Aubrey Plaza reklamuje krowie mleko

Aubrey Plaza reklamuje krowie mleko. "Czemu promujesz gwałty?"

Źródło zdjęć: © Wood Milk, YouTube
Anna RusakAnna Rusak,26.04.2023 19:30

Aubrey Plaza, aktorka znana z serialu "Biały Lotos", wystąpiła w reklamie lobby mleczarskiego, opowiadając o "mleku z drzewa". Czemu spadł na nią tak duży hejt?

Aubrey Plaza to aktorka, którą wszyscy najprawdopodobniej kojarzymy z drugiego sezonu "Białego Lotosu". Fani bardzo polubili ją i jej postać, niestety teraz na Instagramie aktorki można znaleźć same negatywne komentarze.

Plaza postanowiła wystąpić w reklamie fikcyjnego mleka "Wood Milk", promując tym samym krowie mleko. Mało świadoma postawa aktorki spotkała się z tak duży hejtem, że Aubrey Plaza musiała wyłączyć komentarze pod postem z nagraniem na Instagramie. Czemu użytkownikom nie podoba się wspieranie przemysłu mleczarskiego?

Aubrey Plaza reklamuje krowie mleko

W reklamie "Wood Milk" Aubrey Plaza przechadza się w farmerskim ubraniu po lesie. Z uśmiechem opowiada o tym, że mleko z drzew zawiera mieszankę pni, korzeni i gałęzi. Ten sielski wywód kończy wyjaśnieniem, że Wood Milk nie jest prawdziwym mlekiem. Według niej jedynie mleko od krowy można określić w ten sposób.

Oczywiście Wood Milk jest fikcyjnym produktem, który został stworzony na potrzeby reklamy. Odpowiada za nią MilkPEP, czyli firma marketingowa, która działa w imieniu producentów nabiału i od dawna nieustannie zachęca do konsumpcji mleka.

Introducing Wood Milk: Aubrey Plaza's Newest Product #drinkwoodmilk

Udział aktorki w reklamie nie spotkał się z dobrym przyjęciem. Komentarze pod filmem i postem promującym spot zostały zablokowane. Użytkownicy jednak wciąż zamieszczają negatywne komentarze pod innymi zdjęciami Pazy. Zaznaczają, że promowanie przemysłu mleczarskiego jest nieetyczne i aktorka nie powinna w ten sposób zniechęcać ludzi do kupowania mleka roślinnego.

"Zrobiłaś reklamę promującą okrucieństwo wobec zwierząt, gwałt, tortury, morderstwo, a potem nie możesz znieść tego, że zrobiło się w związku z tym gorąco? Myślałaś, że co się stanie? Aubrey, obejrzyj 'Dairy is Scary na Youtube' i edukuj się. Mamy 2023 rok - promowanie nadużyć i rzezi to nie taki flex, jak myślisz" - zwraca jedna z osób pod postem na Instagramie.

"Jak dużo przemysł mleczarski musiał zapłacić Aubrey, by zrobiła tak głupią reklamę!!!" - zastanawia się jedna z użytkowniczek.

DAIRY IS SCARY! The industry explained in 5 minutes

Czemu Plaza została skrytykowana za reklamę mleka krowiego?

W zeszłym roku Unia Europejska zakazała producentom używania słowa "mleko" w odniesieniu do napojów roślinnych. Mimo to zamienniki krowiego mleka zyskują na popularności. Dane GfK Polonia pokazują, że w ciągu ostatnich trzech lat sprzedaż roślinnych zamienników mięsa i nabiału w Polsce znacząca znacząco wzrosła. W 2021 roku roślinny nabiał - w tym mleko - kupowaliśmy o 40 proc. częściej.

Konsumenci zareagowali negatywnie na reklamę mleka z Aubrey Plazą najprawdopodobniej dlatego, że wiedzą, z czym wiąże się jego produkcja. Więcej pisaliśmy o tym chociażby w tekstach dotyczących tego, jak traktuje się krowy na farmach.

Nie można też oczywiście zapominać o kwestiach ekologicznych. W tekście "Mleko najlepsze dla środowiska" znajdziecie porównanie śladu węglowego mleka i różnych napoi roślinnych. Gwiazdy jednak znacznie częściej mówią o przejściu na wegetarianizm czy weganizm w kontekście kryzysu klimatycznego, więc podejście Plazy mogło być zaskakujące.

trwa ładowanie posta...
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0