Płatna subskrypcja Facebooka i Instagrama

Nadchodzą płatny Facebook i Instagram. Tanio nie będzie

Źródło zdjęć: © Canva
Anna RusakAnna Rusak,06.07.2023 11:15

Przygotujcie portfele, bo trzeba będzie sporo zapłacić. Meta rusza z płatną subskrypcją na Instagramie i Facebooku. Czy w ogóle warto z tego skorzystać?

Informacje o tym, że będziemy płacić za Facebooka i Instagrama, pojawiły się już w zeszłym roku. Na takie plany Mety wskazywała wewnętrzna notatka, którą upublicznił portal The Verge. Teraz wiemy już, że to nie były tylko plotki.

Meta Platforms ostatecznie zdecydowała się na wprowadzenie płatnej subskrypcji. Ile będziemy musieli zapłacić za Meta Verified i co na tym zyskamy? Lepiej przygotujcie portfele, bo tanio nie będzie.

Meta i Facebook płatne

W 2022 r. wiceprezes Meta John Hergeman twierdził, że są doświadczenia i funkcje, za które użytkownicy Instagrama i Facebooka byliby gotowi zapłacić. Teraz będziemy mogli przekonać się, czy miał rację, bo firma rzeczywiście zdecydowała się na uruchomienie płatnej subskrypcji. I tak, będzie obowiązywała również w Polsce.

Meta Platforms w komunikacie obiecuje, że osoby, które zdecydują się na skorzystanie z płatnego Instagrama i Facebooka, będą mogły liczyć na plakietkę potwierdzającą tożsamość użytkownika i prawdziwość jego konta. Dzięki opłacie będą też lepiej chronieni przed oszustami.

Subskrypcja umożliwia również kontakt z zespołem wsparcia technicznego w przypadku problemów. Dodatkowo użytkownicy mogą liczyć na specjalne funkcje, które ułatwią im wyrażanie się, ale Meta jeszcze nie podała szczegółów dotyczących tego, na czym miałyby one polegać.

trwa ładowanie posta...

Ile trzeba zapłacić za Instagrama i Facebooka?

Płatna subskrypcja Instagrama i Facebooka w Polsce ruszy w nadchodzących tygodniach. Jeśli będziemy chcieli używać jej w przeglądarce, będziemy musieli zapłacić 65 zł. W aplikacji mobilnej cena subskrypcji jest wyższa i wynosi 80 zł.

Trzeba przyznać, że 80 zł na miesiąc to dość sporo. Twitter Blue w Polsce kosztuje 514 zł na rok lub 49 zł miesięcznie, czyli znacznie mniej. Biorąc pod uwagę te dość wysokie ceny, można się spodziewać, że użytkownicy raczej niechętnie będą korzystali z płatnego Instagrama i Facebooka.

Jeśli zastanawiacie się, czemu Meta w ogóle zdecydowała się na wprowadzenie takich opłat, to odpowiedź jest dość prosta. Po pierwsze, jak już wyżej wspomniałam, na taki krok zdecydowała się ich konkurencja. Po drugie chodzi oczywiście o pieniądze.

Meta w zeszłym roku zanotowała pierwszy w historii spadek przychodów. Gdy Apple wprowadził funkcję, która pozwala użytkownikom na decydowanie o tym, czy chcą, żeby aplikacja śledziła i gromadziła ich dane, Meta straciła mniej więcej 10 mln dol. z przychodu z reklam.

trwa ładowanie posta...

Źródło: PPE, Twitter

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0