Influencerzy pod kontrolą UE? Te zmiany mogą się im nie spodobać
Rada Unii Europejskiej zatwierdziła nowe wytyczne. Chce, żeby państwa członkowskie zapobiegały rozprzestrzenianiu fake newsów przez influencerów i influencerki.
Spędzamy coraz więcej czasu w sieci, co oznacza, że osoby tworzący treści w mediach społecznościowych mają coraz większy wpływ na to, jak postrzegamy i rozumiemy świat. Rada Unii Europejskiej 14 maja zatwierdziła nowe wytyczne w sprawie sposobów wspierania influencerów i influencerek w UE. Biorąc pod uwagę dużą liczbę postów publikowanych codziennie w sieciach społecznościowych, które wpływają na opinie użytkowników, Unia Europejska chce wspierać twórców treści za pomocą kursów kompetencji cyfrowych (ang. online literacy).
Podobne
- Spotkanie Friza z MrBeastem. Komentarze internautów bezlitosne
- Kaja Godek kontra Ukraińcy. Chce zmiany granic Polski
- Rząd zapowiada zmiany. Zakaże dzieciom zakładania kont w socialach
- Na TikToku dzieli się wszystkim. Poniosła tego konsekwencje
- Obawy Pawłowicz. "Czy to będzie ostatni Marsz Niepodległości?"
Rada Europy chce szkolić influencerów i influencerki
Pomysł polega na poszerzaniu wiedzy twórców internetowych na temat źródeł informacji, aby zapobiec rozprzestrzenianiu (nawet niezamierzonemu) fałszywych wiadomości (ang. fake news). Rada UE zauważyła, że chociaż influencerzy i influencerki wykorzystują umiejętności technologiczne do tworzenia treści, powinni posiadać też umiejętność odpowiedzialnego korzystania z mediów. Pozwoliłoby to im zrozumieć potencjalnie negatywny wpływ dzielenia się dezinformacją, a także ryzyko związane z mową nienawiści, cyberprzemocą i innymi nielegalnymi działaniami w internecie.
Rada UE zachęca państwa członkowskie do współpracy z influencerami i influencerkami, a także z reprezentującymi ich organizacjami, aby upewnić się, że są świadomi swojej roli w ekosystemie medialnym i znają przepisy prawne, w ramach których funkcjonują. Ponadto Rada UE zachęca Komisję Europejską do zbadania sposobów wspierania osób tworzących treści internetowe na poziomie Unii, w tym poprzez spójną politykę, koncentrującą się na umiejętności korzystania z mediów i nauki odpowiedzialności. Rada zaleca wykorzystywanie w tym celu istniejących funduszy i programów w zakresie edukacji medialnej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
HEJT W INTERNECIE: VIBEZ x SEXEDPL
Czy influencerzy i influencerki przestrzegają prawa?
Rada Unii Europejskiej wyraziła też zaniepokojenie wzrostem liczby "kidfluencerów" poniżej 18. roku życia. Stwierdziła, że w takich przypadkach należy wspomagać rolę rodziców, w tym na szkolić ich z wiedzy o ich obowiązkach w zakresie ochrony młodych twórców treści.
Nowe wnioski Rady UE idą w parze z dążeniem Komisji Europejskiej do lepszego uregulowania roli influencerów i influencerek. W niedawnym badaniu przygotowanym przez Komisję i państwa członkowskie liczba treści w mediach społecznościowych, które nie były zgodne z zasadami transparentnego wskazywania reklam w postach, wyniosła około 72 proc.
Źródło: eunews.it
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos