Lidl prześladuje polskich "patriotów"? Żółto-niebieskie logo marki kojarzy się z Ukrainą
Logo Lidla istnieje od dziesięcioleci. Przy okazji wybuchu wojny w Ukrainie żółto-niebieskie kolory logo zaczęły przeszkadzać polskim patriotom. Zarzucają oni sieci supermarketów, że firma sympatyzuje z Ukrainą... a powinna z Polską. Śmiać się czy płakać?
W tym roku Lidl świętuje 20-lecie swojej działalności na polskim rynku. Z tej okazji trwa kampania marketingowa, która celebruje okrągłą rocznicę. W ramach działań wizerunkowych firma wykorzystuje różne kanały komunikacji, a jednym z nich jest profil Lidla na Facebooku. Na początku maja marka opublikowała post, który spowodował ból pewnej części ciała u wielu polskich patriotów.
Podobne
- Krosno. Licealiści mieli nagrać film 18+ z bezdomnym. Wideo stało się viralem
- Afera grahamkowa. Posypały się wezwania od prawników
- Konfederacja przegranym wyborów. Klęska zaczęła się od TikToka
- Znany prawnik kontra Ostatnie Pokolenie. Nie gryzł się w język
- Polacy nie szanują zawodu influencera. Większym uznaniem cieszy się polityk
Grafika, która rozpętała burzę, ukazuje różnicę, jaka zaszła przez ostatnie dwie dekady na sklepowych półkach. Podczas gdy dzisiaj mamy do wyboru różne rodzaje mleka, dwadzieścia lat temu nie było takiego wyboru. Na grafice dominują kolory żółty i niebieski - barwy charakterystyczne dla logo Lidla, które w niezmienionej formie istnieje od 1973 roku.
Afera o żółto-niebieskie logo Lidla
Współczuję osobom prowadzącym fanpejdż Lidla, kiedy odkryli, jakie reakcje wywołał okolicznościowy post. Okazało się bowiem, że wielu internautów zinterpretowało żółto-niebieskie logo jako wyraz solidarności z Ukrainą. Rodzimi internauci przypominają Lidlowi, że w Polsce obowiązują kolory biało-czerwone. Nawet gdyby marka tymczasowo zmodyfikowała logo, aby symbolicznie wesprzeć ofiary rosyjskiej agresji, nie byłoby w tym nic złego.
Niektóre z opinii pod postem Lidla bez wątpienia są autorstwa rosyjskich trolli, którym zależy na podsyceniu nastrojów antyukrańskich. Trudno nie mieć wrażenia, że część komentarzy napisali ludzie sprytni inaczej - bo jak ich trafniej nazwać?
Na co jeszcze powinni zwrócić uwagę polscy "patrioci"?
To nie pierwszy raz, kiedy strażnicy polskości ogłosili alarm. Warto przypomnieć dramę, jaką wywołał norweski oddział McDonald's. Firma wypuściła burgera o nazwie Bandera. Nazwa kanapki wywodzi się od meksykańskiego sosu salsa bandera, ale polscy patrioci uznali, że to gloryfikacja Stepana Bandery. Już się boję, co będzie, gdy niektórzy Polacy odkryją, że pole rzepaku i bezchmurne niebo wyglądają jako flaga Ukrainy...
Popularne
- Rozwój PSZOK-ów dzięki funduszom unijnym
- Poznaj Polskę na dwóch kołach
- Liam Payne wiecznie żywy. Znów usłyszymy jego głos
- Marcin Dubiel próbuje wrócić do internetu. Kolejny epic fail
- Kamil z Ameryki w akcji. Koszulki #freebudda wspierają Strefę 77
- Wojtek Gola na streamie u Jelly Frucika. Było piekielnie gorąco
- Młodzi na rynku pracy w Unii Europejskiej
- Rok po wybuchu Pandora Gate. Co dalej z ekstradycją Stuu?
- Fundusze unijne a problemy szkół