patrioci uznali, że to gloryfikacja Stepana Bandery. Już się boję, co będzie, gdy niektórzy Polacy odkryją, że pole rzepaku i bezchmurne niebo wyglądają jako flaga Ukrainy...

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 12
  • emoji ogień - liczba głosów: 3
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 83
  • emoji smutek - liczba głosów: 8
  • emoji złość - liczba głosów: 11
  • emoji kupka - liczba głosów: 22