Adidas With Women We Run

Jesienią kobiety biegają tylko z jedną słuchawką. Adidas i "With Women We Run"

Źródło zdjęć: © Magazyn Bieganie, YouTube
Anna RusakAnna Rusak,16.11.2022 19:00

Adidas wystartował z akcją "With Women We Run", która ma zwiększyć bezpieczeństwo biegających kobiet. W listopadzie i grudniu organizuje wspólne biegi w różnych miastach Polski pod hasłem "Light Runs". Wpadniecie?

Kiedy wraz z nadejściem jesieni dzień robi się coraz krótszy, wiele z nas staje przed dylematem: gdzie i kiedy biegać, żeby było bezpiecznie? Pobliski park, w którym nawet o godz. 21 latem trening był czystą przyjemnością, teraz już po godz. 16 spowity jest mrokiem. W ciągu dnia, gdy słońce jest wysoko na niebie, wiele z nas pracuje, więc czas na bieganie mamy tylko wieczorem. W kieszeni mamy klucze, które w razie czego warto mieć w ręku (panie wiedzą, o co chodzi), a w uchu tylko jedną słuchawkę, żeby słyszeć, czy ktoś za nami nie biegnie.

- Niby Warszawa taka płaska, a tu proszę, dwa śliczne pagórki - mówią mężczyźni o piersiach biegaczki w jednym ze spotów Adidasa kampanii społecznej "With Women We Run". Potem, gdy biegająca kobieta zwraca im uwagę na ten seksistowski tekst, panowie twierdzą, że nie zna się na komplementach. Przestraszona zaczyna biec w innym kierunku.

Adidas i akcja "With Women We Run"

Molestowanie kobiet w przestrzeni publicznej jest niestety wciąż żywym tematem. Niedawno pisaliśmy o kampanii L’Oréal Paris i Centrum Praw Kobiet, która uczyła, w jaki sposób reagować na molestowanie seksualne metodą "5D".

Teraz z kampanią wystartował Adidas. Marka w projekcie "With Women We Run" chce pokazać różnego rodzaju przemoc, jakiej doświadczają biegające i uprawiające sport kobiety oraz pokazać w jaki sposób można z nią walczyć.

O tym, że kobiety bardzo często boją się wracać o zmierzchu do domu, pisaliśmy wielokrotnie, opisując historię osób doświadczających takich sytuacji i takiego lęku. Ten problem oczywiście dotyczy również biegania, szczególnie jesienią i zimą, gdy coraz wcześniej robi się ciemno. W związku z tym Adidas wystartował z akcją "With Women We Run".

Kampania ma zwrócić uwagę na różne formy przemocy wobec kobiet, zwiększyć świadomość biegaczy i zmienić kulturę biegania. Partnerami projektu są: Centrum Praw Kobiet, Feminoteka oraz Kongres Kobiet, czyli organizacje, które na co dzień walczą o bezpieczeństwo kobiet.

- Jesienią i zimą, kiedy szybko robi się ciemno, kobiety zmieniają swoje zachowanie podczas biegania ponieważ boją się biegać same. Biegają w grupach, dają znać swoim znajomym - kiedy i gdzie biegają lub po prostu ograniczają swoją aktywność fizyczną. Odpowiadając na te problemy, marka adidas chce nagłośnić temat i zwrócić uwagę - przede wszystkim mężczyzn - na to, że próba kontaktu lub uwaga, która im wydaje się błahą zaczepką, dla kogoś może być źródłem strachu czy wstydu - mówi Martyna Wiśniewska, Brand Manager Sport firmy Adidas.

"With Women We Run", czyli czemu kobiety biegają z jedną słuchawką

Symbolem akcji jest pojedyncza słuchawka. Kobiety bardzo często biegając po parkach używają tylko jednej słuchawki, by dobrze słyszeć to, co dzieje się wokół nich. Dzięki temu są czujniejsze i mogą szybciej zareagować. W kampanii Adidas "With Women We Run" chodzi o to, byśmy zwrócili uwagę na różne formy przemocy, np. nagabywanie, bodyshaming czy seksistowskie komplementowanie. Spoty, które są częścią całej akcji, przedstawiają właśnie kilka takich przykładowych sytuacji.

With Women We Run. Akcja przeciw molestowaniu w miejscach publicznych

Adidas zaprasza na wspólne biegi "Light Runs"

W związku z kampanią Adidas w listopadzie i grudniu organizuje "Light Runs". To treningi biegowe ze światełkami, które odbędą się w Warszawie, Gdańsku oraz Poznaniu, a na koniec każdego treningu będzie można podpisać się pod projektem budżetu obywatelskiego z wnioskiem o podniesienie bezpieczeństwa na biegowych trasach w danym mieście.

Poza tym odbędą się również warsztaty dla mężczyzn i kobiet, pokazujące jak radzić sobie z przemocą i molestowaniem. Na oba wydarzenia można się będzie zapisać w aplikacji adidas Running. Miejmy nadzieję, że kampania "With Women We Run" rzeczywiście sprawi, że biegacze będą mieli większą świadomość i przestaną w taki przemocowy sposób wpływać na biegające kobiety.

With Women We Run. Stop molestowaniu w miejscach publicznych

Źródło: Informacja prasowa

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 2
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 5
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 5
  • emoji kupka - liczba głosów: 72
Janek,zgłoś
To jest dramat, poważna firma angażuję się w takie urojenia
Odpowiedz
2Zgadzam się0Nie zgadzam się
Pan Kleks,zgłoś
Popatrzcie sobie na statystyki, zanim zaczniecie kolejna absurdalna kampanie. Albo zrobcie ja w innym kraju, takie sa.
Odpowiedz
2Zgadzam się0Nie zgadzam się
Sebastian,zgłoś
Dobre teksty. Zapamiętam gdy następnym razem będę zaczepiał i molestował spotkane w parku biegaczki. Dzięki za inspirację Adidas
Odpowiedz
6Zgadzam się0Nie zgadzam się
Zobacz komentarze: 6