Lidl prześladuje polskich "patriotów"? Żółto-niebieskie logo marki kojarzy się z Ukrainą
Logo Lidla istnieje od dziesięcioleci. Przy okazji wybuchu wojny w Ukrainie żółto-niebieskie kolory logo zaczęły przeszkadzać polskim patriotom. Zarzucają oni sieci supermarketów, że firma sympatyzuje z Ukrainą... a powinna z Polską. Śmiać się czy płakać?
W tym roku Lidl świętuje 20-lecie swojej działalności na polskim rynku. Z tej okazji trwa kampania marketingowa, która celebruje okrągłą rocznicę. W ramach działań wizerunkowych firma wykorzystuje różne kanały komunikacji, a jednym z nich jest profil Lidla na Facebooku. Na początku maja marka opublikowała post, który spowodował ból pewnej części ciała u wielu polskich patriotów.
- Zagraniczna dziennikarka chce, aby PKP zmieniło nazwę dania. WARS źle się kojarzy?
- Boomerzy jęczą, że "pokolenie lamusów" ucieknie podczas wojny. Wyjaśnijmy dziadów raz na zawsze
- Spróbowałem Miss Ti [Lidl, Shell], herbaty od Quebonafide. Warto wydać 9,99 PLN za 500 ml?
- Drama Lexy z Nitrem. Po co Staśko się tam wpiernicza?
- Wersow o dramie z Wardęgą i rozstaniu z Karolem – czy oszukiwała swoich fanów?
Grafika, która rozpętała burzę, ukazuje różnicę, jaka zaszła przez ostatnie dwie dekady na sklepowych półkach. Podczas gdy dzisiaj mamy do wyboru różne rodzaje mleka, dwadzieścia lat temu nie było takiego wyboru. Na grafice dominują kolory żółty i niebieski - barwy charakterystyczne dla logo Lidla, które w niezmienionej formie istnieje od 1973 roku.
Afera o żółto-niebieskie logo Lidla
Współczuję osobom prowadzącym fanpejdż Lidla, kiedy odkryli, jakie reakcje wywołał okolicznościowy post. Okazało się bowiem, że wielu internautów zinterpretowało żółto-niebieskie logo jako wyraz solidarności z Ukrainą. Rodzimi internauci przypominają Lidlowi, że w Polsce obowiązują kolory biało-czerwone. Nawet gdyby marka tymczasowo zmodyfikowała logo, aby symbolicznie wesprzeć ofiary rosyjskiej agresji, nie byłoby w tym nic złego.
Niektóre z opinii pod postem Lidla bez wątpienia są autorstwa rosyjskich trolli, którym zależy na podsyceniu nastrojów antyukrańskich. Trudno nie mieć wrażenia, że część komentarzy napisali ludzie sprytni inaczej - bo jak ich trafniej nazwać?
Na co jeszcze powinni zwrócić uwagę polscy "patrioci"?
To nie pierwszy raz, kiedy strażnicy polskości ogłosili alarm. Warto przypomnieć dramę, jaką wywołał norweski oddział McDonald's. Firma wypuściła burgera o nazwie Bandera. Nazwa kanapki wywodzi się od meksykańskiego sosu salsa bandera, ale polscy patrioci uznali, że to gloryfikacja Stepana Bandery. Już się boję, co będzie, gdy niektórzy Polacy odkryją, że pole rzepaku i bezchmurne niebo wyglądają jako flaga Ukrainy...
- Rzecznik praw dziecka wie, czego brakuje uczniom - schronów i kursów strzeleckich
- Piłkarz PSG odmówił gry z tęczowym numerem na plecach. Zostanie ukarany?
- Uczniowie misgenderowali niebinarne koleże. Szkoła pozwała ich za molestowanie
- Młodzież Wszechpolska "naprawiła" kwietnik w kolorach Ukrainy. Oto przykład żenadopatriotyzmu
- Eurowizja 2022: Ruskie onuce szkalują Idę Nowakowską. "Wykonała nazistowski salut"
- Fame MMA 14: Laluna tłumaczy się z porażki: "Nie byłam w stanie zadać ciosu Wiki, bo miała taktykę uciekania"
- Roksa powróciła jako Roksa.sx. A co z Odlotami?
- Rosjanie podrabiają już Coca-Colę, Fantę i Sprite. Oto CoolCola, Fancy (xD) i Street
- Netflix: kody, które przeniosą Cię do UKRYTYCH I NAJDZIWNIEJSZYCH kategorii
- Policja ostrzega przed Huggy Wuggy. To POTWÓR, który straszy dzieci na TikToku
- Ciężarny transpłciowy mężczyzna w kampanii Calvin Klein. "Hejterów blokujemy"
- Mężczyzna z penisem przyszytym do ramienia w końcu może odetchnąć. Jego członek powrócił na miejsce
- Gwiazda programu Netfliksa spotyka się z niebinarne piosenkarko i chce być "pomostem zrozumienia"