CD Projekt testuje urlop menstruacyjny. Na Wykopie już zawrzało
Płatny i nie wlicza się do dni wolnych przysługujących pracownikom. Oto warunki urlopu menstruacyjnego, który testuje CD Projekt. Niektórzy będą jęczeć, że to dyskryminacja mężczyzn, my chwalimy za akceptację dla istnienia różnic biologicznych w miejscu pracy.
W kwietniu tego roku należąca do Grupy CD Projekt platforma dystrybucji gier GOG wprowadziła urlop menstruacyjny dla osób miesiączkujących. Według Gabrieli Siemienkowicz, menedżer ds. kultury i komunikacji w GOG, oznacza to jeden dodatkowy dzień wolny na kwartał, który można wybrać w ratach godzinowych. Rozwiązanie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem w środowisku gamedevu.
Podobne
- CD Projekt RED wprowadza urlop menstruacyjny. Co to oznacza?
- Seryjny dawca spermy przyłapany na oszustwie. Kobiety rodziły chore dzieci
- Kapsuła do umierania jest już w Polsce. Wygląda jak z filmu science fiction
- Pokolenie bez papierosów w Nowej Zelandii. Tak, to możliwe, a ja już im zazdroszczę
- Rosyjska influencerka nie żyje. Zażyła leki "na kaca"
Radek Grabowski, szef PR Grupy, przyznał w rozmowie z "PC Gamerem", że firma przygląda się tej inicjatywie i rozważa objęcie nią pozostałych działów CD Projektu. Pod koniec 2022 ma nastąpić ocena, w jaki sposób dodatkowe dni wolne wpłynęły na samopoczucie zatrudnionych osób miesiączkujących i czy warto rozszerzyć tę politykę w kolejnym roku.
Urlop menstruacyjny w CD Projekt Red
Agata Czarnacka z "Polityki" twierdzi, że CD Projekt już zaczął testowanie urlopy menstruacyjnego w innych działach spółki. Urlop jest płatny i nie wlicza się w poczet dni wolnych przysługujących wszystkim pracownikom. Osoba menstruująca może sama zdecydować, czy urlop potrwa kilka godzin, czy kilka dni, w zależności tego, jak bardzo owulacja będzie dla niej dolegliwa.
Temat jest wart nagłośnienia, bo CD Projekt jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm w Polsce, która testuje urlop menstruacyjny na powszechną skalę.
Rozwiązanie spotkało się z krytyką użytkowników portalu Wykop.pl, którzy zarzucają firmie dyskryminowanie mężczyzn i sugerują, że osoby miesiączkujące będą wykorzystywać nowy benefit, aby mniej pracować.
Działanie PR-owe?
Agata Czarnacka z "Polityki" z jednej strony pochwala działanie CD Projekt, bo daje to nadzieję na poważniejsze zmiany w naszym podejściu do czasu pracy. Z drugiej strony dziennikarka sugeruje, że spółka może stosować "pink washing", czyli poprawę wizerunku przez bardzo widoczne działania prokobiece. Jest to teza warta rozważenia, biorąc pod uwagę, że CD Projekt po wpadce z Cyberpunkiem 2077 ma wizerunek firmy, w której panuje crunch.
Źródła: polityka.pl/spidersweb.pl/axios.com
Popularne
- Rozwój PSZOK-ów dzięki funduszom unijnym
- Poznaj Polskę na dwóch kołach
- Liam Payne wiecznie żywy. Znów usłyszymy jego głos
- Marcin Dubiel próbuje wrócić do internetu. Kolejny epic fail
- Kamil z Ameryki w akcji. Koszulki #freebudda wspierają Strefę 77
- Wojtek Gola na streamie u Jelly Frucika. Było piekielnie gorąco
- Młodzi na rynku pracy w Unii Europejskiej
- Rok po wybuchu Pandora Gate. Co dalej z ekstradycją Stuu?
- Fundusze unijne a problemy szkół