Cenimy Twoją prywatność

Vibez.pl jest częścią rodziny serwisów Wirtualnej Polski. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Polska firma zastrzegła strój Świętego Mikołaja

Polska firma zastrzegła strój Świętego Mikołaja. Święta trzeba odwołać?

Źródło zdjęć: © Canva
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,06.12.2022 14:30

Polskie przedsiębiorstwo ze Świdnicy zarejestrowało strój Świętego Mikołaja jako wzór przemysłowy. W teorii oznacza to, że każdy, kto chce handlować charakterystycznym strojem, musi poprosić o zgodę właściciela praw do wzoru. Sprawa jest kuriozalna.

Trudno wyobrazić sobie grudzień bez Świętego Mikołaja lub Gwiazdora na ulicach miast. Staruszek z brodą i w czerwonym stroju jest nieodłącznym elementem świąt. Dla grzecznych dzieci przynosi prezenty, dla niegrzecznych rózgi. Wszyscy kojarzymy tę historię. W tym roku przed Świętym Mikołajem stanęło poważne wyzwanie - polskie przedsiębiorstwo z Dolnego Śląska.

Firma Marton ze Świdnicy zarejestrowała strój Świętego Mikołaja w Europejskim Urzędzie ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Komplet składa się ze spiczastej czapki z białym pomponem, białej doklejanej brody, czerwonego płaszcza z białymi rękawami i czerwonych spodni. Aplikacja uzyskała numer 009067234-0002.

Polska firma zarejestrowała strój Świętego Mikołaja
Polska firma zarejestrowała strój Świętego Mikołaja (euipo.europa.eu)

Polska firma "wykupiła" prawa do stroju Świętego Mikołaja

- Z punktu widzenia przepisów sytuacja jest jasna. Tylko właściciel wzoru przemysłowego ma wyłączne prawo do jego używania - wyjaśnia dla serwisu prawo.pl rzecznik patentowy Bartosz Fert.

To oznacza, że strojem Świętego Mikołaja nie wolno handlować na terenie całej Unii Europejskiej. Zakaz dotyczy nie tylko sklepów stacjonarnych, ale i platform online jak Allegro, Amazon, Facebook i OLX.

Patent na strój Świętego Mikołaja. Rzecznik patentowy uratuje święta?

Zdaniem Ferta, do tak kuriozalnej sytuacji mogło w ogóle dojść, gdyż urząd patentowy zarówno w Polsce jak i UE nie analizuje przesłanych wniosków pod względem merytorycznym.

- Dokonuje jedynie analizy formalnej i na jej podstawie przyznaje wyłączność na wzór przemysłowy. Niektórzy przedsiębiorcy nadużywają tego systemu – tłumaczy ekspert dla portalu prawo.pl.

Rozwiązanie sytuacji jest jedno - trzeba unieważnić wzór. W dniu 18 listopada 2022 roku w imieniu Ferta do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej trafił wniosek w tej sprawie. Rozpatrzenia wniosku raczej nie doczekamy się w aktualnym sezonie. To w teorii oznacza, że przedsiębiorcy handlujący strojem Świętego Mikołaja narażają się na spór prawny z firmą ze Świdnicy.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 3
  • emoji kupka - liczba głosów: 4
udostępnij artykuł