Shein "dla polskich studentów". UAM odpowiedział ogniem
Marka Shein robi wszystko, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję na polskim rynku. Tym razem pracownicy firmy wpadli na kontrowersyjny pomysł stworzenia moblinego butiku Shein, który odwiedzi wybrane polskie uczelnie. Nie wszyscy popierają to rozwiązanie.
Świetny pomysł czy atak na ekologię? Marka Shein wpadła na rozwiązanie, które ma przybliżyć konsumentów do jej produktów. W tym celu gigant na rynku ultra fast fashion stworzył Shein Cloud Car, czyli mobliny butik, który odwiedzi polskie uczelnie w ramach trasy Campus Tour. Zamiast poszanowania środowiska czy praw człowieka jest więc samochód, w którym studenci mogą kupić tanie ubrania i kosmetyki.
Podobne
- Marsze równości 2024. Kiedy tęczowe tłumy przejdą polskimi miastami?
- Gdzie spędzić majówkę? Fajne miejsca do chillowania bomby
- Shein otwiera się w Polsce? Ekoaktywiści krytykują
- Ostatnie Pokolenie wkracza do kolejnych miast. Aktywiści szukają wsparcia
- Tłumy w centrum handlowym. Wszystko przez chiński sklep
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Influencerzy którzy przekroczyli granicę. Kolega Ignacy: Ja bym tego nie nagrał
Shein zachwala trasę Campus Tour
Firma Shein napisała w oświadczeniu prasowym: "Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice i Gliwice – te miasta odwiedzi SHEIN Cloud Car. Wydarzenie powstało z myślą o studentach, którzy poszukują stylowych rozwiązań w świetnych cenach. Młodzi ludzie zwracają szczególną uwagę nie tylko na funkcjonalność, ale cenią także modę, dzięki której mogą wyrażać siebie i podkreślić swój indywidualizm. Lubią tworzyć własne, unikalne stylizacje. SHEIN wychodzi im naprzeciw i zaprasza do wspólnej zabawy modą podczas Campus Tour – nietypowego wydarzenia, jakim jest mobilny showroom z najnowszymi trendami oraz akcesoriami z popularnej platformy zakupowej".
Kontrowersyjna firma dodaje: "Na wybranych kampusach pojawi się specjalnie zaprojektowany SHEIN Cloud Car, który będzie antidotum na jesienną chandrę. Marka postanowiła dodać młodym ludziom odrobinę pozytywnej energii, szczypty inspiracji oraz podnieść pozytywne wibracje, by mogli rozpocząć nowy rok akademicki na luzie i pełni entuzjazmu".
Jakie atrakcje czekają na studentów? W reklamie napisano: "Na studentów czeka wiele interaktywnych atrakcji, które urozmaicą przerwy między wykładami. W tej strefie znajdzie się stanowisko makijażowe z profesjonalnymi wizażystkami, które pomogą dobrać delikatny make-up do ulubionej stylizacji. O oprawę artystyczną zadbają natomiast anioły SHEIN, które powitają gości w showroomie. Nie zabraknie także specjalnych stref do iście instagramowych sesji zdjęciowych. Każdy, kto pojawi się na evencie, będzie miał także szansę na udział w konkursach i zdobycie gift packów z limitowanej edycji SHEIN Campus Tour".
Shein Campus Tour odwiedzi następujące miejsca i miasta: Kampus 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie od 24 do 25 października; Akademię Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu 30 października; Plac Krakowski Politechniki Śląskiej w Gliwicach między 2 a 5 listopada oraz Akademię Wychowania Fizycznego w Katowicach 6 listopada.
UAM wycofuje się z udziału w akcji
Początkowo na trasie Shein Cloud Car jednym z przystanków miał być Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studenci nie byli zachwyceni pomysłem, co doprowadziło do nacisków na władze UAM. Stanowisko w sprawie zajął także Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studenci postawili sprawę jasno.
Studenci napisali w oświadczeniu: "Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wyraża stanowczy sprzeciw wobec organizacji mobilnego showroomu marki Shein, który w dniach 28-29 października 2024 roku ma zawitać na teren kampusu UAM - Morasko. Jako reprezentanci społeczności studenckiej, czujemy się zobowiązani podnieść głos w sprawie, która naszym zdaniem godzi w wartości, jakimi kieruje się Uniwersytet, a także w zasady odpowiedzialności społecznej i ekologicznej". W dalszej części dokumentu studenci zauważają, że Shein "symbolizuje nadprodukcję, eksploatację zasobów oraz łamanie praw pracowniczych".
W temacie społeczeństwo
- Tampony z gąbki morskiej przejmują social media? Ginekolodzy biją na alarm
- Influencerzy wspierają program dla młodych. Pojawili się na gali podsumowującej "Godzinę dla MŁODYCH GŁÓW"
- Influencer zginął na oczach widzów. Tragiczny finał lotu Tang Feijiego
- Legalizacji nie będzie. Rząd przedstawił mocne stanowisko
Popularne
- "POLSKA GUROM" - Przemek Kucyk zgłasza się na Eurowizję. To jego topka polskiej (pop)kultury
- Nikita i Cameraboy rozstali się? Mocny statement krąży w sieci
- Znamy cenę biletów na Doję Cat. Na miejsca przy samej scenie trzeba się wykosztować
- Nudna reklama Friza i Wersow. Recenzja "Friz & Wersow. Miłość w czasach online"
- Wejdą nowe smaki Wojanków? Internet huczy od pogłosek
- Antyki, czyli kuchnia babci na TikToku. Wywiad z ikonicznym twórcą
- Lola Young odwołała trasę koncertową? Wszystko przez dramatyczny wypadek na scenie
- Julia Wieniawa - "Światłocienie" nudzą i bawią [RECENZJA]
- Louis Tomlinson wystąpi w Polsce. Fani krytykują wybór daty koncertu?