"Zdrowie psychiczne to też zdrowie". Topowi influencerzy przypominają
7 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia. Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i projekt "MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym" wspólnie z agencją DDOB zaprosili twórców internetowych do udziału w akcji "Popatrz, Posłuchaj, Połącz" promującej ideę Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. Wspólnie przypomnieli, że "zdrowie psychiczne to też zdrowie".
Prawie milion młodych ludzi w Polsce może doświadczać kryzysu psychicznego. Projekt MŁODE GŁOWY daje im przestrzeń do wyrażania swoich emocji, edukuje i dostarcza narzędzi niezbędnych do radzenia z trudnościami. Tylko w tym roku bezpłatne działania Fundacji UNAWEZA obejmują swoim zasięgiem ponad 1,2 miliona uczniów w czterech tysiącach szkół w całym kraju.
Podobne
MŁODE GŁOWY uczą Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego
W tym roku projekt MŁODE GŁOWY skupił się na Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. To uznany na świecie, rekomendowany przez Światową Organizację Zdrowia sposób postępowania w sytuacjach kryzysu emocjonalnego.
- Jeśli można edukować się w zakresie pierwszej pomocy ofiarom wypadków, można też wdrażać do naszego codziennego życia i programów edukacyjnych Pierwszą Pomoc dla Zdrowia Psychicznego. Popatrz, Posłuchaj, Połącz - to trzy proste kroki, które mogą uratować życie. Ty też możesz pomóc - mówi Martyna Wojciechowska, założycielka Fundacji UNAWEZA.
Influencerzy mają wpływ na młodych
W poniedziałek, 7 kwietnia twórcy internetowi opublikowali grafikę informującą o 3 krokach (Popatrz, Posłuchaj, Połącz), odsyłając do strony internetowej "www.helppp.pl", gdzie znajdują się treści wyjaśniające zasady udzielania Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego. To nie koniec wspólnych działań. Chętni twórcy internetowi otrzymali zaproszenia na warsztaty z Joanną Flis, psycholożką i ekspertką projektu MŁODE GŁOWY dotyczące bezpiecznej komunikacji na temat zdrowia psychicznego.
W akcji wzięło udział blisko 300 osób m.in. Agnieszka Woźniak-Starak, Magda Gessler, Qczaj, Przemek Kucyk, Bogna Sworowska czy Red Lipstick Monster.
Martyna Wojciechowska o roli influencerów
- Uważam, że największym przywilejem w życiu jest mieć wpływ. Słowo "influencer/influencerka" w dokładnym rozumieniu dokładnie to oznacza. Dla mnie wiąże się to z ogromną odpowiedzialnością. Za to, co mówimy, ale także za osoby, które nas obserwują - dodaje Martyna Wojciechowska. - Wpływ, jaki na młodych odbiorców mają popularni twórcy internetowi, jest nie do przecenienia. Dlatego chcemy dać im konkretne narzędzia, które ułatwią prowadzenie odpowiedzialnej działalności w sieci, szczególnie w tak wrażliwym obszarze, jakim jest zdrowie psychiczne.
Nieprzypadkowo współtwórcą kampanii jest agencja DDOB, która od ponad dekady buduje z twórcami internetowymi nie tylko kampanie, ale przede wszystkim relacje oparte na zaufaniu, uważności i wspólnych wartościach.
Popularne
- Rosyjski youtuber przesadził z prankami. Policja nie miała litości
- Okulary z ChatGPT hakują szkoły. Czy uczniowie faktycznie z nich korzystają?
- Bambi nie potrafi śpiewać? Burza pod klipem z koncertu
- Kebab z żurkiem. Wielkanocny eksperyment zjesz tylko (?) w Toruniu
- Wściekły Justin Bieber krzyczy na paparazzi. "Wynoście się stąd"
- Disney nakręci "Camp Rock 3"? Oryginalna obsada czeka na telefon
- Marta Linkiewicz zawalczy w prawdziwych zawodach sportowych. Szok!
- Fausti i Bagi są razem? "To był jeden z piękniejszych momentów w moim życiu"
- Katy Perry poleci w kosmos. Kiedy wróci na Ziemię?