Pierwsza pomoc

Pomocy potrzebuje każdy. Akcja Banku BNP Paribas i Polskiego Czerwonego Krzyża upominana się o osoby LGBTQ+

Źródło zdjęć: © BNP Paribas, YouTube
Anna RusakAnna Rusak,08.04.2022 15:00

Pomoglibyście osobie queer albo osobie uchodźczej? To pytanie zadaje bank BNP Paribas i Polski Czerwony Krzyż w swojej nowej kampanii "Pierwsza pomoc ludzkości", pokazując, że pomoc to coś, co działa ponad wszelkimi podziałami.

Pamiętacie jeszcze akcję SKM UMIE nową akcją "Odsłoń klatkę", która zwracała uwagę na to, że boimy się udzielać pierwszej pomocy kobietom? Teraz pojawiła się kampania, która ma nas zachęcać do udzielania pomocy absolutnie wszystkim osobom.

Wyobraźcie sobie, że np. przed wami mdleje osoba uchodźcza albo queer. Co byście zrobili? Od razu udzielilibyście pomocy? Akcja "Pierwsza pomoc ludzkości" ma was właśnie do tego zachęcić.

"Pierwsza pomoc ludzkości" na czym polega akcja?

Bank BNP Paribas we współpracy z polską organizacją humanitarną, czyli Polskim Czerownym Krzyżem postanowił nas wszystkich zapytać, czy udzielilibyśmy pomocy osobom, których nie znamy. Czy zrobilibyśmy to, gdyby tym kimś była np. osoba o innym kolorze skóry?

trwa ładowanie posta...

Żeby się o tym przekonać, bank wraz z organizacją przeprowadził eksperyment społeczny i sprawdził, czy umiemy nieść pomoc absolutnie wszystkim. Fantomami była osoba quuer, uchodźczyni z Czeczenii i osoba w kryzysie bezdomności.


Naszym eksperymentem społecznym chcieliśmy sprawdzić, czy jesteśmy w stanie nieść pomoc każdej osobie, niezależnie od jej pochodzenia, wyznania, koloru skóry, orientacji seksualnej i tożsamości płciowej czy niepełnosprawności.

Pierwsza Pomoc Ludzkości

Czy umiemy pomóc wszystkim?

Na filmiku dokumentującym akcję możecie zobaczyć, że reakcje osób mających udzielać pomocy były naprawdę różne. Oczywiście nie obyło się np. bez pytań o to, czy to pań czy pani, ale ostatecznie wszyscy udzielili pomocy. Potem uczestnicy mogli poznać historie tych osób.

Nietypowy wygląd fantomów u jednych wywołał konsternację, u części strach, a u innych ciekawość. Ten dysonans poznawczy pozwolił każdemu zmierzyć się z własnymi przekonaniami, barierami czy stereotypami.

Kampania wystartowała w Światowym Dniu Zdrowia, a nagranie z eksperymentu ma być materiałem pomocniczym Polskiego Czerwonego Krzyża. Będzie pokazywane m.in. podczas eventów i szkołach.

"Pierwsza pomoc ludzkości" to naprawdę ważna akcja, dlatego zachęcamy was do zapoznania się z filmikiem, który ją promuje. Mamy nadzieję, że też bylibyście w stanie pomóc osobom, które by tego od was potrzebowały, bez względu na ich orientację, kolor skóry czy wygląd. Nie musimy przecież nikogo przekonywać do tego, że każde życie jest warte tyle samo.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 3
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 1
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 2
  • emoji kupka - liczba głosów: 2