Influencerzy pod kontrolą UE? Te zmiany mogą się im nie spodobać
Rada Unii Europejskiej zatwierdziła nowe wytyczne. Chce, żeby państwa członkowskie zapobiegały rozprzestrzenianiu fake newsów przez influencerów i influencerki.
Spędzamy coraz więcej czasu w sieci, co oznacza, że osoby tworzący treści w mediach społecznościowych mają coraz większy wpływ na to, jak postrzegamy i rozumiemy świat. Rada Unii Europejskiej 14 maja zatwierdziła nowe wytyczne w sprawie sposobów wspierania influencerów i influencerek w UE. Biorąc pod uwagę dużą liczbę postów publikowanych codziennie w sieciach społecznościowych, które wpływają na opinie użytkowników, Unia Europejska chce wspierać twórców treści za pomocą kursów kompetencji cyfrowych (ang. online literacy).
Podobne
Rada Europy chce szkolić influencerów i influencerki
Pomysł polega na poszerzaniu wiedzy twórców internetowych na temat źródeł informacji, aby zapobiec rozprzestrzenianiu (nawet niezamierzonemu) fałszywych wiadomości (ang. fake news). Rada UE zauważyła, że chociaż influencerzy i influencerki wykorzystują umiejętności technologiczne do tworzenia treści, powinni posiadać też umiejętność odpowiedzialnego korzystania z mediów. Pozwoliłoby to im zrozumieć potencjalnie negatywny wpływ dzielenia się dezinformacją, a także ryzyko związane z mową nienawiści, cyberprzemocą i innymi nielegalnymi działaniami w internecie.
Rada UE zachęca państwa członkowskie do współpracy z influencerami i influencerkami, a także z reprezentującymi ich organizacjami, aby upewnić się, że są świadomi swojej roli w ekosystemie medialnym i znają przepisy prawne, w ramach których funkcjonują. Ponadto Rada UE zachęca Komisję Europejską do zbadania sposobów wspierania osób tworzących treści internetowe na poziomie Unii, w tym poprzez spójną politykę, koncentrującą się na umiejętności korzystania z mediów i nauki odpowiedzialności. Rada zaleca wykorzystywanie w tym celu istniejących funduszy i programów w zakresie edukacji medialnej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
HEJT W INTERNECIE: VIBEZ x SEXEDPL
Czy influencerzy i influencerki przestrzegają prawa?
Rada Unii Europejskiej wyraziła też zaniepokojenie wzrostem liczby "kidfluencerów" poniżej 18. roku życia. Stwierdziła, że w takich przypadkach należy wspomagać rolę rodziców, w tym na szkolić ich z wiedzy o ich obowiązkach w zakresie ochrony młodych twórców treści.
Nowe wnioski Rady UE idą w parze z dążeniem Komisji Europejskiej do lepszego uregulowania roli influencerów i influencerek. W niedawnym badaniu przygotowanym przez Komisję i państwa członkowskie liczba treści w mediach społecznościowych, które nie były zgodne z zasadami transparentnego wskazywania reklam w postach, wyniosła około 72 proc.
Źródło: eunews.it
W temacie zaangażowanie społeczne
- Scena pod napięciem: eklektyczna mieszanka artystów, których musisz zobaczyć na żywo
- VIRAL Kebab On Tour - kultowy foodtruck zawita do Kielc oraz wróci do korzeni w Krakowie!
- Pogo do "PIJ WOJANKA DO BIAŁEGO RANKA. Tylko na koncercie Trzech Króli
- Wyrzuciła go z hotelu. Reakcja Karoliny z DRE$$CODE na piosenkę Eryka Moczko
Popularne
- Mężczyzna wyrwał chłopcu czapkę, którą ten dostał od tenisisty. Fejkowe oświadczenie lata po X
- McDonald's przywraca kultowe produkty. Klasyki wracają już wkrótce!
- Nowy obrzydliwy trend. Szon Patrol ruszył na polowanie
- Zestaw Happy Meal z BTS wkrótce w McDonald's. Tak, będzie dostępny w Polsce
- Lody Wojanek już wkrótce w Żabce? Podobno już są w niektórych sklepach
- Zrobili konkurs kwiczenia jak świnie. Peppa byłaby dumna?
- Ola Jasianek pod lupą ZUS-u. Tiktoker złożył obywatelski donos
- Sabrina Carpenter zagra koncert w Polsce? Tauron Arena lubi to
- Kim jest Makowkamusic? Influencerka znów budzi emocje