GBS na Pornhubie

GBS reklamuje się na Pornhubie. Mistrzostwo marketingu czy szczyt żenady?

Źródło zdjęć: © Twitter.com
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,14.02.2022 17:24

GBS jest polskim producentem kawy, który rozpoczął kampanię społeczną w serwisie z filmami dla dorosłych. Kampania zachęca do otwierania się na relacje ludzkie w prawdziwym świecie, używając haseł typu "2 angel's 1 cup - bo wystarczy zacząć od kawy".

Według najnowszych badań kontakt z filmami pornograficznymi następuje w coraz młodszym wieku. Zetknięcie się z tego typu treściami ma dewastujący wpływ na wyobrażenie o seksie i relacje międzyludzkie. Pornografia wywołuje szkodliwe przeświadczenie, że seks ma najczęściej przemocowy charakter, a jego celem jest zaspokojenie kosztem drugiej osoby. Jak temu przeciwdziałać?

Polski producent kawy GBS postanowił zareagować na negatywny wpływ nadmiernego korzystania z pornografii. Marka wystartowała z kampanią społeczną w serwisie Pornhub, której celem jest zachęcić internautów do otwierania się na nowe znajomości, jak i zadbania o swoje dotychczasowe relacje w prawdziwym życiu. Kampania jest skierowana do osób z terytorium Polski.

Autorzy kampanii, czyli agencja Tigers, wykorzystali komunikaty reklamowe charakterystyczne dla serwisów z filmami dla dorosłych. W ten sposób powstały hasła: "Gorące kawki w Twoim mieście ułatwią pierwsze podejście", "Chcesz się spotkać? Zacznijmy od kawy", "2 angel's 1 cup - bo wystarczy zacząć od kawy", "Bierz sprawy w swoje ręce".

GBS na Pornhubie
GBS na Pornhubie (GBS)
GBS na Pornhubie
GBS na Pornhubie (GBS)
GBS na Pornhubie
GBS na Pornhubie (GBS)

Jak ocenić tę kampanię?

Być może jestem w mniejszości, ale kampania GBS mnie nie przekonuje. Powiem to wprost - czuję ciary żenady, kiedy widzę, jak roznegliżowana modelka trzyma kubek kawy i zachęca mnie, abym brał sprawy w swoje ręce. To humor na poziomie społeczności z grupy Boomerawka.

Mam wrażenie, że dla marki jest nobilitujące to, że reklamuje się na Pornhubie - tak jakby pojawienie się w tym serwisie było czymś niezwykłym. Niby w jaki sposób ma to pomóc w zwalczaniu negatywnego wpływu pornografii na psychikę człowieka?

Jeden z influencerów udostępnił informację o kampanii GBS u siebie na Twitterze. Jak zareagowała społeczność jego fanów? Obleśnymi żartami o "waleniu konia", "ja nie widziałem, ale kolega mówił", "widziałem dzisiaj 8 razy". W ten sposób kampania prędzej prowadzi do banalizowania pornografii, niż do uświadamiania o jej szkodliwym wpływie na człowieka.

trwa ładowanie posta...

Źródła: wirtualnemedia.pl/marketingprzykawie.pl

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 2
  • emoji ogień - liczba głosów: 2
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 3
  • emoji smutek - liczba głosów: 3
  • emoji złość - liczba głosów: 1
  • emoji kupka - liczba głosów: 0