Wstyd i żenada. Nowa współpraca Moniki Kociołek to przesada
Monika Kociołek postanowiła zareklamować kolejną rzecz na swoim profilu. Nie byłoby w tym niczego złego, gdyby ta współpraca nie dotyczyła Shein. Czemu nie powinna tego reklamować?
Monika Kociołek to influencerka znana z projektu Team X. Niestety jej działalność w sieci jest co jakiś czas krytykowana lub wyśmiewana. W lutym zniesmaczyła internautów, żartobliwie twierdząc, że robienie brwi jest trudniejsze niż praca na budowie.
Podobne
- Monika Kociołek ukrywa współprace? UOKiK nie będzie zadowolony
- Opluł auto Moniki Kociołek. "Czułam się jak małpa w zoo"
- Biała sukienka na wesele? Można to zrobić pod pewnym warunkiem
- Ekstremalne wyzwanie Mortalcia. Miał drgawki i nie czuł nóg
- Life Balance Congress - prelegenci uczą, jak uniknąć śmierci i zostać milionerem
Niedawno została skrytykowana za umieszczanie informacji o współpracy w słabo widocznym miejscu. Teraz kolejna działalność Kociołek została niezbyt dobrze przyjęta. Monika postanowiła na Instagramie reklamować Shein.
Monika Kociołek reklamuje Shein
Influencerzy w mediach społecznościowych reklamują sporo produktów i nie ma w tym niczego złego, jeśli po pierwsze nie łamią prawa i oznaczają współpracę, a po drugie robią to odpowiedzialnie. Tutaj mam na myśli np. niereklamowanie produktów szkodliwych czy niebezpiecznych.
Monika Kociołek niestety postanowiła nieodpowiedzialne milionom obserwujących zareklamować Shein, czyli najgorszą z sieciówek. W nagraniu prezentuje "pomysł na wakacyjną stylówkę", dzieli się kodem zniżkowym i informuje o szybkich dostawach w sklepie.
Choć pod postem można znaleźć zachwycone stylizacją Kociołek głosy, pojawiły się również komentarze świadomych fanów. Jeden z popularniejszych komentarzy brzmi: "Wszystko, tylko nie Shein" i w tym rozczarowanym współpracą influencerki duchu wyraża się większość fanów.
"Serio, ja cię naprawdę lubię Monika, ale Shein? Było tyle dram o to, jakie masz współpracę i nic cię to nie nauczyło? Naprawdę? Zobacz, jaki przykład dajesz młodszym widzom, przecież taką reklamą wspierasz tę markę i to, jak nie szanuje środowiska" - zwraca uwagę jedna z użytkowniczek pod postem na Instagramie.
"Miała podejmować lepsze współprace... a wybrała Shein" - smuci się jedna z fanek.
"Czekam na czasy, aż reklama Shein będzie nielegalna" - prosi inna osoba.
Czemu reklamowanie Shein przez Kociołek jest złe?
Może zastanawiacie się, o co w ogóle chodziło tym wszystkim rozczarowanym fanom? Nie raz i nie dwa udowadnialiśmy, że Shein jest naprawdę jednym z najgorszych sklepów fast fashion. Dowodów można szukać chociażby w dokumencie dziennikarki z "Channel 4, która udowadniała, że osoby zatrudnione w Shein muszą pracować po 18 godzin dziennie.
Greenpeace mówił o toksycznych substancjach na ubraniach tej sieci, które przebadał w zeszłym roku. Wykryto na nich m.in. rakotwórcze substancje, których używa się do konserwacji martwych ciał.
O tym, czemu reklamowanie Shein przez influencerki jest szkodliwe, najwięcej mówiła Prostracja. W filmie opowiada o niezbyt miłej historii marki, podaje szczegółowe dane dotyczące przerażającej produkcji ciuchów i mówi o ogromnych szkodach, jakie Shein wyrządza środowisku.
DLACZEGO NIE LUBIĘ SHEIN?
Promowanie Shein przez Monikę Kociołek w social mediach jest po prostu skrajnie nieodpowiedzialne. Pokazywanie milionom młodych widzów, że kupowanie ubrań w tak szkodliwym dla nas i środowiska miejscu jest super, jest szczytem ignorancji. W końcu te dzieci i nastolatki będą chętniej sięgały po te produkty, a co za tym idzie, nakręcały ich negatywny wpływ.
Nie wiem, jak dla kogoś może nie być niepokojące to, że w Shein można kupić koszulkę w cenie inflacyjnego masła. Albo to, że marka wypuściła kaski dla kur i klapki dla chomików. Jasne, możemy optymistycznie założyć, że Kociołek nie wiedziała o szkodliwości Shein, co jest trochę niemożliwe, biorąc pod uwagę ilość negatywnych tekstów o tej marce. Miejmy nadzieję, że na jej profilu ten gigant fast fashion nie pojawi się nigdy więcej.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos