Reklama Burberry. Osoba po mastektomii

Marka Burberry wycofuje z reklamy osobę po mastektomii

Źródło zdjęć: © Burberry / Instagram
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,31.01.2023 15:00

Luksusowa marka odzieżowa Burberry uruchomiła kampanię reklamową z okazji walentynek zatytułowaną "B:MINE". Na jednym ze zdjęć wystąpiła osoba z bliznami po podwójnej mastektomii. Marka ugięła się pod krytyką odbiorców i usunęła postać z reklamy.

Kampania "B:MINE" miała zainaugurować tegoroczny sezon walentynkowy. Marka Burberry opublikowała na Instagramie zdjęcia model i modelek, którzy czule się obejmują. Jedna z par wywołała duże kontrowersje. Osoba ukazana na fotografii była naga, a na jej klatce piersiowej były widoczne blizny po podwójnej mastektomii.

Mastektomia to operacja usunięcia piersi. Wykonuje się ją zazwyczaj w celu leczenia lub zapobiegania rakowi piersi. Operacji poddają się również osoby przechodzące korektę płci. Wówczas mastektomia może być jednym z wielu zabiegów wykonywanych u osób transpłciowych w celu zmiany wyglądu.

trwa ładowanie posta...

Burberry i zdjęcie osoby po mastektomii

Zdjęcie osoby po mastektomii spotkało się z krytyką. Markę oskarżono o "upiększenie" operacji usunięcia piersi oraz o brak empatii na cierpienia chorych na raka piersi. W komentarzach pod postami Burberry na Instagramie internauci pisali hashtag #cancelburberry.

Radiolożka ze szpitala onkologicznego Nicole Saphier zaapelowała do marki na Twitterze, by nie posługiwała się z taką lekkością motywem mastektomii. "Miliony kobiet (i mężczyzn) przeżywają traumę związaną z przeprowadzeniem tego zabiegu, by ocalić życie przed rakiem" - napisała Saphier.

trwa ładowanie posta...

Chrześcijańska organizacja Concerned Women for America stwierdziła w oświadczeniu, że "kampania Burberry nie ma nic wspólnego ze sprzedażą ubrań. Zajmuje się wpajaniem młodym kobietom ideologii, że urodziły się w niewłaściwym ciele, a jedynym sposobem na poprawę samopoczucia jest zostanie chłopcem".

Burberry usunęła zdjęcie i wywołała kolejną falę krytyki

Marka ugięła się pod naporem krytyki i usunęła zdjęcie przedstawiające osobę po mastektomii. Nie wydała jednak żadnego oświadczenia w sprawie. To z kolei rozgniewało aktywistów walczących o prawa osób LGBTQ+.

Danielle St James, dyrektorka organizacji charytatywnej działającej na rzecz osób transpłciowych Not A Phase, przekazała redakcji "The Drum", że decyzja o usunięciu zdjęcia "to brak uczciwości ze strony marki".

"Jako społeczeństwo nauczyliśmy się w ostatniej dekadzie, że reprezentacja może całkowicie zmienić czyjeś życie i zobaczenie siebie odzwierciedlonego w czyjejś wizji w mediach jest niezwykle ważne; bez tego każdy, kto nie pasuje do hetero, cis, białego, pełnosprawnego wizerunku ma poczucie, że nie pasuje" - przekazała St James.

Steven Braines, współzałożyciel agencji He She They, przekazał redakcji "The Drum", że zbyt wiele marek próbuje czerpać zyski ze społeczności LGBTQ+. "Każda firma może stać obok społeczności LGBTQ+, gdy ma coś do zyskania, ale prawdziwy sojusz jest wtedy, gdy marki wspierają osoby LGBTQ+, gdy mają coś do stracenia" - skomentował Braines.

Źródło: wirtualnemedia.pl/marketingprzykawie.pl

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 74
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0
Wizzard,zgłoś
Brawo Bruberry! Lepiej poźno niż wcale. I nie ma się z czego tłumaczyć! ;)
Odpowiedz
13Zgadzam się0Nie zgadzam się