Olimpiada 2024. Paryż bez samochodów na sześć tygodni
Igrzyska Olimpijskie zapowiadają się jako bardzo trudny okres dla mobilności paryżan. Nowa propozycja ekologów wzywa do kompletnego pozbycia się samochodów spalinowych ze stolicy Francji na sześć tygodni sportowych zmagań.
Według przewodnika Sortir à Paris wielu paryżan już teraz planuje opuścić stolicę podczas Igrzysk Olimpijskich, aby uniknąć 15-milionowych tłumów, a także trudności w poruszaniu się po ulicach pieszo i transportem publicznym. Pas ruchu na głównej obwodnicy w Paryżu będzie zarezerwowany dla sportowców, podobnie jak na wielu innych drogach.
Podobne
- Tęczowe Igrzyska. Osoby LGBTQ+ na Olimpiadzie w Paryżu
- Prezerwatywy dla sportowców. Igrzyska olimpijskie na całego
- 300 tys. prezerwatyw na Igrzyskach. "Dziel się tylko wygraną"
- Złoto dla 19-latka. Zetki z Europy Środkowo-Wschodniej na Olimpiadzie
- Olimpijskie pływanie w rzece? Sekwana jest w trakcie oczyszczania
Igrzyska Olimpijskie w Paryżu bez samochodów
Igrzyska Olimpijskie odbędą się od 26 lipca do 8 września 2024 r. w Paryżu. Partia Zielonych zasiadająca w radzie miejskiej i ekolodzy chcą, by na ten czas stolica Francji była kompletnie wolna od samochodów spalinowych. Zamiast tego lokalsi i turyści mają poruszać się rowerami lub pieszo. O hulajnogach elektrycznych nie ma mowy, ponieważ te zostały zbanowane i od 1 września nie da się ich wypożyczyć w Paryżu.
Partia Zielonych zaproponowała, by pójść o krok dalej i na czas trwania Olimpiady wprowadzić zakaz samochodów we wszystkich miastach ościennych Paryża. W tym czasie transport publiczny miałby być darmowy. Zieloni i ekolodzy argumentują, że jest to kwestia zwykłego rozsądku, a także wymiaru ekologicznego i bezpieczeństwa.
Celem jest także zmniejszenie o połowę emisji CO2 w porównaniu z poprzednimi Igrzyskami.
Toyota zapewni transport na Olimpiadzie
Pojawiają się jeszcze inne rozwiązanie. Toyota jako partner w zakresie mobilności Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl) zaprezentowała swoją koncepcję mobilności na Paryż 2024. Japoński koncern chce zapewnić zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności sportowcom, urzędnikom, wolontariuszom, akredytowanym mediom, a także widzom.
Pomysł Toyoty zakłada udostępnienie 250 osobistych pojazdów elektrycznych na baterie. Mają one występować w wariantach siedzących i stojących, a ich maksymalna prędkość ma wynosić 6 km/h. Oprócz tego firma zamierza udostępnić 50 e-pullerów do wózków inwalidzkich dla osób z niepełnosprawnościami, a także 250 systemów APM do komunikacji zbiorowej.
Popularne
- PiriPiri zrobiło pierwsze w Polsce lody z kebabem. To nie jest żart
- Wersow wypuściła "Dorosłe serce". Śpiewa, że otrzymała chłód
- Rosyjski youtuber przesadził z prankami. Policja nie miała litości
- Pierwszy na świecie wyścig plemników. Będą zakłady, kamery, a nawet komentator
- Katy Perry poleci w kosmos. Kiedy wróci na Ziemię?
- Bombardiro Crocodilo i inne brainroty AI. Ten trend wyżre ci mózg
- Sylwester Wardęga przegrał z Marcinem Dubielem. Musi zapłacić 350 tys. zł?
- Gimpson (Gimper) ogłosił swój ostatni koncert. Klub wyprzedał W GODZINĘ
- Djo i psychodelia z drugiej ręki. Pogubiona treść w "The Crux" [RECENZJA]