Lidl prześladuje polskich "patriotów"? Żółto-niebieskie logo marki kojarzy się z Ukrainą
Logo Lidla istnieje od dziesięcioleci. Przy okazji wybuchu wojny w Ukrainie żółto-niebieskie kolory logo zaczęły przeszkadzać polskim patriotom. Zarzucają oni sieci supermarketów, że firma sympatyzuje z Ukrainą... a powinna z Polską. Śmiać się czy płakać?
W tym roku Lidl świętuje 20-lecie swojej działalności na polskim rynku. Z tej okazji trwa kampania marketingowa, która celebruje okrągłą rocznicę. W ramach działań wizerunkowych firma wykorzystuje różne kanały komunikacji, a jednym z nich jest profil Lidla na Facebooku. Na początku maja marka opublikowała post, który spowodował ból pewnej części ciała u wielu polskich patriotów.
Podobne
- Krosno. Licealiści mieli nagrać film 18+ z bezdomnym. Wideo stało się viralem
- Polacy nie szanują zawodu influencera. Większym uznaniem cieszy się polityk
- ŻABKA mocno "inspirowała się" memami od Frogshoposting. Po burzy w sieci firma przeprasza!
- Oskar Szafarowicz ma kłopoty. Petycja o usunięcie go z uczelni
- Jak nie robić tęczowego marketingu. Kpina z (braku) praw osób LGBT+
Grafika, która rozpętała burzę, ukazuje różnicę, jaka zaszła przez ostatnie dwie dekady na sklepowych półkach. Podczas gdy dzisiaj mamy do wyboru różne rodzaje mleka, dwadzieścia lat temu nie było takiego wyboru. Na grafice dominują kolory żółty i niebieski - barwy charakterystyczne dla logo Lidla, które w niezmienionej formie istnieje od 1973 roku.
Afera o żółto-niebieskie logo Lidla
Współczuję osobom prowadzącym fanpejdż Lidla, kiedy odkryli, jakie reakcje wywołał okolicznościowy post. Okazało się bowiem, że wielu internautów zinterpretowało żółto-niebieskie logo jako wyraz solidarności z Ukrainą. Rodzimi internauci przypominają Lidlowi, że w Polsce obowiązują kolory biało-czerwone. Nawet gdyby marka tymczasowo zmodyfikowała logo, aby symbolicznie wesprzeć ofiary rosyjskiej agresji, nie byłoby w tym nic złego.
Niektóre z opinii pod postem Lidla bez wątpienia są autorstwa rosyjskich trolli, którym zależy na podsyceniu nastrojów antyukrańskich. Trudno nie mieć wrażenia, że część komentarzy napisali ludzie sprytni inaczej - bo jak ich trafniej nazwać?
Na co jeszcze powinni zwrócić uwagę polscy "patrioci"?
To nie pierwszy raz, kiedy strażnicy polskości ogłosili alarm. Warto przypomnieć dramę, jaką wywołał norweski oddział McDonald's. Firma wypuściła burgera o nazwie Bandera. Nazwa kanapki wywodzi się od meksykańskiego sosu salsa bandera, ale polscy patrioci uznali, że to gloryfikacja Stepana Bandery. Już się boję, co będzie, gdy niektórzy Polacy odkryją, że pole rzepaku i bezchmurne niebo wyglądają jako flaga Ukrainy...
Popularne
- Oskar Szafarowicz nowym carem. Działacz ogłasza V rozbiór Polski
- Odetną Czarnka od 700 mln zł? Wniosek organizacji pozarządowych
- Zawieszona dyrektorka liceum pozywa Barbarę Nowak. Robi się gorąco
- Msza święta na początek roku szkolnego. Rodzice złożyli skargę
- Janusz Kowalski: "sowieccy kolaboranci dalej są wśród nas"
- Dąbrowscy kupili dom. Razem z kluczami dostali konto na Instagramie [OPINIA]
- Cancel culture w wykonaniu Szafarowicza. Atakuje "Zieloną granicę" Holland
- Prawicowa działaczka pomawia kandydatkę KO. Wykorzystała zdjęcie ze strony dla dorosłych
- Aktywiści przykleili się do asfaltu. Kierowcy puściły nerwy