McDonald’s zachęca do segregowania śmieci. Czy sieć naprawdę staje się bardziej eko?
McDonald’s wypuścił nową reklamę, w której przedstawia "historię papieru" i zachęca do segregowania śmieci. Czy sieć naprawdę staje się bardziej eko czy po prostu zrzuca odpowiedzialność na klientów? No i co z mięsem w restauracji?
Greenwashing czeka na was na każdym kroku. Konsumenci bardzo łatwo mogą nadziać się na produkty czy akcje, które tylko udają, że są "ekologiczne" i "dobre dla planety". Dlatego do wielu reklam trzeba podchodzić naprawdę ostrożnie.
Podobne
- McDonald's wprowadza opakowania wielokrotnego użytku. Czy są eko?
- Hania z Genzie w reklamie McDonald’s. Typowy greenwashing?
- Nowe burgery w McDonald’s. Powrotu tych ulubieńców się nie spodziewacie
- Dodatkowe opłaty w lodziarniach. Za co zapłacimy więcej?
- W tym McDonald's kupisz wszystkie Burgery Drwala. Jeszcze przed premierą!
Może niedawno widzieliście gdzieś reklamę McDonald’s, która zachęca do tego, byśmy wyrzucali śmieci i wrzucali je do odpowiedniego pojemnika. Wszystko fajnie, całkiem eko, tylko że to nie jest największy problem tej sieci.
McDonald’s i reklama o segregowaniu śmieci
Na tę kwestię zwrócił uwagę jeden z użytkowników Twittera. W swoim poście wymienił, co niezbyt mu pasuje w tej reklamie.
Zacznijmy może od dobrych stron tej reklamy. Fajnie, że McDonald’s zachęca do segregowania śmieci, bo obieg zamknięty i ponowne używanie wytworzonych już rzeczy to naprawdę ważna sprawa.
Na plus trzeba też dodać, że McDonald’s naprawdę radzi sobie z ograniczaniem plastiku w swoich sieciach i ta "historia papieru" bardzo dobrze to pokazuje. Przypomnijmy może, że sieć zobowiązała się w zeszłym roku do ograniczenia zużycia plastiku o 835 ton. Choć warto zaznaczyć, że i tutaj pojawiają się pewne wątpliwości. Wystarczy zerknąć na opakowania napojów z McCafe.
Daj drugie życie śmieciom, bo jutro zależy od nas
McDonald’s i środowisko
McDonald’s mówi o tym, że chce się naprawdę poważnie wziąć za redukcję swojej emisji. Jego plan z 2018 roku pokazuje, że sieć do 2030 roku chce zmniejszyć emisję w swoich restauracjach i biurach o 36%. Do 2050 roku chce też osiągnąć neutralność tzn. dojść do "zerowej emisji netto".
To wszystko może i brzmi pięknie jak ta reklama, ale pomija bardzo ważną część całej eko układanki - mięso. Możecie mówić, że to wege propaganda, ale prawda jest taka, że to właśnie mięso szkodzi planecie dwa razy bardziej niż dieta roślinna, o czym szerzej już pisaliśmy (tak, są na to naukowe dowody).
Dopóki więc McDonald’s nie zrobi czegoś z tym tematem, o tej zerowej emisji i dbaniu o klimat nie będzie można mówić w tak pewny sposób. Na razie się na to niestety nie zanosi, a zeszłoroczne badania pokazują, że sieć wciąż nie dość dobrze troszczy się np. o dobrostan kurczaków, których mięso pojawia się w naszych daniach.
Co jest z tą reklamą nie tak?
Wracając jednak do tej reklamy, to warto byłoby zaznaczyć, że to nie klienci powinni martwić się o to, w jaki sposób wpływają na środowisko, jedząc w danej restauracji. To sieć powinna im zagwarantować, że w jak najlepszy sposób troszczy się o naszą planetę.
Dla mnie ta reklama jest typowym zrzucaniem odpowiedzialności na klienta i może doprowadzać do ekowstydu. Nie jest oczywiście całkowicie zła - w końcu promuje dobre zachowania i serio warto wyrzucać papier do odpowiedniego pojemnika - ale wolałabym, żeby sieć bardziej i uważniej zajęła się poważniejszymi problemami np. ilością mięsa w restauracjach.
Źródło: Twitter, Guardian, https://corporate.mcdonalds.com/corpmcd/our-purpose-and-impact/our-planet.html, https://corporate.mcdonalds.com/corpmcd/en-us/our-stories/article/ourstories.carbon_footprint.html
W temacie ekologia
- Planujesz kupić nowego MacBooka? Czeka cię niemiła niespodzianka (Apple move)
- Uratuj jedzenie w Lidlu. Tanie eko-paczki wspierają ideę kupujesz - nie marnujesz
- Czy wiesz, jak odnawialna energia zmienia naszą przyszłość? [QUIZ]Mat. Sponsorowany
- Bycie eko we własnym domu nie jest trudne. Sprawdź, czy wiesz, jak wprowadzić dobre nawyki [QUIZ]Mat. Sponsorowany
Popularne
- "I do pieca" zostanie zdaniem roku? Trend opanował internet
- Zaskakujący finał rozwodu. Będzie płacił alimenty na koty
- "Hailey Bieber wygląda jak trans". Influencerka króciutko z hejterami
- Horrory, które zniszczą cię w Halloween. Nie oglądaj ich sam
- "WSZYSCY JESTEŚMY KACPERCZYK", czyli powolne dojrzewanie [RECENZJA]
- Natsu wywołała SZOK u swoich widzów. Wszystko przez "figurkę z Sycylii"
- Jak wybrać najlepsze miejsce na koncercie? Zdradzę ci sekret muzycznych freaków [VIBEZ IN LINE]
- Sombr naprawdę PRZESADZIŁ. Fani sprzedają bilety na jego koncerty
- Wrzuciła 7 tiktoków i stała się prawdziwym viralem. Każdy chce należeć do "Grupy 7". O co chodzi w trendzie?





