Laura Maersk została ochrzczona. Jako pierwsza pływa na ekologiczny metanol
Przewodniczącą Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen ochrzciła pierwszy ekologiczny kontenerowiec. Czym różni się od dotychczasowych?
14 września "pierwszy na świecie ekologiczny kontenerowiec" został ochrzczony w Danii przez przewodniczącą Komisji Europejskiej Ursulę von der Leyen. To obiecujący kamień milowy dla międzynarodowego przemysłu żeglugowego, który ma nadzieję osiągnąć zerowe emisje netto do 2050 r. Dziś odpowiada za około 3 proc. emisji gazów cieplarnianych.
Podobne
- W Europie jest coraz więcej wilków. UE rozważa radykalne rozwiązanie
- Ekologiczny paradoks. Ostatnie Pokolenie niszczy auta elektryczne Tesli
- "Ekologiczny Nobel". Polski Alarm Smogowy nominowany przez księcia Williama
- "Zbrodnia na naturze". Protestują przeciwko tamie na chronionej rzece
- Paryż na wojnie z kierowcami. Ekolodzy zachwyceni
Laura Maersk to pierwszy kontenerowiec na ekologiczny metan
Kontenerowiec został nazwany Laura Maersk. Jest pierwszym kontenerowcem zasilanym w całości ekologicznym metanolem. Należy do duńskiej Maersk, drugiej co do wielkości firmy transportowej na świecie. Imię Laura jest głęboko zakorzenione w historii przedsiębiorstwa. Gdy kapitan Peter Maersk Moller kupił swój pierwszy statek parowy w 1886 r., nazwał go właśnie "Laura".
Czym jest ekologiczny metanol?
Metanol to bezbarwna ciecz, która może być wykorzystywana jako paliwo. Jest określany jako ekologiczny, gdy jest wytwarzany ze źródeł niskoemisyjnych, takich jak wodór lub biomasa.
W porównaniu z konwencjonalnymi paliwami, takimi jak benzyna lub olej napędowy, zielony metanol może zmniejszyć emisję CO2 o 60-95 proc. Emituje również mniej tlenków siarki, które przyczyniają się do zanieczyszczenia powietrza i powstawania kwaśnych deszczy.
Według danych Międzynarodowej Agencji Energii Odnawialnej (IRENA) produkcja zielonego metanolu pozostaje na niskim poziomie. Produkuje się go obecnie 0,2 mln ton rocznie. Dla porównania 98 mln ton konwencjonalnego metanolu wytwarzane jest z paliw kopalnych.
Rynek zielonego metanolu rośnie, a coraz więcej krajów i branż dostrzega jego potencjał. Oprócz sektora morskiego inwestującego w to paliwo, Chiny zaczęły wykorzystywać je w autobusach i pojazdach ciężarowych.
Popularne
- Wersow wypuściła "Dorosłe serce". Śpiewa, że otrzymała chłód
- Rosyjski youtuber przesadził z prankami. Policja nie miała litości
- PiriPiri zrobiło pierwsze w Polsce lody z kebabem. To nie jest żart
- Pierwszy na świecie wyścig plemników. Będą zakłady, kamery, a nawet komentator
- "Best feeling, pozdro z fanem". O co chodzi w tym trendzie?
- Bombardiro Crocodilo i inne brainroty AI. Ten trend wyżre ci mózg
- Sylwester Wardęga przegrał z Marcinem Dubielem. Musi zapłacić 350 tys. zł?
- Gimpson (Gimper) ogłosił swój ostatni koncert. Klub wyprzedał W GODZINĘ
- Polska górą. Nowy slang podbija internet. "Just turned 19 in Poland". O co chodzi?