Instagram promuje treści pokazujące zaburzenia odżywiania? Większość odbiorców ma mniej niż 13 lat
Instagram według raportu Fairplay ma promować treści dotyczące zaburzeń odżywiania. Mają trafiać do 20 milionów młodych użytkowników. Rzeczniczka Meta twierdzi, że nie można zabraniać ludziom dzielenia się ich osobistymi historiami.
Od dawna już wiadomo, że sieci społecznościowe średnio przejmują się tym, jaki mają na nas wpływ. Nie ma się co oszukiwać - liczy się tylko like, bo like to kasa. Oczywiście coś się w tym obszarze zmienia - mam na myśli np. nową politykę TikToka.
Podobne
- Insta TikTok? O co chodzi z akcją "Make Instagram Instagram again"? Rzecznik Meta odpowiada
- Budda chwali się wynikami. Ile osób ogląda jego Instastory?
- Viralowy filmik starszej gotki. Wyrwała się spod pantofla męża?
- Łatwogang buduje wychodek ze "Shreka". "All Star" playing in the background
- Tiktokerka miała zaburzenia odżywania? Reakcja matki szokuje
Przypomnijmy, że platforma zobowiązała się do banowania szkodliwych treści, które np. uderzałyby w społeczność LGBTQ+ czy promowały szkodliwe zachowania. Instagram jednak wciąż nie robi w tym obszarze za wiele.
Instagram promuje treści pokazujące zaburzenia odżywiania?
Jeśli już kogoś banuje, to zazwyczaj są to dość pożyteczne aktywistki. Jeśli nie podoba mu się jakaś nagość, to zazwyczaj jest to ta artystyczna. Teraz pojawiły się badania, które pokazują, że Instagram przekazuje treści promujące anoreksję i zaburzenia odżywania milionom użytkowników. Większość z nich ma mniej niż 13 lat.
Raport "Projektowanie zaburzeń: zaburzenie odżywiania na Instagramie" przygotowała fundacja Fairplay. Z udostępnionych przez nich danych wynika, że prawie 20 milionów użytkowników Instagrama dostaje treści związane z zaburzeniami odżywiania. Niestety większość z nich to nastolatki.
Algorytmy profilują dzieci i nastolatki, aby wyświetlać im obrazy, memy i filmy zachęcające do restrykcyjnych diet i ekstremalnej utraty wag.
Badania dotyczyły 153 kont, które miały być "zalążkiem" takich treści. Konta były publiczne i miały ponad tysiąc obserwujących. Można było znaleźć na nich treści koncentrujące się na zaburzeniach odżywiania. Ponad półtora miliona osób śledziło chociaż jedno z tych kont. Do 20 milionów użytkowników docierały za to treści pochodzące z kont mających jakieś połączenie z kontami źródłowymi.
Co na to Meta?
Rzeczniczka Meta powiedziała portalowi "BuzzFeed", że podobne raporty często nie rozumieją, że nie można odcinać takich ludzi ze społeczności. Dzielenie się swoimi doświadczeniami jest ważne, nawet jeśli dotyczą one zaburzeń odżywiania. Użytkownicy od jakiegoś czasu też sami mogą zgłaszać takie treści.
Raporty takie jak ten często nie biorą pod uwagę tego, że całkowite usunięcie treści związanych z tym przez co przechodzą ludzie zmagający się z zaburzeniami odżywiania lub treści dotyczących osób z niego wychodzących może pogorszyć ich trudne chwile i odciąć ich ze społeczności.
Eksperci i organizacje zajmujące się bezpieczeństwem przekazali nam, że zachowanie równowagi jest istotne. Ważne jest to, byśmy umożliwili ludziom dzielenie się swoimi historiami i jednocześnie usuwali wszelkie treści, które promują zaburzenia odżywiania lub do nich zachęcają.
Instagram negatywnie wpływa na naszą psychikę
Od dawna wiemy, że Instagram negatywnie wpływa na obraz naszego ciała i samoocenę. Nie można więc ignorować informacji mówiących o tym, że tak wielu młodych ludzi styka się z treściami promującymi zaburzenia odżywania.
Mamy nadzieję, że Meta podejmie w końcu jakieś konkretne kroki, które ograniczą działania takich szkodliwych kont. Opowiadanie swoich historii jest oczywiście ważne, ale w żadnym stopniu nie powinny się one przyczyniać do pogorszenia wizerunku naszego ciała i odbijać się na naszej psychice. Pełny raport znajdziecie tutaj.
Źródło: Raport Fairplay: fairplayforkids.org, Buzzfeed
Popularne
- Wpadka Natalii Magical. Prawnik wyjaśnia, czy coś jej grozi
- Ashton Hall - kim jest i na czym polega jego poranna rutyna?
- Spotyka się Polak i Japończyk... Żuramen trafił do Żabki. Hit czy profanacja?
- Alan Kwieciński z FAME MMA wydał oświadczenie. "Przeprowadzimy testy na ojcostwo"
- Książulo dał "MUALA", ale bar się zamyka. Właścicielka podjęła szokującą decyzję
- Jak wygląda donut Julii Żugaj? Detektywi z TikToka znów w akcji
- Książulo wyjaśnił dramę z "kebabem dla dzieci". "Typowy krętacz"
- FAME MMA musiało to usunąć. Denis Labryga wręczył "prezent" przeciwnikowi
- Pogodynek zaskoczył prognozą w stylu Doechii. "Zarapował" "Anxiety" na antenie