Koniec reklamowania zabiegów medycyny estetycznej. Co na to influencerzy?
Nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych dotknie również branżę medycyny estetycznej. Czy to oznacza, że influencerzy nie będą mogli w social mediach promować takich zabiegów?
7 kwietnia 2022 roku w życie weszła nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych. Część jej zapisów już weszła w życie, zmieniając możliwości reklamowania tych produktów. Od 1 stycznia 2023 roku nie będzie można, m.in. wykorzystywać wizerunków lekarzy w materiałach promujących takie produkty.
Podobne
- Influencerzy zapomnieli, że kelnerka to też człowiek. Teraz przepraszają
- Influencerzy poniewierają kelnerką. Nagrali to i wrzucili do sieci
- Influencerzy pokazują, jak zmieniają dziecku pieluchę. Wiedzą, co im grozi?
- Nolif wydała fortunę na korektę płci. Ujawniła dokładną sumę
- Influencerzy reklamują alkohol. Zajmie się nimi prokuratura?
Nowelizacja będzie też wpływała na branżę medycyny estetycznej. Nie będzie można promować i reklamować sprzętu, którym może posługiwać się tylko lekarz. Co to oznacza dla influencerów?
Koniec z promowaniem zabiegów medycyny estetycznej
Pamiętacie jeszcze filmik Wersow, w którym influencerka zabierała nas w różne miejsca i dokonywała najróżniejszych zabiegów na swoim ciele? Cóż, w przyszłym roku nie będzie mogła już nagrać podobnego filmu. Chyba, że chciałaby zapłacić karę w wysokości nawet 2 mln złotych.
Jak informują "Wirtualne Media", nowe przepisy dotyczące promocji medycyny estetycznej znajdują się w tej samej nowelizacji, która dotyczy wyrobów medycznych. Od 1 stycznia nie będzie można promować w sieci i mediach tradycyjnych m.in. sprzętów specjalistycznych. Oznacza to, że influencerzy nie będą mogli promować m.in. laserów czy kwasu hialuronowego. Jeśli nie dostosują się do nowego prawa, będzie im groziła kara w wysokości do 2 mln zł.
- […] z przepisami powinni się też zaznajomić także mniejsi twórcy, którzy np. w osiedlowym gabinecie dotąd robili sobie korektę ust w zamian np. za opublikowanie kodu zniżkowego dla obserwujących – mówi dla portalu wirtualnemedia.pl ekspertka influencer marketingu Marta Soja - Bochenek.
WIDZOWIE DECYDOWALI O MOICH ZABIEGACH PRZEZ 24H!
Nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych. Dlaczego i co się zmienia?
Nowa ustawa została przygotowana, bo Polska musiała się po prostu dostosować do nowych wymagań unijnych i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego oraz Rady Unii Europejskiej. Większość zapisów z nowelizacji ustawy o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku będzie obowiązywała od 1 stycznia 2023 roku.
Reklamy dotyczące wyrobów medycznych nie mogą wprowadzać w błąd i nie można się w nich posługiwać figurą lekarza czy farmaceuty. Występujące w reklamach nie będą mogły w ich trakcie występować na planie przedstawiającym aptekę i gabinet lekarski.
Biorąc pod uwagę ostatni wysyp mody na zabiegi estetyczne wśród młodych influencerów, a przypominam, że zdecydowali się na nie już Natsu i Lexy, a także Marcin Dubiel, nowe prawo jest naprawdę ważne i potrzebne. W końcu reklamowanie i pokazywanie takich zabiegów młodym ludziom raczej nie jest zbyt dobrym zachowaniem, o czym pisaliśmy omawiając ich decyzję i zabiegi.
Źródło: prawo.pl, wirtualnemedia.pl
Popularne
- Amsterdam zaprasza na rave na autostradzie. 9 godzin mocnego techno
- Podejrzany o zabójstwo tiktokerki wrócił na miejsce zbrodni. Zostawił przerażający list
- Maskotki Minecraft do kupienia w Biedronce. Ile kosztują?
- Kto dołączy do nowego składu TeenZ? Detektywi z TikToka już wiedzą
- Ile przetrwałbyś na platformie bez lajków? Daj się wciągnąć w fediwersum
- Fit Lovers strollowali swoich fanów. "Rozstanie" to akcja promocyjna?
- Łzy i drżący głos. PashaBiceps stracił czworonożnego przyjaciela
- Quebo jak Harry Styles? Raper i jego side questy: freestyle przed klubem
- Orange Warsaw Festival 2025. "Chappell Roan napisała mi DM: przygotuj się na warszawski tłum"