Cenimy Twoją prywatność

Vibez.pl jest częścią rodziny serwisów Wirtualnej Polski. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

TikTok wydaje oświadczenie w sprawie dochodzenia DPC

TikTok z ogromną karą finansową. Firma odbija zarzuty

Źródło zdjęć: © canva
Maja Kozłowska,
15.09.2023 14:30

TikTok został obłożony rekordową karą wynoszącą 1,6 mld zł za naruszenie danych osobowych dzieci. Nie jest to pierwsza grzywna nałożona na platformę z powodu jej polityki względem nieletnich.

Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) przed dwa lata prowadziła dochodzenie przeciwko TikTokowi. Organizacja sprawdzała, czy platforma wystarczająco chroni dane dzieci, które korzystają z aplikacji. W ubiegły piątek 8 września DPC ogłosiła decyzję. Chińska firma ByteDance, która jest właścicielem aplikacji, została zobowiązana do zapłacenia kary w wysokości 1,6 mld zł (345 mln euro). Platforma ma trzy miesiące, aby dostosować się do europejskich przepisów i zacząć funkcjonować zgodnie z ich standardami. W przeciwnym razie na firmę mogą zostać nałożone kolejne kary.

TikTok zawiódł z ochroną dzieci? DPC reaguje

Postępowanie przeciwko TikTokowi rozpoczęło się w 2021 r. i dotyczyło okresu między lipcem a grudniem 2020 r. Zastrzeżenia wzbudzały domyślne ustawienia prywatności aplikacji dla osób niepełnoletnich. O co dokładnie chodzi?

Kiedy nieletnia osoba zakładała konto na TikToku, jej profil z automatu był publiczny, tzn. każdy użytkownik aplikacji mógł na niego wejść, zobaczyć, skomentować czy skopiować treści na nim zamieszczone. Oprócz tego filmy tworzone przez dzieci mogły też być duetowane i stichowane, czyli przetwarzane przez innych internautów.

Niepokój DPC wzbudziła również funkcja "family pairing", która miała pomóc sprawować kontrolę nad nastolatkami korzystającymi z TikToka. W domyśle łączyła konto osoby niepełnoletniej z kontem dorosłego opiekuna, ale system można było obejść, parując się z dowolnym dorosłym.

DPC stwierdziła ponadto, że TikTok niewłaściwie weryfikuje wiek użytkowników i że na platformie rejestrowali się małoletni poniżej 13. roku życia.

TikTok nie zgadza się z dochodzeniem DPC
TikTok nie zgadza się z dochodzeniem DPC (canva)

TikTok nie zgadza się z decyzją DPC. Jest oświadczenie platformy

Platforma nie jest zadowolona z wyniku dochodzenia DPC i postanowiła wydać oficjalne oświadczenie. Przedstawia argumenty, w których odbija zarzuty przedstawione przez Irlandzką Komisję Ochrony Danych.

"Przy pełnym szacunku, nie zgadzamy się z tą decyzją, szczególnie w zakresie wysokości nałożonej kary. Krytyka ze strony Komisji Ochrony Danych (DPC) koncentruje się na funkcjach i ustawieniach, które istniały trzy lata temu. Na długo, zanim nawet rozpoczęte zostało w tej sprawie postępowanie, wprowadziliśmy w aplikacji szereg zmian, np. domyślne ustawienie wszystkich kont użytkowników poniżej 16-go roku życia jako prywatnych - odpowiada Biuro Prasowe TikTok.

TikTok nie zgadza się z dochodzeniem DPC
TikTok nie zgadza się z dochodzeniem DPC (canva)

Platforma odpiera zarzuty DPC i przedstawia działania, które podjęła, aby chronić prywatność dzieci korzystających z aplikacji:

  • W 2021 roku wprowadzono w aplikacji zmiany i ulepszenia eliminujące przyszły przedmiot zainteresowania Komisji. Miało to miejsce na długo przed wszczęciem postępowania w tej sprawie.
  • W styczniu 2021 roku TikTok jako pierwsza duża platforma domyślnie uczyniła wszystkie istniejące i nowe konta dla osób w wieku 13-15 lat prywatnymi.
  • W 2020 roku wprowadzono funkcję Family Pairing (Parowanie Rodziny), pozwalającą rodzicom i opiekunom połączyć swoje konto na TikToku z kontem nastolatka, co umożliwia przeglądanie oraz dostosowywanie treści i ustawień prywatności.
  • Zaprojektowano neutralną bramkę wiekową, która wymaga od użytkowników podania daty urodzenia, bez 'podpowiedzi', jaki jest 'właściwy' wiek. Jeśli ktoś próbuje utworzyć konto, ale nie spełnia wymagań dotyczących minimalnego wieku, jego możliwość utworzenia kolejnego konta zostaje zawieszona.
  • W 2021 r. TikToka jako pierwsza (i nadal jedyna) duża platforma publicznie ujawnia liczbę podejrzanych kont nieletnich, które zostały usunięte. Dane te opublikowano w kwartalnych raportach dotyczących egzekwowania wytycznych dla społeczności - w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2023 r. usunięto prawie 17 milionów takich kont na całym świecie.
  • Jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się wdrażanie zmienionego procesu rejestracji kont dla nowych użytkowników w wieku 16 i 17 lat, które zostaną wstępnie ustawione jako 'konto prywatne'."

Źródło: gazetaprawna.pl, biuro prasowe TikTok

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0
udostępnij artykuł