Nadchodzą płatny Facebook i Instagram. Tanio nie będzie
Przygotujcie portfele, bo trzeba będzie sporo zapłacić. Meta rusza z płatną subskrypcją na Instagramie i Facebooku. Czy w ogóle warto z tego skorzystać?
Informacje o tym, że będziemy płacić za Facebooka i Instagrama, pojawiły się już w zeszłym roku. Na takie plany Mety wskazywała wewnętrzna notatka, którą upublicznił portal The Verge. Teraz wiemy już, że to nie były tylko plotki.
Podobne
- Instagram i Facebook nie dla dzieci? Będą duże ograniczenia
- Będziemy płacić za Facebooka i Instagrama? Wyciekła wewnętrzna notatka
- Zielone światło dla kobiecych sutków na Facebooku i Instagramie?
- Szkoły pozywają social media. Na liście TikTok, Instagram, Snapchat
- Zakaz personalizacji reklam dla Facebooka i Instagrama. Czy będzie powszechny?
Meta Platforms ostatecznie zdecydowała się na wprowadzenie płatnej subskrypcji. Ile będziemy musieli zapłacić za Meta Verified i co na tym zyskamy? Lepiej przygotujcie portfele, bo tanio nie będzie.
Meta i Facebook płatne
W 2022 r. wiceprezes Meta John Hergeman twierdził, że są doświadczenia i funkcje, za które użytkownicy Instagrama i Facebooka byliby gotowi zapłacić. Teraz będziemy mogli przekonać się, czy miał rację, bo firma rzeczywiście zdecydowała się na uruchomienie płatnej subskrypcji. I tak, będzie obowiązywała również w Polsce.
Meta Platforms w komunikacie obiecuje, że osoby, które zdecydują się na skorzystanie z płatnego Instagrama i Facebooka, będą mogły liczyć na plakietkę potwierdzającą tożsamość użytkownika i prawdziwość jego konta. Dzięki opłacie będą też lepiej chronieni przed oszustami.
Subskrypcja umożliwia również kontakt z zespołem wsparcia technicznego w przypadku problemów. Dodatkowo użytkownicy mogą liczyć na specjalne funkcje, które ułatwią im wyrażanie się, ale Meta jeszcze nie podała szczegółów dotyczących tego, na czym miałyby one polegać.
Ile trzeba zapłacić za Instagrama i Facebooka?
Płatna subskrypcja Instagrama i Facebooka w Polsce ruszy w nadchodzących tygodniach. Jeśli będziemy chcieli używać jej w przeglądarce, będziemy musieli zapłacić 65 zł. W aplikacji mobilnej cena subskrypcji jest wyższa i wynosi 80 zł.
Trzeba przyznać, że 80 zł na miesiąc to dość sporo. Twitter Blue w Polsce kosztuje 514 zł na rok lub 49 zł miesięcznie, czyli znacznie mniej. Biorąc pod uwagę te dość wysokie ceny, można się spodziewać, że użytkownicy raczej niechętnie będą korzystali z płatnego Instagrama i Facebooka.
Jeśli zastanawiacie się, czemu Meta w ogóle zdecydowała się na wprowadzenie takich opłat, to odpowiedź jest dość prosta. Po pierwsze, jak już wyżej wspomniałam, na taki krok zdecydowała się ich konkurencja. Po drugie chodzi oczywiście o pieniądze.
Meta w zeszłym roku zanotowała pierwszy w historii spadek przychodów. Gdy Apple wprowadził funkcję, która pozwala użytkownikom na decydowanie o tym, czy chcą, żeby aplikacja śledziła i gromadziła ich dane, Meta straciła mniej więcej 10 mln dol. z przychodu z reklam.
Źródło: PPE, Twitter
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos