Już nawet modelki nie wstydzą się swoich włosów pod pachami. Generacja Z kocha owłosienie?
Generacja Z stawia na naturalność. Owłosienie nie jest dla nich tematem tabu, włosy pod pachami stają się wręcz "częścią ich marki". Czy ta "włosowa rewolucja" zmieni też myślenie starszych?
Włosy na kobiecym ciele wciąż budzą spore kontrowersje, ale też coraz więcej z nas porzuca maszynki do golenia. Nawet reklamy bielizny przestają się powoli bać prawdziwych, kobiecych ciał i stawiają na naturalność.
Podobne
- Nosi bikini i nie wstydzi się włosów łonowych. Słyszy: "Musisz skosić trawę"
- Nie goli włosów na twarzy i jest dumna ze swojego zarostu - musicie poznać Joannę J Kenny
- Pizzeria z Lublina rozwścieczyła kobiety. "Lochy" nie chcą "rykowiska"
- Stanowski i Mazurek śmieją się z badań dotyczących molestowania
- To wypadło z jej ciała. Nie wiedziała, co ma zrobić
Okazuje się, że zmiana zachodzi głównie wśród młodszych kobiet. Badania YouGov Body Image Study z 2021 roku - na które powołuje się New York Post - mówią, że dla respondentów w wieku od 18 do 35 lat kobiece owłosienie w zasadzie nie jest żadnym problemem. Część osób twierdzi nawet, że włosy pod pachami są atrakcyjne.
Owłosione modelki
Modelka Sydney Jordan z Ohio np. nie chce się golić, bo uważa, że owłosienie jest "częścią jej marki". Nie obchodzą ją wyśrubowane i "gładkie" standardy branży - zdecydowanie ważniejsza jest dla niej normalizacja kobiecego owłosienia.
Sydney nie jest jedyna. Elyanna Sanchez też jest modelką i podobnie jak Jordan któregoś dnia postanowiła na zawsze porzucić maszynkę do golenia. Włosy są dla niej po prostu naturalną częścią jej ciała. Te pod pachami dumnie prezentuje np. w reklamie bielizny Calvina Kleina z 2019 roku.
Chcemy naturalności, ale gdy ją dostajemy, potrafimy tylko krytykować
Dziewczyny jednak, mimo swojego akceptującego i ciałopozytywnego podejścia, wciąż spotykają się z krytyką w Internecie. To o tyle ironiczne, że przecież większość z nas nieustannie narzeka na "odrealnione standardy w branży mody". Szkoda tylko, że gdy już ktoś postanawia pokazać prawdę i naturalność, stać nas jedynie na jakiś negatywny i niemiły komentarz.
Zmiana pokoleniowa
Oczywiście nie tylko one stawiają na owłosienie. Pisaliśmy już o kilku influencerkach, które odważnie pokazują swój naturalny wygląd i promują ciałopozytywne, pozbawione wstydu podejście do ciała. I tak - większość z nich należy do tego "młodszego" pokolenia.
To na pewno wynika z naszego bardziej świadomego podejścia do ciała. Wiemy już o tym, jak szkodliwe są stereotypy i ile zła w naszym myśleniu wyrządził chociażby kanon piękna. Dlatego też próbujemy działać na innych, bardziej otwartych zasadach.
Pokolenie Z nie boi się indywidualności, nie boi się wszystkiego, co składa się na "bycie sobą". To bardzo tolerancyjna i otwarta generacja, która stara się chyba przede wszystkim nie oceniać. Właśnie dzięki nim, dzięki tym wyzwolonym od szkodliwych schematów młodym ludziom, starsze pokolenia też czują się coraz pewniej we własnych - owłosionych czy nie - ciałach.
Źródło: NYPost
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj