zabiegi medycyny estetycznej promowanie

Koniec reklamowania zabiegów medycyny estetycznej. Co na to influencerzy?

Źródło zdjęć: © Canva, instagram
Anna RusakAnna Rusak,24.10.2022 17:30

Nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych dotknie również branżę medycyny estetycznej. Czy to oznacza, że influencerzy nie będą mogli w social mediach promować takich zabiegów?

7 kwietnia 2022 roku w życie weszła nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych. Część jej zapisów już weszła w życie, zmieniając możliwości reklamowania tych produktów. Od 1 stycznia 2023 roku nie będzie można, m.in. wykorzystywać wizerunków lekarzy w materiałach promujących takie produkty.

Nowelizacja będzie też wpływała na branżę medycyny estetycznej. Nie będzie można promować i reklamować sprzętu, którym może posługiwać się tylko lekarz. Co to oznacza dla influencerów?

Koniec z promowaniem zabiegów medycyny estetycznej

Pamiętacie jeszcze filmik Wersow, w którym influencerka zabierała nas w różne miejsca i dokonywała najróżniejszych zabiegów na swoim ciele? Cóż, w przyszłym roku nie będzie mogła już nagrać podobnego filmu. Chyba, że chciałaby zapłacić karę w wysokości nawet 2 mln złotych.

Jak informują "Wirtualne Media", nowe przepisy dotyczące promocji medycyny estetycznej znajdują się w tej samej nowelizacji, która dotyczy wyrobów medycznych. Od 1 stycznia nie będzie można promować w sieci i mediach tradycyjnych m.in. sprzętów specjalistycznych. Oznacza to, że influencerzy nie będą mogli promować m.in. laserów czy kwasu hialuronowego. Jeśli nie dostosują się do nowego prawa, będzie im groziła kara w wysokości do 2 mln zł.

- […] z przepisami powinni się też zaznajomić także mniejsi twórcy, którzy np. w osiedlowym gabinecie dotąd robili sobie korektę ust w zamian np. za opublikowanie kodu zniżkowego dla obserwujących – mówi dla portalu wirtualnemedia.pl ekspertka influencer marketingu Marta Soja - Bochenek.

WIDZOWIE DECYDOWALI O MOICH ZABIEGACH PRZEZ 24H!

Nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych. Dlaczego i co się zmienia?

Nowa ustawa została przygotowana, bo Polska musiała się po prostu dostosować do nowych wymagań unijnych i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego oraz Rady Unii Europejskiej. Większość zapisów z nowelizacji ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku będzie obowiązywała od 1 stycznia 2023 roku.

Reklamy dotyczące wyrobów medycznych nie mogą wprowadzać w błąd i nie można się w nich posługiwać figurą lekarza czy farmaceuty. Występujące w reklamach nie będą mogły w ich trakcie występować na planie przedstawiającym aptekę i gabinet lekarski.

Biorąc pod uwagę ostatni wysyp mody na zabiegi estetyczne wśród młodych influencerów, a przypominam, że zdecydowali się na nie już NatsuLexy, a także Marcin Dubiel, nowe prawo jest naprawdę ważne i potrzebne. W końcu reklamowanie i pokazywanie takich zabiegów młodym ludziom raczej nie jest zbyt dobrym zachowaniem, o czym pisaliśmy omawiając ich decyzję i zabiegi.

trwa ładowanie posta...

Źródło: prawo.pl, wirtualnemedia.pl

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 9
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 4
  • emoji smutek - liczba głosów: 2
  • emoji złość - liczba głosów: 6
  • emoji kupka - liczba głosów: 4